Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Xada schreef: Dat was inderdaad het geval. Ik had deze meegenomen met de mededeling.
Tosca kreeg visite
Afbeelding
Afbeelding
Whahahahaaaa ;D ;D ;D ;D, ja nee, niet zo gek dat een beetje raar keken ;D. Dit is meer voor de geoefende barfer ;D
Door tieneke
Xada schreef: Maar als ik een foto laat zien van mijn hond, heerlijk kluivend op een schapekop, wordt er toch raar gekeken.  :-\
Goh wat vreemd toch ::) ;D ;D
Door MoniqueAppels
Lizzy schreef: Nou, ik vond dat botten-verhaal in eerste instantie ook heel eng hoor Angelique. Maar ik vond het hele idee van brokken dus gekker als het idee van rauw, vers vlees geven (en orgaan en groente enzo). Ik denk dat ik de mazzel heb gehad dat ik uit een zeer voedingsbewust gezin kom. Anders was ik me mogelijk niet af gaan vragen hoe een doodgekookte brok nou alles kon bevatten dat een hond nodig heeft.
Ja dat speelt zeker mee, Lizzy. Ik vond brokken helemaal niet raar, iedereen gaf brokken en de fokker en de DA vonden ook dat ik brokken moest geven. Ik heb me eerlijk gezegd nooit afgevraagd of het wel goed was. Tot ik iemand ontmoette :P (the rest is history ;))
Door Tineke *
Ik ben nog steeds blij dat ik verleden jaar op B.P.terechtkwam.Geniet nog elke dag als de honden zo smakelijk staan te eten.

Tineke
Door bloemetje
Bij mij was het eigelijk meer een zoektocht naar wat Noah wel zou eten. Noah vond die brokken gewoon goor!
Dan ga je kijken wat er nog meer is. Ik had nog nooit hiervan gehoord! Maar toen ik hier kwam lezen en op de cavalierpagina ervan  hoorde klonkt het mij totaal logisch allemaal!
Door Sultan
Ik ben overgestapt op rauwe voeding na de positieve verhalen van een andere CC-eigenaar. Zij was zo enthousiast, toen ben ik eens gaan lezen, en eigenlijk was het zooooo logisch ;)
En nu, na een tussenstapje KVV, ben ik helemaal overtuigd van het nut van Barfen!!
Alleen het vertellen, dat doe ik alleen als men expliciet vraagt wat de honden eten omdat ze er zo goed uitzien ;) En uiteraard op ons CC-forum, daar hebben we zelfs een barf-versvoer sectie!!
Door Mieke L.
nou is mijn Skik een cavaliertje wat heerlijk van zijn Hills puppie brokjes at.
Ik had geen enkele reden om wat anders te gaan geven.
Ik las op de cavalier page wel veel over moeilijk etende cavaliertjes en als oplossing las je vaak KVV en met name Energique.
Het iriteerde mij zelfs wel moet ik zeggen voor elk probleem, zie www.energique.nl.
Een site van een producent kan mij nl. niet overtuigen.
Toch ben ik een keer Rodi gaan kopen in de supermarkt. Skik was nog niet geheel zindelijk en wilde nog wel eens een drolletje binnen leggen.
En ik moet zeggen die Rodi drolletjes hebben mij overtuigd!
Echt stukken minder ontlasting dan op de brokken en gewoon veel mooiere drolletjes!
Via de cavalierpage las ik ook over www.barfplaats.nl en toen ben ik gegrepen door het Barf-virus!
Nu wou ik dat ik eerder hiervan had gehoord! En kan ik me eigenlijk niet meer voorstellen dat ik ooit dacht dat brokjes en met name de duurdere zoals Hills echt het beste is dat je je hond kunt geven.
Nou ja een mens is dus nooit te oud om te leren.
Door nelb
Ik had 1 cavje op RC brokjes: geen enkel probleem en 1 met een allergie probleem, regelmatig diarree en puistjes en plekjes.
Hij kreeg "speciale" brokjes. At altijd met lange tanden en was eigenlijk te mager en ondanks de speciale brokken toch nog regelmatig diarree (hoewel minder dan met RC).
Op advies ben ik kvv (rodi) gaan geven ivm met een antibiotica kuur en sowieso was het beter om 1x per week vlees te geven. Gedoe met dat wisselen, was me veel te ingewikkeld, dan maar helemaal rodi.
En ze vraten, ook die altijd met lange tanden at.
Allergie patient heeft nergens meer last van, geen diarree, bultjes of puistjes, niks en hij eet alles met veeeel smaak op. Hij is lekker gegroeid, lekker stevig is ie geworden. Inmiddels zijn het 4 cavjes en allemaal zijn ze dol op eten, zowel kvv als barf.
Nel
Door roefus
Mijn hond had nergens last van.
Kwam gewoon 'n keer iemand tegen en die begon over 'barf'.
Ik was (redelijk) geïnteresseerd, maar huiverig.
Het kon me (uiteindelijk) overtuigen.
Door Dave94
ik weet hoet het is ik probeer me moeder al jaren over te halen >:(  maar nu op deze forum laat  ik een paar berichten lezen dus ik moet nog even w8 meschien dat het nu gaat lukken want ze vind het maar vies maar pens vinden ze echt heer lijk dus ik denk dit ook wel :)
Door missy21
hier krijg ik ook vaak van die rot reacties over dat barf slecht is voor de hond en dat ze vals worden van vers vlees, ik ga dan nog geen discussie meer aan en loop weg...
pppfff kan me zooo boos maken om mensen met vooroordelen :-\
Door pike
Angelique schreef: Geen brokken hoor, die waren voor de varkens :D
Volgens mij eten die ook liever vers! en dan zou dat karbonaatje vast lekkerder zijn!
Ik ga de discussie in principe niet aan. Alleen als iemand specifiek vraagt wat ik voer, ja dan vertel ik dat en waarom. Als ze dan echt geïnteresseerd zijn ga ik wel verder uitwijden maar anders laat ik het er gewoon bij.  Als mensen echt denken dat het slechts is praat je dat toch niet uit hun hoofd.
Door Ellen Els en Nina
Toen wij gingen kennismaken bij de fokster vroeg ze wat we de hond (die nog geboren moest worden) gingen voeren. Tja, geen idee, nog niet over nagedacht.

Zij vertelde toen over BARF. Dat klonk allemaal erg logisch. Maar ook wel eng, in de trend van, hoe weet ik dan of ze wel alles voldoende binnenkrijgt. We zijn mede via de fokster op BP belandt en zo begonnen (en nog steeds naar ieders tevredenheid) met deels KVV en deels Barf.
Waarbij ikzelf mogelijk nog wel meer geniet van de BARF-maaltijden dan Nina, want die vindt haar portie Energique of Carnibest ook prima, ze is een echte omnivoor.....vindt bijna alles lekker!
Maar ik blijf genieten van heerlijke kraakgeluiden van brekende botten  ;D en van het opgewonden piepen van Nina als het stuk te groot is ze niet weet waar ze moet beginnen  ;D ;D en van de diepe voldane zucht als het dan " eindelijk"  echt allemaal op is  ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door