mijn 3 katten krijgen allemaal kvv dit gaat goed. maar ik zie ze bijna niet drinken ,er staan 2 drinkbakken in huis en 2 in de tuin of halen ze voldoende vocht uit het eten? ze krijgen 3 keer per dag eten.
groeten jet
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Kruimel schreef:Te zien aan de hoeveelheid die er gepiest wordt is dat bij elkaar ruim voldoendeHet leven is zo simpel - heel mooi beeldend verwoord![]()
Liselot schreef: Hier ook zo, er wordt veel minder gedronken sinds ze vers eten, maar aan de kattenbakken te zien wordt er des te meer geplast !En dan heb je ook nog dat gewoon water niet zo goed werkt als metabolisch vocht zoals vleessappen en bloed uit de prooi
Ik heb wel overal in huis vermomde drinkmogelijkheden staan (die ik niet eens elke dag hoef te verversen 8) ), in de logeerkamer een cat-it fontein, ze vinden het leuk om van die bol te likken, in de slaapkamer en woonkamer heb ik vissen staan, als je dan toch visjes aan het kijken bent en je staat met je snoet net boven het water dan kun je net zo goed even je tong in het water stekendito met het vijvertje op m'n balkon. Dat soort water is ook véél lekkerder dan vers water in een bakkie blijkbaar
Ik zie ze regelmatig water binnenkrijgen, ik heb uitgerekend dat ze ook nog wel wat moeten drinken naast het vocht uit hun eten, maar ik ben ervan overtuigd dat ze dat wel halen.
Katten op droge brokjes halen die hoeveelheid vocht gewoon niet, ook al drinken ze nog zoveel bij.
Loeka schreef: Nu met die warme weer zie ik ze allemaal wel bijdrinken, gelukkig! Normaal zie ik ze zelden drinkenBailey krijgt nu ook extra water (op meerdere plaatsen bakjes neer gezet) maar hij drinkt niet, hij heeft een half kuiken op en een beetje gehakt, ik ga zo maar een beetje melk bij het water gooien om hem te laten drinken