Moderator: Lizzy
Mart schreef: Hoi Lizzy&FemkeAch gossie... wat een ellende zeg... Ja, ze hebben inderdaad al veel te veel mee gemaakt... Bah. Rot voor jullie.
Het bloed moet in Utrecht getest worden en is vandaag verstuurd het zou tot 2 weken kunnen duren voor we de uitslag weten, ik heb het er wel erg moeilijk mee de onzekerheid knaagt. Bedankt in ieder geval al voor de info Femke. Ik hoop zo dat alles nog mag meevallen ze hebben al zoveel afgezien men lieve schatten.
Lizzy schreef: Ach gossie... wat een ellende zeg... Ja, ze hebben inderdaad al veel te veel mee gemaakt... Bah. Rot voor jullie.De laatste maanden merk ik alleen dat Zaïd na een stevige spurtpartij sneller vermoeid is en kortademig, hij houd zich ook bewuster kalm volgens mij, maar bij zijn dagelijkse wandelingen merken we niets hij kan gemakkelijk 15 km stappen zonder enig probleem, ook zijn eetlust is zeer goed. Hij is ook al meer dan 2 jaar bij ons en wij hebben hem nooit meegenomen op reis, hij zou dus al meer dan 2 jaar drager kunnen zijn. Hij heeft wel in heel lichte mate staar, maar uit de bloedtesten is duidelijk dat hij geen suikerziekte heeft.
Maar jeetje, wat duurt dat lang, twee weken! Ik kan me voorstellen dat de onzekerheid knaagt. Zijn er trouwens uiterlijke symptomen waarneembaar?
Groetjes, Lizzy
Femke schreef: Pfffff wat lijkt me dit een rot-ziekte zeg!! Veel sterkte, ik duim voor je en laat je het horen zo gauw je uitslag hebt?
Heb trouwens ook een foto gezien van een besmet hart, niet geschikt voor lezers met een zwakke maag, ik zal em hier dan ook niet plaatsen.........![]()
![]()
Als je t echt wilt weten moet je ook maar ff googlelenmaar ik raad je aan om je eerst nog maar 2 keer te bedenken
Mart schreef:Zo'n klont hindert de bloedstroom, waardoor het hart extra hard moet werken. Dit heeft weer een hartvergroting tot gevolg en afwijkingen aan de longen en de lever. Het eerste duidelijke symptoom is vaak dat er vocht in de longen komt, waardoor de hond moeilijk ademhaalt en gaat hoesten. Deze zachte, diepe hoest, die klinkt alsof de hond iets uit wil hoesten en die soms gepaard gaat met bloedverlies, is kenmerkend voor de ziekte. Daarnaast verliest de hond zijn eetlust, vermagert hij en is hij snel moe. Na een kort wandelingetje moet hij soms zo hoesten dat hij het bewustzijn verliest.
De laatste maanden merk ik alleen dat Zaïd na een stevige spurtpartij sneller vermoeid is en kortademig, hij houd zich ook bewuster kalm volgens mij, maar bij zijn dagelijkse wandelingen merken we niets hij kan gemakkelijk 15 km stappen zonder enig probleem, ook zijn eetlust is zeer goed. Hij is ook al meer dan 2 jaar bij ons en wij hebben hem nooit meegenomen op reis, hij zou dus al meer dan 2 jaar drager kunnen zijn. Hij heeft wel in heel lichte mate staar, maar uit de bloedtesten is duidelijk dat hij geen suikerziekte heeft.
groetjes mart
Lizzy schreef: Pfff, nou laten we duimen dat Zaïd geen hartwormen heeft zeg... en als hij het wel heeft, dan jullie er ruim op tijd bij zijn! Als ik zo de symptomen lees die bij hartworm horen en zie waar Zaïd last van heeft, dan zou het natuurlijk heel goed kunnen dat je er wél degelijk optijd bij bent!Zaïd zou nu bij benadering 6 jaar zijn, en ja door het sneller moe worden had ik gevraagd om een cardiogram
Hoe oud is Zaïd eigenlijk? En was het sneller moe worden ook reden om die cardiogram te laten maken?
Femke schreef:
Zo'n klont hindert de bloedstroom, waardoor het hart extra hard moet werken. Dit heeft weer een hartvergroting tot gevolg en afwijkingen aan de longen en de lever. Het eerste duidelijke symptoom is vaak dat er vocht in de longen komt, waardoor de hond moeilijk ademhaalt en gaat hoesten. Deze zachte, diepe hoest, die klinkt alsof de hond iets uit wil hoesten en die soms gepaard gaat met bloedverlies, is kenmerkend voor de ziekte. Daarnaast verliest de hond zijn eetlust, vermagert hij en is hij snel moe. Na een kort wandelingetje moet hij soms zo hoesten dat hij het bewustzijn verliest.
Maar Mart, dit staat haast haaks op wat jij schrijft....???