Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door hiram
ik barf nou vanaf begin januari 2006 en ben iets langer dan dat lid van bp maar eigenlijk nooit bij nagedacht om mn definitieve menu ns te posten.

ik heb dus 2 boxer reuen van 33 kilo en van 6 en 7 jaar oud.

hun menu is:

ma kippenpoten/vleugels
di kippenpoten/vleugels
wo: kant & klaar van smuldier
do: kant & klaar van smuldiier
vr: rundsvlees van smuldier
za: rundsvlees van smuldier en ieder een halve kilo sardientjes
zo: rundsvlees van smuldier en savonds een schapenlever en groentenmix
bij dit alles krijgen ze ook nog 3 eieren per week per hond en 4 teentjes knoflook per week per hond en soms een mix van fruit en yoghurt
Door Antonia
[quote="hiram"]

hun menu is:

ma kippenpoten/vleugels
di kippenpoten/vleugels
bij dit alles krijgen ze ook nog 3 eieren per week per hond en 4 teentjes knoflook per week per hond en soms een mix van fruit en yoghurt
[/quote]

Omdat je de hoeveelheden niet hebt vermeld, is het lastig om de percentages van je RMB, spiervlees, orgaan en groentenmix te berekenen.
Als ik zo naar je menu kijk, dan vallen mij een paar dingen op:
- je voert 2 dagen kvv van smuldier, dus voor de overige 5 dagen stel je zelf samen. Omdat je in verhouding vrij veel zelf samenstelt moet je wel goed kijken naar de verhoudingen en de variatie.
- ik zie bevleesde botten (kippenpoten en -vleugels) van één diersoort, dat vind ik erg karig. Twee diersoorten RMB vind ik minimaal en moet kunnen, mits de rest van je menu voldoende variatie biedt.
- ik zie maar één soort orgaan van éen diersoort (schapenlever), dit vind ik echt veel te beperkt.
- en verder zie ik maar twee soorten spiervlees (rund en sardien), ook dat is erg schraal. In totaal kom je op 4 diersoorten.

Ik zou wat meer variatie in alle opzichten aanbrengen: geitenribjes, lamsnekjes, eendennekjes of- karkassen, parelhoen, konijn, een lapje pens (van rund, geit of schaap). Van alles
Door roefus
[quote="hiram"]
ik barf nou vanaf begin januari 2006 en ben iets langer dan dat lid van bp maar eigenlijk nooit bij nagedacht om mn definitieve menu ns te posten.

hun menu is:

ma kippenpoten/vleugels
di kippenpoten/vleugels
[/quote]

Je geeft twee dagen 'kant & klaar', dus dan gaan we er vanuit dat daar alles inzit.
Volgens mij een grote mate aan pens (orgaanvlees)
Twee dagen kippenpoten/vleugels (RMB) staan vervolgens tegenover drie dagen spiervlees (sardientjes meegerekend) en schapenlever (orgaan).
Dus dan kom ik op die dagen van 'zelf samenstellen' uit op een 40% RMB en 60% spiervlees (met orgaan).
Lijkt mij dat dat procentueel niet verkeerd is (als je honden het er goed op doen).

Maar ik vind het zelf wat 'schraal'.
Ik zou zeker proberen om nog aan een onder soort botvlees te komen.
En misschien ook eens een ander stukje vlees er tussendoor gooien, voor de afwisseling.
Laatst gewijzigd door roefus op do 10 aug 2006, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door