Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

conleeuw schreef: maar toch niet standaard???? :( ik weet wel dat het soms gedaan werd, maar pleas tell mee dat het niet de norm is :-X
Nou het is niet ongewoon hoor, als de teef zich niet wil laten dekkken of men laat zaad overvliegen er zijn zelfs fokkers die het zelf doen die hebben alle spullen in huis om zelf  zaad af te nemen en KI te doen.
sylvia schreef: Nou het is niet ongewoon hoor, als de teef zich niet wil laten dekkken of men laat zaad overvliegen er zijn zelfs fokkers die het zelf doen die hebben alle spullen in huis om zelf  zaad af te nemen en KI te doen.
Ja oké, maar momenteel is er een amerikaanse reu in Europa "on tour"  en die mag enkel gebruikt worden met KI. Een normale dekking komt niet in het plaatje voor :-X
conleeuw schreef: maar toch niet standaard???? :( ik weet wel dat het soms gedaan werd, maar pleas tell mee dat het niet de norm is :-X
Het is niet standaard hoor, maar het gebeurt wel in bepaalde situaties die Syl al uitlegde.
Misschien, dat het bij bepaalde rassen ook meer voorkomt, maar dat weet ik niet.
Er zijn rassen, waar het wel veel voorkomt, dat er een keizersnee aan te pas komt, omdat de honden niet normaal kunnen bevallen. (Engelse Buldog)
Angelique schreef: Ja oké, maar momenteel is er een amerikaanse reu in Europa "on tour"  en die mag enkel gebruikt worden met KI. Een normale dekking komt niet in het plaatje voor :-X

Ja maar ja eerlijk gezged zijn het vaak de Amerikanen die met zulke dingen komen en dan nemen ze het hier over. In Amerika komt zo veel rottigheid voor mbt tot honden en fokken omdat rashonden gewoon big buissenes is in Amerika.
Er gaan miljoenen dollars in rond je moet daar onderhand al millionair zijn om je hond kampioen te laten worden, handler zijn is daar een baan waar je goed van rond kunt komen.
sylvia schreef: Nou het is niet ongewoon hoor, als de teef zich niet wil laten dekkken of men laat zaad overvliegen er zijn zelfs fokkers die het zelf doen die hebben alle spullen in huis om zelf  zaad af te nemen en KI te doen.
oh my goodness, we have lost all sense. Ik wil even een verhaaltje kwijt over Bess en  een van haar voorouders, nou eigenlijk de zus van Bess haar moeder. Die wilden ook nimmer gedekt worden, maar ze was zo'n goede border, dus men wilden een nestje van haar. Dus AI......... teefje is tijdens de bevalling overleden.... vraag mij nou niet meer precies wat er mis is gegaan, maar het was niet slordigheid van de fokker, want ze hadden door dat iets niet klopten en zijn naar de da geweest, maar alle pogingen om moeder te redden waren nutteloos. Bess wilden ook niet gedekt worden, er waren heel veel mensen die een pup van haar wilden, ik ook..... toen riep mijn toemalige dierenarts ook, oh maar er zijn wel dingen die wij kunnen doen...... maar gezien bovengenoemde verhaal  wilde ik niet drastisch ingrijpen, Ik heb Bess toen wel vastgehouden, ondersteund voor een dekking......... gevolg........ geen sucess, baarmoederonsteking, en sterilisatie....... dat was voor mij de grote bevestiging, van wat ik al wist, leave well enough alone.....of te wel.... soms moet je de natuur gewoon zijn gang laten gaan ;) Zij wilden niet, wij luisterde niet.......
Ik wil niet zeggen dat AI totaal nooit moet of mag, maar om het zo standaard te doen, of een reu nooit te laten dekken en alleen AI, volgens mij slaan we dan wel deegelijk door. Maar goed, volgens mij verziek ik nu Lizzy haar topic.
Sorry ;)
conleeuw schreef: oh my goodness, we have lost all sense. Ik wil even een verhaaltje kwijt over Bess en  een van haar voorouders, nou eigenlijk de zus van Bess haar moeder. Die wilden ook nimmer gedekt worden, maar ze was zo'n goede border, dus men wilden een nestje van haar. Dus AI......... teefje is tijdens de bevalling overleden.... vraag mij nou niet meer precies wat er mis is gegaan, maar het was niet slordigheid van de fokker, want ze hadden door dat iets niet klopten en zijn naar de da geweest, maar alle pogingen om moeder te redden waren nutteloos. Bess wilden ook niet gedekt worden, er waren heel veel mensen die een pup van haar wilden, ik ook..... toen riep mijn toemalige dierenarts ook, oh maar er zijn wel dingen die wij kunnen doen...... maar gezien bovengenoemde verhaal  wilde ik niet drastisch ingrijpen, Ik heb Bess toen wel vastgehouden, ondersteund voor een dekking......... gevolg........ geen sucess, baarmoederonsteking, en sterilisatie....... dat was voor mij de grote bevestiging, van wat ik al wist, leave well enough alone.....of te wel.... soms moet je de natuur gewoon zijn gang laten gaan ;) Zij wilden niet, wij luisterde niet.......
Ik wil niet zeggen dat AI totaal nooit moet of mag, maar om het zo standaard te doen, of een reu nooit te laten dekken en alleen AI, volgens mij slaan we dan wel deegelijk door. Maar goed, volgens mij verziek ik nu Lizzy haar topic.
Sorry ;)

Ik ben het helemaal met je eens en ik zal een teef die niet gedekt wil worden nooit met KI laten bevruchten. En een reu die on tour is en alleen met KI gebruikt mag worden mag van mij lekker doortouren zonder mijn teef kunstmatig te bevruchten.
sylvia schreef:
Ik ben het helemaal met je eens en ik zal een teef die niet gedekt wil worden nooit met KI laten bevruchten. En een reu die on tour is en alleen met KI gebruikt mag worden mag van mij lekker doortouren zonder mijn teef kunstmatig te bevruchten.
dus je teef moet er ook nog een beetje "lol" aan beleven? (sorry ik kon t even niet laten :-[)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door