Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Binno
Lizzy schreef:Hoeveel geven jullie, van Mariadistel? En om welke reden geven jullie het?
Ik gaf Shiba 1 capsule mariadistel/paardebloem per dag (Solgar), nu maar af en toe omdat hij ook de Advanced Antioxidant krijgt en daar zit ook mariadistel in.
Ik geef het omdat zijn leverwaardes te hoog zijn.
Transaminase GPT (ALT) 179
Gamma GT 12
Alkalische fosfatasen 160

Ik zou het ook helemaal niet vreemd vinden dat bij Pinkel de medicatie hier voor iets tussen zit.
In elk geval wordt hier geduimd voor jullie. :-*
Door ~Joke~
Lizzy schreef: Mmmm........ daar zeg je wat Astrid....... Dit is misschien goed om eens uit te gaan zoeken/aan Frank te vragen....! Dank je, voor het meedenken :-*!
Volgens mij mag je enurace niet geven bij leverproblemen? Kyra was ook van de leg door de incontinentie middelen [lusteloos met hijgaanvallen] en naar later bleek Lyme. Ik ben met de incontinentie middelen gestopt. Ze is behandeld voor Lyme en haar incontinentie is een stuk verbeterd [of zeg je verminderd?].
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op ma 10 jul 2006, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nitus
Da's flink balen Lizzy, ga duimen dat het bij de volgende prikbeurt allemaal weer in orde is. Vind de suggetie dat het van de incontinentie-medicijnen trouwens helemaal niet zo gek.
Door Laika
Fanny (11 kg) krijgt 2 x dgs een halve capsule van 100 mg (mariadistelextract (70%silymarin, 30%silybine) om haar lever te beschermen tegen de cushing medicijnen en de metacam. Ze kijgt dit al 3 jaar zonder onderbreking. In mijn opinie is mariadistel het middel ter ondersteuning van de lever.

Mariska
Door Lizzy
Hitam schreef: De Cardiuus Marianus uit de Sano-hepat is volgens mij ook mariadistel. Dus daar zit ie ook in.
OK, dank je Tannetje. Heb jij trouwens enig idee of Enurace dit kan veroorzaken? Ik heb op Internet nog niks kunnen vinden.... (dat dat het geval zou kunnen zijn).
Door Lizzy
Sennaruby schreef: Is de werkzame stof van Enurace niet ephedrine? Dat zorgt toch voor een stijging van de leverwaardes, of vergis ik me?

Groetjes,

Fieke
Ik weet het niet... ik kan op internet niet echt wat vinden dat daar op duidt, maar misschien zoek ik niet goed....
Door ~Joke~
Dit vond ik:
Precautions and side Effects

While generally safe and effective when prescribed by a veterinarian, ephedrine can cause side effects in some animals.

Ephedrine should not be used in animals with known hypersensitivity or allergy to the drug.

Ephedrine may interact with other medications. Consult with your veterinarian to determine if other drugs your pet is receiving could interact with ephedrine. Such drugs include phenylpropanolamine, non-steroidal anti-inflammatories, tricyclic antidepressants and monoamine oxidase inhibitors. Toxic effects may occur when ephedrine is combined with drugs the make the urine more alkaline (urinary alkalinizers). Risk of cardiac arrhythmia is greater when ephedrine is used in combination with digoxin for treatment of congestive heart failure.

Common side effects seen are loss of appetite, changes in behavior (hyperirritability, restlessness) and tachycardia (increased heart rate).

Ephedrine is contraindicated in hyperthyroidism, glaucoma, diabetes mellitus, hypertension and disorders of the cardiovascular system.

http://www.petplace.com/drug-library/ep ... page1.aspx
http://www.onlinelawyersource.com/news/ ... eaths.html
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door