Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ik denk dat de meeste fokkers hun pups niet merken en op het oog kijken of alles wel goed groeit. Je ziet ook vaak wel welke pup lekker gaat en welke niet. Ik wil het altijd graag precies weten zodat ik ook op tijd in kan grijpen en daarom worden de pups gemerkt en iedere dag gewogen tot ze ongeveer een kilo zijn.
Erna schreef: Ik denk dat de meeste fokkers hun pups niet merken en op het oog kijken of alles wel goed groeit. Je ziet ook vaak wel welke pup lekker gaat en welke niet. Ik wil het altijd graag precies weten zodat ik ook op tijd in kan grijpen en daarom worden de pups gemerkt en iedere dag gewogen tot ze ongeveer een kilo zijn.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik die bandjes wel erg leuk vond. Als pup-koper dus. Zodra ik bij jou binnen kwam, keek ik toch eerst naar "mijn pupseltje" en ik herkende haar in het begin natuurlijk ook direct vanwege het bandje. En als je dan foto's op je site zette, dan zagen we aan de bandjes direct wie wie was. Dus tja, het merken van de pups is voor de pupkopers toch ook wel erg leuk..... Misschien niet erg belangrijk/zwaarwegend voor de fokkers maar ik wou het ff gezegd hebben ;D
Lizzy schreef: Ik moet je eerlijk bekennen dat ik die bandjes wel erg leuk vond. Als pup-koper dus. Zodra ik bij jou binnen kwam, keek ik toch eerst naar "mijn pupseltje" en ik herkende haar in het begin natuurlijk ook direct vanwege het bandje. En als je dan foto's op je site zette, dan zagen we aan de bandjes direct wie wie was. Dus tja, het merken van de pups is voor de pupkopers toch ook wel erg leuk..... Misschien niet erg belangrijk/zwaarwegend voor de fokkers maar ik wou het ff gezegd hebben ;D
Hahahah ja dat kan ik me voorstellen maar het is ook lastig dat pupkopers precies weten welke bandje bij welk hondje hoort. Zoals je weet wordt hier niet uitgezocht voor de pups gehoorgetest zijn en dan werken bandjes soms in je nadeel. Een pup kiezen als ie 2 weken oud is vind ik waanzin, je kent het karakter nog niet en dat vinden wij belangrijk. Dus op een gegeven moment krijg je: Ik vind het hondje met het blauwe bandje zo leuk, ook al zit er nog geen stip op. Kopers blijven dan bij hun bandje. Wij knippen ze zo snel mogelijk weer af, zodra we de hondjes goed herkennen is het gedaan met de bandjes om dit soort dingen te voorkomen.
Erna schreef: Hahahah ja dat kan ik me voorstellen maar het is ook lastig dat pupkopers precies weten welke bandje bij welk hondje hoort. Zoals je weet wordt hier niet uitgezocht voor de pups gehoorgetest zijn en dan werken bandjes soms in je nadeel. Een pup kiezen als ie 2 weken oud is vind ik waanzin, je kent het karakter nog niet en dat vinden wij belangrijk. Dus op een gegeven moment krijg je: Ik vind het hondje met het blauwe bandje zo leuk, ook al zit er nog geen stip op. Kopers blijven dan bij hun bandje. Wij knippen ze zo snel mogelijk weer af, zodra we de hondjes goed herkennen is het gedaan met de bandjes om dit soort dingen te voorkomen.
Ja, ik snap het nadeel. Maar goed, ik vond het leuk. En ik vond het juist erg helpen om alle hondjes beter uit elkaar te leren houden en ze juist beter te leren bestuderen. Maar ik begrijp dat er mensen zijn die 'voor het hondje met het blauwe bandje' vallen ipv op het hondje. Tja, dit zijn altijd van die lastige dingen. Cruijff zou zeggen "ieder voordeel heb z'n nadeel" ;D
Met allemaal zwarte pups zijn die bandjes handig, maar toch zie je mensen altijd naar de combi zwart rood trekken ;)
Mariska was helemaal weg van 1 reutje, elke keer pakte ze dat pupje, als ze kwam. Op de dag van ophalen heb ik haar met 4 reutjes neergezet, allemaal de bandjes af en haar toen laten kijken, of ze voor dezelfde koos! ;D
En ja hoor, ze koos weer voor hetzelfde reutje, dat vond ik zelf heel leuk. Intussen is Bora alweer 4  1/2 jaar, maar dit vergeet ik nooit.
Als ik de chiplezer van Carlo kan lenen, doe ik het dus steeds zo!
Natuurlijk zal ik ook opletten of het karakter past bij die persoon. ;)
ook onze ervaring is dat mensen op de bandjes gingen letten, als ze binnen kwamen zochten ze een bepaald bandje op, toen we halsbandjes om gingen doen kregen alle teven zwart, de 2 meest op elkaar lijkende reuen paars enz enz, werd er toch wat lastiger op voor iedereen. ;D ;D ;D
alleen bobo kende iedereen gelijk :P
ik niet vanaf de geboorte wist ik precies wie wie was.( wij praatte met pup 1, pup 2 en later met bijnamen )
mn moeder niet, dus toen ik een paar dagen de bandjes had afgedaan werd mn moeder gek  ;D ;D
ze had zo op de bandjes gelet dat ze sommige niet uit elkaar kon houden. ::)
gaat ze nu dus niet meer doen, maar moet eerlijk zeggen dat omdat ik alle kenmerken van de puppen had opgeschreven dat t voor mij stuk makkelijker was, mama was gewoon bezig met de bevalling ;)
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 28 jul 2006, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier wordt zeker wel gewogen. Dit laatste nest leek in het begin erg op elkaar, zo van een paar witte borsthaartjes tot iets meer witte haartjes.
De geboorte gewichten ontliepen elkaar bijna niet en ze groeiden allemaal lekker, dus geen zorgen. Als er eentje minder zou groeien, dan had ik die wel een herkenningstekentje gegeven, maar dat was niet nodig.
Met op het oog kijken kun je toch aardig de mist ingaan.
Jaren terug hadden we een nestje, dat denk ik na de drie weken wat weinig melk kreeg. Lagen allemaal zoetjes te zuigen en werden daar kennelijk moe van, er zeurde niemand. Toen ik wat argwanend werd, bleek dat ze in een dag of vier wat achteruit in gewicht gegaan waren. i.p.v. gegroeid. Ben je dus niet blij. Was snel weer hersteld, hier wordt dus iets langer gewogen, niet dagelijks, maar tot ze worden bij gevoerd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door