Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
Op de 2 plee's staan van die spuitbussen waar alleen mijn man af en toe een forse haal aan geeft :o
T'is dan ook wel nodig ja ;D
En de lucht komt inderdaad ver Dory ;)
Door Nelly
Ik dweil altijd met citronella. Ruikt fris , maar niet zo opdringerig, ontvet prima, en ook die vieze kwijlplekken van de honden zijn zo weg.
Door Nelly
En in de wc hangt zo'n flush-geval, meer niet. En Dory, die ruik ik niet in de gang, want ik heb geen gang! ;D ;)
Door tieneke
Nelly schreef: En in de wc hangt zo'n flush-geval, meer niet. En Dory, die ruik ik niet in de gang, want ik heb geen gang! ;D ;)
;D ;D
Door billie
ben ik dan de enigste die geen verfrisser in de wc heeft hangen ???
oei,
nou ja er staat dag&nacht een raampje open in weer&wind warm&koud
lang zitten doen ze bij mij dus niet ;)
alle luchtjes zijn zo verdwenen
Door Eidos
ik heb wel zo'n pleeding in de wc hangen maar verder geen spuitbussen meer... die had ik eerder wel, maar als die gebruikt werden rook mn hele huis naar de wclucht :-X :-X :-\.. Nu gaat gewoon de borstel met wcreiniger erdoor als iemand een grote boodschap heeft gedaan... Lekker makkelijk en de wc word gelijk heel vaak schoongemaakt ;D.. Over febreze en andere zooi... Ik dweil 2 keer per week met groene zeep met een klein drupje wasverzachter erdoor ( ja ja gaat de vloer mooi van glimmen ;) ) en verder gaat hier elke ochtend de deur open en de ramen zodat alles heerlijk kan doorluchten. Als er hier mensen binnenkomen die zeuren over de geur van mijn dieren verzoek ik ze dan ook vriendelijk om dan maar naar huis te gaan en de volgende keer ons bij hun uit te nodigen ipv hier te komen piepen.... Ze weten toch allemaal wel van te voren dat we huisdieren hebben dus niet zeuren als ze hier zijn is mijn motto....
Door sylvia
ik heb zo'n one touch ding,heerlijk ruiken die ;D
behalve als kleintje em gebruikt die kan natuurlijk niet lezen en touched em 7 keer :-X
Door tieneke
sylvia schreef: ik heb zo'n one touch ding,heerlijk ruiken die ;D
behalve als kleintje em gebruikt die kan natuurlijk niet lezen en touched em 7 keer :-X
7en touch ;)
Door sylvia
tieneke schreef:
7en touch ;)
Das echt niet lekker hoor dan steek je bijna de moord :-X het slaat op je luchtwegen alsof je 75 kamelen in 1 x opsteekt :-X :-X :-X
Door tieneke
sylvia schreef:
Das echt niet lekker hoor dan steek je bijna de moord :-X het slaat op je luchtwegen alsof je 75 kamelen in 1 x opsteekt :-X :-X :-X
;D ;D ;D
Door Sonja
Op de wc heb ik niks staan, maar ik ben een soort van verslaafd aan die potjes van aromas naturales.
Dus heb ik in de woonkamer rozemarijn, in de slaapkamer appelbloesem en in de trimruimte jasmijn.
Veel luchtverfrissers vind ik zo nep ruiken en ze zijn al snel uitgegeurd.
Deze potjes zijn gevuld met een sponsje dat in etherische olie is gedrenkt. En ze gaan echt meer dan een jaar mee.
Door RottSenner
Nog even terugkomend op het Febrèze-verhaal:
Ik gebruik wel eens (alleen als er visite komt die geen honden gewend is ;D) Robijn Fris & Fijn (of zo). Sam ligt nl. erg veel op de deurmat (zo'n prachtig kokosding, helaas wel 1 x 1,5 m). Zijn verrukkelijke odeur wil daar nog wel in blijven hangen, vandaar dus af en toe een wolkje Robijn erover.
Een vriendin van mij is dierenarts en zei direct dat ik dat niet moest gebruiken als Sam of de katten (nu nog maar eentje, maar niet a.g.v. Robijn) in de buurt waren. Ik schrok natuurlijk enorm en vroeg of het giftig was. Haar zeer droge reactie was "Nou, ze zeggen van niet, maar vogeltjes gaan er wel dood van ...".
Afijn, dit zei mij genoeg. Ik heb 't sindsdien niet meer gebruikt (er komt heus nog wel visite, maar dat zijn over het algemeen hondenmensen) en in de toekomst zorg ik er in ieder geval voor dat de beesten uit de buurt zijn en daarna de deur een tijdje open blijft!
Dweilen doe ik altijd met "allesreiniger" van merk-geen, Ajax vind ik veel te duur en ik houd niet van bloemetjesluchten. ;D
Door sylvia
vogels gaan van heel veel schoonmaakmiddelen dood als het verstoven wordt .Als je een vogel in huis hebt en je gaat met middelen spuiten om schoon te maken dan krijgt de vogel dit binnen en aangezien ze klein zijn en maar weinig spul nodig hebben om aan de tax te zitten is het zo gebeurd. Dat dit bij de febreze mischien meer opvalt is omdat mensen dit ruimschoots door de kamer lopen te spuiten.Maar spuit eens glassex vlak bij je vogel in eenzelfde hoeveelheid en hij overleeft het ook niet.
Door alies2
Ik heb op de wc een klein spuitgeval van de natuurwinkel met een citroenluchtje. Heel erg lekker.
Schoonmaken doe ik met een allesreiniger van Ecover. Ruikt ook prima. Verder zie ik geen enkele reden om luchtjes te gebruiken behalve af en toe wat wierook. Ik heb nog nooit klachten gehad terwijl er toch wat heftig allergische mensen in mij omgeving zijn.
Alies2
Door RottSenner
sylvia schreef: Maar spuit eens glassex vlak bij je vogel in eenzelfde hoeveelheid en hij overleeft het ook niet.
Kijk, in die hoeveelheid en het verstuifbare van het spul zit nou net het probleem. En daarbij: Glassex adverteert er niet mee dat je ook de hondenmand er lekker mee kunt doen. Sterker nog: dat het beestje het zelf kan en dan gelijk de rest van je huis ook nog gaat lopen doen. Met zulk soort reclame in combinatie met wat "naïeve" kijkers gaan mensen misschien nog denken dat je er dan gelijk ook maar de hond zelf lekker mee op kunt frissen ...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door