Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Hoi, bij mijn kat is 2 maanden geleden ook een te snelwerkende schildklier geconstateerd.

http://www.barfplaats./yabbse/viewforum ... adid=23695
(Ik weet niet hoe ik dit hier goed krijg)

Ze dachten bij haar eerst ook eerst aan de nieren

Waarschijnlijk wordt jouw kat ook op schildklierremmers gezet en als dat goed gaat blijft ze die de rest van haar leven slikken. Een andere optie is een operatie waarbij de schildklier verwijderd wordt (of een deel; dat weet ik niet zeker)
Bij hyperthyreodie is een van de klachten vermagering ondanks toegenomen eetlust. Ook een snelle hartslag. Het hartje slaat in een razend tempo. In een later stadium wordt je kat apatisch en wil niet meer eten en vermagert nog meer.

Mijn kat eet na bijna 2 maanden thiamazol slikken weer normaal en haar vachtje glimt weer als voorheen

Wil
Robin86 schreef: ik moest ook jodiumrijk eten maar hoe zit dat eigenlijk met katten? kunnen die goed tegen jodium?
Als het gewoon op een natuurlijke manier via de voeding binnenkomt wel, lijkt me wat anders als je het gaat suplementeren.
Het klopt wel dat luna in de afgelopen twee jaar is vermagerd, maar dit is langzaam aan gegaan. Ook had ze altijd gewoon eetlust. Goed om te horen dat jou kan er zo van opgeknapt is. Dit geeft mij goede hoop.

Ik denk dat als ze goed op de medicijnen reageerd en ze vanaf nu goede voeding ( carnibest) krijgt het wel goed komt. Het grootste obstakel is nu die narcose waarbij haar gebit wordt schoongemaakt.

Groetjes ANita
Mijn kat heeft altijd al vers gegeten, Vooral eendagskuikens maar ook vis, kippennekken (platgeslagen), schapen- en geitenvlees, hart, lever en af en toe smuldier vlees of kip.

Dat vermageren ging bij haar ook langzaam en zij had ook altijd al een flinke eetlust. Toen ik de eerste keer bij de DA kwam zei die dat ze er goed uitzag; ook haar vacht. Ze had een licht hartruisje werd er gezegd maar dat was niet ernstig Maar je weet gewoon dat er iets niet helemaal goed zit en het heeft nog zowat 3/4 jaar geduurd voor ik echt dacht dit is NIET goed en nog dacht de DA dat het misschien de nieren zouden zijn en alleen door verder bloedonderzoek kwam die hyperthyreodie aan het licht. Maar toen was ze inmiddels echt apatisch en at helemaal niet meer.

Sterkte met je kat Wat betreft die schildklier maakt ze een goede kans. En nu maar hopen dat ze de narcose goed door komt

Wil
We hebben vandaag de medicijnen gekregen voor de schildklier. Dit middel heet felimazole. Ze moet er twee per dag en ze eet nu carnibest.

Ook hebben we met de homeopatische art gesproken en die zei dat er voor de schildklier geen alternatief was, maar wel iets voor haar lever.

Ze gaat nu eerst een week aansterken met de medicijnen en carnibest en dan gaat ze onder narcose.
Gelukkig gaat het alweer een stuk beter met haar. Ze loopt alweer lekker door huis heen en springt alweer op tafels en stoelen, dit komt waarschijnlijk door de ab kuur, waardoor de onstekingen in haar mond wat minder zijn geworden.. Hopelijk dat als ze nu deze medicijnen een tijdje slikt ze dikker wordt en haar vacht beter wordt.

Het gaat denk ik nog wel even spannend worden, maar het gaat in ieder geval de goede kant op.

Groetjes Anita
Morgen is het zover dan gaan we heen voor de gebitsbehandeling. Begin het al wel een beetje spannend te vinden. Het is gelukkig de hele week goed gegaan met haar. Ze slikt nu een week de medicijnen en zit al de hele week aan de carnibest ( dit vindt ze toch geweldig lekker).

Ze is wel wat suffig maar weten niet of dit nou door het weer komt of dat ze zich toch niet zo lekker voelt. Ook heb ik gisteren kunnen zien dat haar mondje toch weer een beetje is gaan bloeden. Ze had aan haar pootjes wat bloed zitten en ik vond het op een wit papiertje waarop ze lag te slapen.
Dus gelukkig gaan ze morgen wat aan haar mond doen, want naar mijn idee heeft ze daar nog het meeste last van.

Ik hoop zo dat alles goed gaat
Groetjes Anita
quincy4 schreef: Oh, ja nog even een vraagje!

Komt het trouwens vaak voor dat katten niet meer uit de narcose komen?
De narcoses van tegenwoordig zijn zoveel verbeterd, er is natuurlijk altijd risico maar het is niet zo dat het schering en inslag is dat een kat niet uit de narcose komt.

Veel succes ik zal voor je duimen.
We zijn gelukkig net terug en Luna is gelukkig lekker weer thuis. :)
Er zijn een flink aantal kiezen getrokken en de rest van de tanden zijn schoongemaakt.
Met de narcose is alles goed verlopen en ze kwam gelukkig snel terug. We moeten haar nu nog vijf dagen pijnstillers geven en antibiotica.

Ze ligt nu lekker te sukkelen in de kamer en ze heeft wel aardig wat bloed op haar mooie witte pootjes.

Wat wel heel leuk was om te horen is dat ze 4 ons is aangekomen in 1 week aan de carnibest.

Iedereen bedankt
Groetjes Anita
Luna is alweer lekker aan de wandel en wil heel graag eten. Nou heeft de dierenarts tegen ons gezegd dat ze morgenochtend weer eten mag. Zou het erg zijn als ik haar een beetje geef, of moet ik dit echt niet doen.

vind het zo sneu voor haar, ze heeft al sinds gisteravond niks meer gehad  :(

Ook heeft ze al weer een paar keer aan de krabpaal gehangen, zo te zien wordt ze weer helemaal de ouwe.  ;D

Groetjes Anita
De reden weet ik niet , maar we hebben gewoon gewacht en haar niks gegeven en vanochtend mocht ze wel dus heeft ze vanochtend eten gehad.

Verder gaat het allemaal goed ze heeft zin om te eten en drinkt ook goed.

Het enige wat een beetje vervelend is dat we haar pijnstillers moeten geven d.m.v. druppels door het eten, maar die druppels stinken zo dat ze dan niet meer wil eten. Dus kijken we het even aan en geven we haar gewoon geen pijnstiller.

Ook de antibioticapilletjes gaan er niet echt goed in, maar ik kan me er eerlijk gezegd niet druk om maken ze eet goed en ze voelt zich zo te zien ook goed. We kunnen haar altijd nog die pijnstiller geven als ze toch dusdanig pijn heeft , maar zolang ze goed eet ga ik er vanuit dat die pijn wel meevalt.  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door