Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ik heb niet alles doorgelezen, weet dus niet of je er al antwoord op gehad had, maar ik wil even ingaan op je da vraag.

Overleg met je da.

Als één van onze klanten vragen of de da het wil begeleiden en de datum valt niet in onze vakantie (erg klein trouwens want we gaan dit jaar maar 1 week :-\) dan houden wij daar rekening mee en blijven rond die datum 24 uur per dag bereikbaar voor die persoon en komen dan ook zelf opdraven.
We merken dat dat erg fijn gevonden wordt en wijzelf genieten ook van de begeleiding van het begin totdat de pups de deur uitgaan :)

Het lijkt mij dat er wel meer da zijn die dit doen.
Gewoon vragen dus.................................
Unique schreef:
Ik weet niet hoe het bij andere rassen is,maar je hoort steeds vaker dat je met je teef uitstrijkje zus en uitstrijkje zo moet doen eer je bij de reu terecht kan.Bij de Duitse Herders kwam dat NOOIT voor.Hoe zit dat bij jullie rassen??
Ik heb het bij ons nog nooit als eis meegemaakt. Wel werd het mij toendertijd aangeraden dooor de reu-eigenaar. Aangezien hij al 25 jaar fokt en mijn DA het ook met hem eens was heb ik dat toen een paar keer laten doen. Beetje het ge-ijkte ritueeltje.  Uitstrijkje maken, uitslag niet afwachten, vast een ab-kuur erin, want ide meot weg zin voor de dekking... bla bla. Resultaat, dit alles 4 x gedaan 1 x een zwangere teef met 1 pup, de andere keren altijd dikke infecties na de dekking. Op een gegeven moment hiermee gestopt op aanraden van een andere fokker en sinds die tijd nou niet nooit meer een lege teef, maar in ieder geval weinig infecties na de dekking. IK zie er dus niet zo het nut van in, maar misschien ligt het bij andere rassen anders, want er zijn ook hele rasgroepen die niks meer doen zonder herpes-entingen en volgens mij is er nog geen halve bobteler die daaraan meedoet.
Bij de spikkels wordt zover ik weet ook nooit een uitstrijkje gemaakt. Wat mij betreft is het ook niet noodzakelijk. Dalmaten eigenaren gaan godzijdank ook niet mee met de herpes hype die tegenwoordig schijnt te heersen. Wel gebeurt steeds vaker sperma onderzoek, zeker bij reuen die vaker dekken.
Bij enkele labfokkers hoef je niet met een teef te komen, zonder dat er een uitstrijkje is gedaan. Heb het nog niet meegemaakt zelf.

Mijn da is altijd voor mij bereikbaar, maar hij is hier nog nooit binnen geweest, gewoon omdat het niet nodig was.

Het enige wat ik wel doe, is de teef ontwormen vlak voor of de eerste dag van de loopsheid, voor de dekking.

Steriel is en zal het bij mij nooit worden ;D ;D ;D
Erna schreef: Ik hang nog het principe aan: Het zijn honden en laat ze dat aub ook zijn. Sommige fokkers slaan echt door.
als ik het zo lees, vraag ik mij af hoe lang voordat ook bij honden AI (KI)  gebruikelijk gaat worden.  :( tuurlijk moet je verstandig zijn, maar je kan ook doorslaan, eisen van ab kuurtjes....... steriele kraamkamers voor honden........hoezo doorslaan :P
conleeuw schreef: als ik het zo lees, vraag ik mij af hoe lang voordat ook bij honden AI (KI)  gebruikelijk gaat worden.  :( tuurlijk moet je verstandig zijn, maar je kan ook doorslaan, eisen van ab kuurtjes....... steriele kraamkamers voor honden........hoezo doorslaan :P
KI wordt allang gedaan bij honden
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door