Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Charlie Angel
Ine schreef: Zoals je intussen leest, ervaart iedereen het dus anders :-\
Mijn ervaring is, dat mijn honden er geen probleem mee hebben.
Moeilijk hoor. :-\ Specicare kan ik sneller aankomen.
Maar denk jij dat ik het eerst nog met 1 van deze middelen kan proberen of toch de da.
Hij heeft er zelf verder geen last van, alleen dus als je er echt aan zit. :-\
Door Ine
Als je de oorschelp beetpakt, heeft hij dan pijn?
Want dan zou ik naar de da gaan.
Irritatie kun je zelf iets aan doen, maar pijn kan wijzen op een ontsteking.
Een ouderwets middel was vroeger een paar druppels slaolie in het oor, doe ik bij mezelf ook weleens, als ik echt te doof word. Daardoor kan het oorsmeer wat weken en komt het eruit.
Slaolie verzacht ook bij irritatie.
Door Charlie Angel
Ine schreef: Als je de oorschelp beetpakt, heeft hij dan pijn?
Want dan zou ik naar de da gaan.
Irritatie kun je zelf iets aan doen, maar pijn kan wijzen op een ontsteking.
Een ouderwets middel was vroeger een paar druppels slaolie in het oor, doe ik bij mezelf ook weleens, als ik echt te doof word. Daardoor kan het oorsmeer wat weken en komt het eruit.
Slaolie verzacht ook bij irritatie.
Nee, ik kan zijn oor gewoon vastpakken, kan ook gewoon lekker zijn oor kriebelen.
Maar hij ziet gewoon wat rood. Maar toen ik er gisteren wat druppels oorreiniger van Bogena indeed (dit was het enige wat ik heb) vond hij dat niet fijn. Terwijl ik dan wel weer zijn oorschelp schoon kan maken zonder dat hij piept. Ik denk dat dit spul bijt ofzo?

slaolie is dat hetzelfde als zonnebloemolie?
Door Ine
bernergek schreef: Nee, ik kan zijn oor gewoon vastpakken, kan ook gewoon lekker zijn oor kriebelen.
Maar hij ziet gewoon wat rood. Maar toen ik er gisteren wat druppels oorreiniger van Bogena indeed (dit was het enige wat ik heb) vond hij dat niet fijn. Terwijl ik dan wel weer zijn oorschelp schoon kan maken zonder dat hij piept. Ik denk dat dit spul bijt ofzo?

slaolie is dat hetzelfde als zonnebloemolie?
Kun je idd ook gebruiken, als het maar plantaardige olie is (dus geen smeerolie :P)
Door Charlie Angel
Ine schreef: Kun je idd ook gebruiken, als het maar plantaardige olie is (dus geen smeerolie :P)
:P :P
Oke, dan doe ik dat en ga ik achter een goede oorreiniger aan.
Hij flappert nu nauwelijks meer met zijn oren trouwens.
ik hou het gewoon in de gaten, wordt het erger dan ga ik naar de da.
Bedankt voor de hulp. ;)
Door *Natasja*
Zit er toevallig niet 1 van je andere honden steeds aan/in zijn oor te likken? Dat is hier de reden dat Benthe steeds met rode oortjes rondloopt.
Door Charlie Angel
Natasja1974 schreef: Zit er toevallig niet 1 van je andere honden steeds aan/in zijn oor te likken? Dat is hier de reden dat Benthe steeds met rode oortjes rondloopt.
Nee hoor, hier worden geen oortjes gelikt. ;)
Vroeger toen Mike nog op br*kken stond had hij regelmatig last van zijn oortjes, erger dan nu, ging dan ook altijd naar de da, maar kreeg dan altijd rommel mee.
Sinds hij op kvv staat nergens meer last van gehad, vandaar dat ik nu ook niet zo goed wist wat ik er mee moest.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door