Bah, wat sneu voor Moby.
Één van onze katten, Sylvester, had vorig jaar ook blaasstenen. Dit waren calcium-oxalaten die dus niet zijn op te lossen in de blaas maar operatief verwijderd moesten worden. Daarna heeft hij een half jaar 2 verschillende dieetbrokjes (en natvoer wat hij niet lustte) van de da gehad, die schreeuwend duur waren en voor de nodige stress zorgden omdat hij alleen die brokjes mocht en niet de gewone (die veel lekkerder waren en die de andere katten wel kregen

) Tijdens dit half jaar bleef hij dus af en toe blaasontsteking houden (met als gevolg de anti-biotica kuurtjes) en zelfs blaasgruis ontwikkelen maar dan in struviet-vorm!
Na dit half jaar adviseerde de da me om Sylvester maar weer gewoon eten te gaan geven en zien hoe het dan zou gaan. Het gaat nu dus een stuk beter zonder de dieetbrokken, geen blaasontsteking meer en veel fitter.
Hij eet nu sinds 2 weken Cb gemixt met blikvoer dus hier kan ik nog niet veel over zeggen maar de dieetbrokjes hielpen in ieder geval niet!
Ik moet binnenkort weer eens zijn urine laten controleren, kijken hoe het er mee staat.
Kortom, ik kan je hierover geen advies geven, alleen mijn eigen ervaring met dieetbrokjes.
Succes ermee!