Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
crutz schreef: dacht dat we t over sedatie en HD uitslagen hadden en niet over t hoe, wat en waarom van het ontstaan van HD, maar juist over de invloed van een sedatie op de HD uitslag

jammer dan dus dat er totaal niet op mijn onderstaande commentaar gereageerd wordt..... :-\

:-[ sorry, ik ben mede schuldig voor het wat en waarom van het ontstaan...... :-X zal het nooit meer doen, ik heb zelf niet onlangs ervaring met HD foto's, Bess is nooit gedaan, Dot en Jazz ook niet, ik ga niet fokken en vindt het daarom niet belangrijk ;)
Door Lizzy
crutz schreef: dacht dat we t over sedatie en HD uitslagen hadden en niet over t hoe, wat en waarom van het ontstaan van HD, maar juist over de invloed van een sedatie op de HD uitslag

jammer dan dus dat er totaal niet op mijn onderstaande commentaar gereageerd wordt..... :-\

Ik weet niet wat ik erop had moeten zeggen? Ik neem het voor waarheid aan, dat er bij jouw honden geen verschil zit tussen zonder sedatie of met sedatie. Ik persoonlijk denk alleen in het geheel niet gemakkelijk over het onder narcose brengen en dus maakt het voor mij in DAT opzicht wel een heel groot verschil.
Door conleeuw
Lizzy schreef: Ik weet niet wat ik erop had moeten zeggen? Ik neem het voor waarheid aan, dat er bij jouw honden geen verschil zit tussen zonder sedatie of met sedatie. Ik persoonlijk denk alleen in het geheel niet gemakkelijk over het onder narcose brengen en dus maakt het voor mij in DAT opzicht wel een heel groot verschil.
vooral bij rassen waarvan reeds bekend is dat ze niet zo goed onder narcose presteren, beide Border Collie en  Deerhounds........  Ik zal nooit Jazz of Dot onder narcose laten brengen tenzij het absoluut noodzakelijk is.  Ik moet er toch niet aan denken dat tijdens zo'n onderzoek ik een van mijn schatjes kwijt kan raken. Nu weet ik dat moderne anethesie beter is dan vroeger, maar voor de Deerhound wordt toch duidelijk gesteld dat ze een probleem kunnen hebben :(
Door crutz
Lizzy schreef: Ik weet niet wat ik erop had moeten zeggen? Ik neem het voor waarheid aan, dat er bij jouw honden geen verschil zit tussen zonder sedatie of met sedatie. Ik persoonlijk denk alleen in het geheel niet gemakkelijk over het onder narcose brengen en dus maakt het voor mij in DAT opzicht wel een heel groot verschil.
denk er ook niet gemakkelijk over, maar als er (schijnbaar) een verschil is in de uitslag tussen met of zonder roesje (DAT is nl waar de meeste t over hebben en niet over de risico's van een narcose) dan vind ik dus dat je van de slechtste uitslag uit moet gaan, tenminste wel als je t over rontgenen voor gebruik in de fok hebt.....
Door Angelique

Ik heb het ter info aangenomen aangezien ook mijn eigen ervaring is dat er hier geen verschil in uitslag tussen met of zonder sedatie was.
Waar het mij in deze wel dwarszit is dat mij straks de keus wordt ontnomen of ik mijn honden wel of niet laat sederen. Jij deed het al, dus jou maakte dit nieuwigheidje niet uit. Was vast wel anders geweest als ze sedatie verboden hadden, want wat de ene kant op kan, kan ook de andere kant op. Ik ben voor behoud van zoveel mogelijk vrijheden en ik baal dan ook als een stekker van deze nieuwe regelgeving. Laat ze er dan maar voor zorgen dat de gekwalificeerde artsen allemaal goed foto's kunnen maken, want daar schort blijkbaar nog wel het een en ander aan.
Door Lizzy
Angelique schreef: Ik heb het ter info aangenomen aangezien ook mijn eigen ervaring is dat er hier geen verschil in uitslag tussen met of zonder sedatie was.
Waar het mij in deze wel dwarszit is dat mij straks de keus wordt ontnomen of ik mijn honden wel of niet laat sederen. Jij deed het al, dus jou maakte dit nieuwigheidje niet uit. Was vast wel anders geweest als ze sedatie verboden hadden, want wat de ene kant op kan, kan ook de andere kant op. Ik ben voor behoud van zoveel mogelijk vrijheden en ik baal dan ook als een stekker van deze nieuwe regelgeving. Laat ze er dan maar voor zorgen dat de gekwalificeerde artsen allemaal goed foto's kunnen maken, want daar schort blijkbaar nog wel het een en ander aan.
Dit vind ik dus ook.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door