Moderators: koekje, pearlsofpassion
Kruimel schreef: Ja, da's normaal, kleine keuteltjes. Katten eten meestal geen groente dus die verteren hun barf of kvv nog verder dan honden. Als de keutels hard zijn, beetje lever bijgeven, dat wil wel schelen. En ja, katten mogen ook visolie, en die van mij vinden het hartstikke lekker. Maar de zalm zelf vinden ze nog lekkerderMm, ik weet niet of lever bijgeven voorlopig lukt. Ze probeert nu al stukjes uit haar kvv niet op te eten. Maar ik laat alles staan totdat het helemaal op is en dan krijgt ze pas haar avond eten. Zover ik kan zien zijn het botstukjes. Ik zal eens proberen om visolie over haar voer te gieten vanavond. Ze eet trouwens hondenkvv, de kattenvariant vind ik nogal aan de dure kant. Ziggy vind tilapiafilet erg lekker trouwens!! Over een poosje zal ik ook andere vissoorten proberen. Voorlopig moet ze eerst nog flink aankomen en aansterken.Sardienen mag ik zelf opeten, en makreel willen ze wel schoongemaakt, de mutsen
![]()
Suzan54 schreef: Die van mij eten veel minder. Maar goed die zijn ook niet te vergelijken met Maine Coons van Astrid. Somali's zijn dus stukken goedkoper in het onderhoud :-)Grappig want die van mij eten veel minder dan de meeste andere katten hier op BP, maar de meeste mensenhebben waarschijnlijk buitenkatten en die zijn actiever en eten meer.
De ideale hoeveelheid kan je pas bepalen op grond o.a. activiteit en lichaamsgewicht.
Helen schreef: Heeft een van jullie overigens ervaring met langdurig tolfedine gebruik. Dankzij afwezig overleg van het asiel met de DA heeft Ziggy gedurende 2 1/2 week tolfedine gekregen.. waarvan de laatste week te hoog gedoseerd.... 5 dagen is de richtlijn. Dus 2 1/2 week is echt veel te lang....Ik hoop dat ze er geen nierschade aan over heeft gehouden.Nee heb ik geen ervaring mee, maar ik dacht ook dat Tolfedine nierschade kon geven.