Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
Ivonne schreef: Bas heeft het zwaar door de hitte waardoor ik nu geen goed beeld krijg van het lopen. Ik moet dus even wachten tot het koeler is en dan beslis ik wat ik zal gaan doen. Maar..... ik zit er wel met de neus bovenop en duim aan alle kanten dat het "niets" is.
En ik duim mee hoor !!! :-*
Door Ivonne
Gisteren maar even naar de DA geweest. Bas heeft vocht in zijn linkerknie en er zit speling in wat mogelijk veroorzaakt wordt door verrekte kruisbanden ("fijn" want die zijn van kunststof  ???) of doordat er iets is met de meniscus. Als de meniscus het probleem is dan is opereren in zijn geval niet zinvol omdat Bas al heel veel arthrose heeft. Het maakt dus nu niet uit waardoor het komt, het probleem is er en wordt hopenlijk vanzelf minder....

Bas krijgt nu meer pijnstillers en meer glucosamine.
Door -Saskia-
Heel veel beterschap voor Bas, ik hoop dat hij zich snel beter voelt!
Het weer werkt in ieder geval eventjes mee voor hem... ;)
Door Ivonne
-Saskia- schreef: Heel veel beterschap voor Bas, ik hoop dat hij zich snel beter voelt!
Het weer werkt in ieder geval eventjes mee voor hem... ;)
het weer werkt inderdaad even mee..... het punt is echter dat arthrose minder pijnlijk is als het lekker warm is en zodra het kouder wordt ontstaan er meer problemen. Dus voor Bas zou het het fijnst zijn als we het hele jaar lente hebben  :D
Door -Saskia-
Ivonne schreef: het weer werkt inderdaad even mee..... het punt is echter dat arthrose minder pijnlijk is als het lekker warm is en zodra het kouder wordt ontstaan er meer problemen. Dus voor Bas zou het het fijnst zijn als we het hele jaar lente hebben  :D
Ja, da's ook weer waar...het hele jaar lente, daar doe ik ook wel aan mee, lekker!
Door Ivonne
Bas gaat nog steeds dapper door  :). De verhoogde pijnstillers houd ik nog even aan en het is gewoon per wandeling bekijken wat hij kan en wat hij wil.

Van mij mag hij als hij wil donderjagen dat gewoon doen (is toch maar van korte duur) en als hij een sprintje wil trekken is dat ook goed (komt toch niet ver)... al met al weinig verandering maar door de medicijnen gaat het goed.
Door JolandaB
Hoi,

Is het "knap" geluid nu wel over? Ik begrijp dat Bas een knie ok heeft gehad waarbij ze een nylon band hebben geplaatst. Ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb me laten vertellen dat honden type Bas te zwaar zijn voor een nylon band. Deze band zou het gewicht van grote dus zware honden niet kunnen dragen.

Hoop natuurlijk dat dit bij Bas niet het geval is :) dat de band het niet houdt bedoel ik ;)

Gr. Jolanda
Door Ivonne
het knapgeluid is er nog (niet continue) en ja Bas heeft een nylonband. Zelfs in beide knieen. Op zich kan ik me de theorie voorstellen dat dat niet houd bij een hond met een gewicht als Bas.... aan de andere kant: waarom zou een orthopeed die dit bij meerdere grote en zware honden heeft geplaatst dat doen als het op termijn niet houd...... ? Ben bang dat ik het antwoord wel zelf kan invullen want dan kom je waarschijnlijk ook hier weer op geld verdienen terwijl het enige wat ik wilde en wil een hond is die hond kan zijn op een manier die bij zijn leeftijd past (en dat is helaas niet gelukt). Ik moet hier even over denken en misschien dat ik ga bellen met de kliniek waar hij geopereerd was en of dit inderdaad mogelijk is. En als dat zo is...... tja dan ga ik heel hard huilen.

Ik denk dat opnieuw opereren en de banden vervangen niet echt een optie meer is gezien de arthrose die hij heeft.....  en dat het gewoon doorgaan wordt waarbij ik niets anders meer kan doen dan pijnstillen en arthrose remmen.
Door JolandaB
Ik weet niet hoelang het geleden is dat Bas zijn nieuwe banden heeft gekregen maar tegenwoordig doen ze vaak een TPLO (Tibia Plateau Leveling Osteotomie). Dit is een dure operatie maar schijnt 1 van de betere opties te zijn bij grote/zware honden.

Als er op 1 van de knieen speling zit heeft de band dus al ruimte gegeven :-\
Door Ivonne
Bas heeft de banden nu een jaar of drie geloof ik.... Hij heeft bij de eerste operatie een lange hersteltijd gehad (een half jaar!) omdat te laat erkend werd waar hij last van had. De tweede band is geplaatst ongeveer een half jaar nadat hij van de andere kant hersteld was.

Opereren doe ik niet zomaar meer. Bas heeft veel moeite met het herstel mede door zijn arthrose. Verder heeft hij ook nog het probleem dat de spieren in zijn achterhand niet meer opbouwen maar langzaamaan afbreken. Hier heeft hij anabolen voor gehad maar ben ik mee gestopt. Dit werkte geweldig hoor maar Bas had zeer regelmatig wat nodig en veranderde van gedrag op een manier die niet leuk was.

Ik zal eens gaan zoeken wat ik over de nylonbanden te weten kan komen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door