Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door frutsel
#586022
even een vraagje:vandaag is de eerste barf dag voor mijn hond,en ik heb voor de hele maand een groentemix gemaakt met ongveer 9 soorten groente erin.nou heb ik er ook snijboontjes ingedaan en ben deze (stom stom) dus vergeten te koken.er zit wel ongeveer 200 gr van in de mix (ongeveer 10%),kan dit kwaad?kan ik het alsnog geven gedurende deze maand of kan ik beter een nieuwe mix maken?
Door Lil
#586033
Wist ik vroeger ook niet, dus hier is dat in het begin ook wel eens gebeurd. Enne de doggie leeft nog en de katten ook.
Door frutsel
#586037
ik heb ze wel helemaal fijn gemaakt met de staafmixer,maar er zat toch een bepaalde stof in rauwe boontjes die niet goed was voor de hond?
Door Lizzy
#586045
Ik heb de eerste jaren nog nooit de boontjes gekookt. Omdat ik simpelweg niet wist dat dat moest.... En mijn honden leven nog!
Door Lizzy
#586053
frutsel schreef: dus het kan geen kwaad?
Nou, beter is het dus om de boontjes te koken. Maar nee, zo'n kleine hoeveelheid voor deze ene keer: nee, kan geen kwaad. Nogmaals, mijn honden hebben een paar jaar rauwe boontjes gegeten en leven ook nog.
Door frutsel
#586086
kan ik niet alsnog de kook er overheen doen een paar minuutjes?dan wordt natuurlijk wel alles gekookt,en er zit ook knoflook in,kan dat?
anders ga ik het gewoon zo geven hoor.
Door Lizzy
#586091
frutsel schreef: kan ik niet alsnog de kook er overheen doen een paar minuutjes?dan wordt natuurlijk wel alles gekookt,en er zit ook knoflook in,kan dat?
anders ga ik het gewoon zo geven hoor.
Ik zou dat persoonlijk niet doen. Je moet de boontjes echt een paar minuutjes koken en als je nu de hele mix gaat koken, gaat er teveel verloren. Ik zou het zo geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door