Ik heb Benjo intussen aan alle soorten RMB's laten wennen maar ik vond het tijd voor een check-up,kunnen jullie me zeggen wat jullie hiervan vinden aub? Ik ga uit van 3% voor een hondje van ongeveer 6,5 kg en tussen 200 en 180 gr voeding per dag. Vermits hij zichzelf soms vast vermoed ik dat hij genoeg heeft.Hij krijgt nooit op hetzelfde tijdstip eten en soms slechts 1 keer per dag soms 2 keer. Soms wat meer soms wat minder.
Maandag :
- 50 gr groentenmix + verse sardien + eitje (met schil)
- Konijnenkop
Dinsdag :
- piepkuiken (+- 150 gr)
- 50gr spiervlees paard
Woensdag :
- Lamsrib (+- 130 gr - 150 gr)
- 50 gr vleessnijsel (islamslager = rund+lam+kip)
Donderdag :
- Pensdag : 1 grote lap (100gr - 120gr ik snij hem op maat voor kleine hondjes) Hij heeft genoeg met deze lap voor 1 dag.
Vrijdag :
- 75gr struisvogel + 30 gr groentenmix+ cottagecheese
- 100 gr Kipvleugel of nekken
Zaterdag :
- 1 hele kwartel ( 180 gr)
Zondag :
- 20 gr Lamshart + 25 gr Kiplever + 25 gr Lamsnier + 40 gr groentenmix
- 100 gr +- konijnenbil
Maandag :
vastendag
Dinsdag :
- 120 gr kalfsgehakt + 1 eitje met schil
- 50 gr spiervlees paard
Woensdag :
- 150 gr goed bevleesde lamsrib
- 50 gr groentenmix
Donderdag :
- 150 gr kuiken of kip (heel stuk bevleesde karkas)
Vrijdag :
- 45gr groentenmix + beetje yogurt + verse sardien
- 100 gr eendenbil
zaterdag :
- 50gr rundertong + 35gr lamslever
- 125 gr vleessnijsel
Zondag :
- vastendag
maandag :
- pensdag (zelfde pricipe als de week ervoor)
Ik tracht genoeg variatie te geven. Hij doet nog echt wel eens moeilijk met groentenmix dus dat geef ik altijd met vlees of vis of ei bv. Ik heb het ook niet altijd gegeven maar vond het toch nodig het te doen en nu gaat het redelijk goed.
De groentenmix bestaat uit : wortelen,shorseneren,princesboontjes,donkere sla,teentje knoflook,spinazie en een beetje broccoli.De volgende maak ik weer in een andere samenstelling.
Ben ik goed bezig?? Hij eet nog niet zo lang verse vis dus ik ga ook meer varieren als hij het wat meer gewoon is.
Dank jullie wel,
Groetjes
Lieve