Ohh leuk Es!!! Spannend spannend spannend. Heb je al een idee van waar je pupsel vandaan gaat komen? (mag ook via PB hoor

).
Nou ja, mijn ervaringen ken je. Ik zou dus met mijn volgende pupsel direct weer gaan barfen. Ergo, als Slingieplingie een nestje krijgt, gaan de pups direct afgespeend worden op 100% barf. Ik vind het gewoon geweldig. Ik zou de volgende keer wel veel relaxter zijn als met Linga.
Overigens zie ik dus beslist niet in wat een kvv beter kan als jij zelf.
De percentages zijn gewoon hetzelfde als bij een volwassen hond. Maar omdat je pupsel groeit, moet je in het begin even wennen. Ik wilde persee bepaalde percentages blijven geven en dus rekende ik iedere keer opnieuw uit hoeveel ik van wat moest geven. Dat zou ik dus de volgende keer niet meer doen, want dat kan ik nu wel op het oog en op gevoel.
Dit was Linga d'r menu (van BarfClub maar een beetje aangepast):
Op dit moment 29-10-2005 (5 mnd oud) weegt Linga zo'n 19 kg. En ze krijgt ongeveer 950 a 1000 gram per dag te eten.
Het menu is onderverdeeld in de volgende percentages:
40% a 45% vleesbot
15% groentemix
20% spiervlees en vis
15% orgaanvlees (inclusief pens)
5% tafelrestjes ala yoghurt, ei, gemalen noten en zaden, chlorella, tarwekiemolie, etc.
Zo ziet de week eruit:
Maandag:
2 keer per dag kippenvleugels of karkassen
1 keer per dag kalkoenvlees + groentemix + sardien
Dinsdag:
2 keer per dag kippenvleugels, karkassen
1 keer per dag rundvlees + groentemix + eitje + gemalen sesamzaadjes en pompoenpitten
Woensdag:
2 keer per dag konijnenbout
1 keer per dag orgaanvlees (lever, hart, long, nier, van rund, lam, kip, geit, etc) + groentemix + yoghurt + kalfsbotje (waarvan het bot nog niet opgegeten wordt)
Donderdag:
1 keer per dag pens + beetje lever + groentemix + kalfsbotje (waarvan het bot nog niet opgegeten wordt)
Vrijdag:
1 keer per dag vis (sardien, wijting, zalm - vaak een combinatie van 2 of 3 vissoorten) + groentemix + yoghurt
Zaterdag:
2 keer per dag eendennekken of een deel van een hele eend of parelhoen of konijn
1 keer per dag lamsvlees + groentemix + eitje
Zondag:
2 keer per dag eendennekken of een deel van een hele eend of parelhoen of konijn of een hele kwartel
1 keer per dag pens + groentemix + visolie + yoghurt + kalfsbotje (waarvan het bot nog niet opgegeten wordt).