Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
[quote="202spots"]
Ohw...sorry
[/quote]

Ja nee, geeft niks ;D  :-*. Ik weet dat er ook gezegd wordt dat je niet mag mengen omdat de een sneller verteerd als de ander. Dat is eigenlijk jarenlang geroepen. En eerlijk gezegd twijfel ik daar zelf ook aan hoor Dory.
Door Suus
[quote="Lizzy"]
Nou, ik vind dat dus toch niet helemaal. De mensen die zeggen dat je het niet moet mengen, hebben een beter onderbouwt verhaal als Mary. Maar goed, als een hond er geen last van heeft en het er al jaren goed op doet: nou ja, prima, zou ik zeggen. Toch, om dat nu maar aan te gaan bevelen: gaat me ook wat ver. Ik heb het met eigen ogen toch met regelmaat niet goed zien gaan. En ik zie met regelmaat zelf wel honden die het overschakelen van brok naar vers best moeilijk aan kunnen, laat staan dat je hen gemengd voer blijft geven. Ook zie ik toch nog wel honden die vleesbotten + brokken niet goed verteren. En je loopt dus, wanneer je gaat adviseren het e.e.a. zelfs te mengen, toch het risico dat mensen brok met bot gaat mengen en wanneer er daar iets mis mee gaat, is dat toch zeer vervelend. Bovendien zie ik ook nog steeds de noodzaak niet om het te adviseren, zoals Mary die blijkbaar wel ziet.

Ben het wel met je eens dat brokken sowieso troep is en er dus hier geen reden is om het aan te bevelen en dus ook niet om te mengen ;D
[/quote]

[quote="Lizzy"]
Ja nee, geeft niks ;D  :-*. Ik weet dat er ook gezegd wordt dat je niet mag mengen omdat de een sneller verteerd als de ander. Dat is eigenlijk jarenlang geroepen. En eerlijk gezegd twijfel ik daar zelf ook aan hoor Dory.

[/quote]
Welk beter onderbouwt verhaal hebben mensen die zeggen dat je het niet moet mengen dan? Toch dat je t niet samen moet geven omdat t èèn anders verteerd dan t andere? Dus beter kunnen we niet gaan mengen omdat....Omdat brok gewoon rotzooi is?
Door Lizzy
Nee, ze zeggen dat je het niet moet combineren omdat brokken (koolhydraatrijke voeding) de pH waarde van het maagzuur verhogen en het maagzuur dus niet optimaal zuur is zoals wel het geval is bij rauwe voeding.
Door K&D
Nou, ik ben in elk geval ook blij met dit onderwerp. Wij hebben een pup (3 maand oud) die natuurlijk ook op rauw gaat. Ze is al opgevoed met deels Carnibest en deels FF brok. Het brokdeel wilde ik afbouwen, maar toen ik maaltijd 3 verving door Carnibest moest ik er 's nachts uit voor haar (soms 2 x) , terwijl ze daarvóór lekker doorsliep.
Na 1 week en op mijn werk véél koffie   :sleep1:  ,  heb ik maaltijd 3 weer FF gegeven, en ze slaapt weer door.
Dus de vertering is bij haar wel degelijk anders.  Ik zat me dus al af te vragen of het daaraan lag of toeval was.
We bouwen gewoon nu in een langzamer tempo de brok weer af en de vleesmaaltijd op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door