Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ordell
[quote="monky555"]
als ik hem 1 keer zou gaan voeren zou ik hem dan weer eerst een tijdje 750 gr. geven en dan bijvoorbeeld weer kijken hoe het gaat ik wil graag tips want ik ben zelf nog al onzeker en probeer het allemaal zo goed mogelijk te doen voor mijn woeffie
[/quote]

Da's niet zo moeilijk waarom jou hond nog honger heeft. Dat komt omdat je hem 2x daag eigenljk te weinig geeft. Je zou hem eigenlijk 's-morgens vroeg 200 gram moeten geven en 's-avonds de rest. Dan is ie eigenlijk pas voldaan en zal dan vanzelf dikker gaan worden. Trouwens 1 kilo per dag voor een Amerikaanse Stafford vind ik helemaal zo gek nog niet. Je kunt ook gerust een keer Carnibest gaan proberen maar meestal maakt dat geen 100 gram verschil uit
Door monky555
sharpie schreef: O sorry, ik wist niet dat hij al een jaar op vers stond.
Hoe oud is Monky eigenlijk en heeft hij veel beweging? want opgroeiende en erg aktieve/sportieve honden mogen ook meer eten dan volwassen en honden met minder beweging, dus dat kan misschien ook nog een reden zijn ???
Verder kan je idd ook de fytomix of kruidenmix nog proberen zoals Yorick zegt.
En natuurlijk kan je ook de Carnibest proberen en kijken of hij daar wel minder van nodig heeft?
Of idd 1x per dag eten geven en kijken hoe dat gaat?
Als nou echt niks zou helpen, zou het misschien ook nog op een te snelle stofwisseling kunnen duiden, bijv. een te snel werkende schildklier of zoiets, maar dat zal wel niet hoor. ;)
monky is 3,8 jaar oud, aktief ja hoe moet je dat omschrijven hij loopt 1 keer per dag kan s'morgens zijn of s'avonds minstens 1,5 uur waarvan hij in totaal 30 min. of zo lekker rent achter een stok achter een bal maakt niet uit lekker los en de rest van de tijd loopt ie aan de 9 meter lijn 3 keer in de week gaan we naar een plek waar niemand komt daar mag hij volledig los en dan gaat ook altijd zijn vriendinnetje mee (dan zijn ze gek dus zeer aktief) ja en voor de rest komen we na de verplichte +- 1,5 uur nog 5 a 6 keer buiten en dat is minimaal 15 min. per keer , en we doen 2 keer in de week flyball en het komt regelmatig voor dat er vriendjes over de vloer komen nou dat is ook super gezellig en dan is ie heel druk en voor de rest slaapt hij eigenlijk alleen maar alleen s'avonds als mijn vriend thuis komt dan heeft ie effe een speel uurtje en binnekort gaan we weer beginnen met fietsen ja ik vindt het niet overdreven aktief en ik hoop dat ie niks aan zijn schildklier heeft maar ik wil hem met de tijd effe helemaal laten checken alleen het vervelende daarvan is dat hij dan onder narcose of roesje moet anders is hij niet te houden en aangezien hij pas onder narcose is geweest na dat hij is aangereden/ of dom tegen een bus is aangesprongen wil ik niet weer zo snel dat hij onder narcose moet dus daar wil ik effe mee wachten nog
Door monky555
[quote="Ordell"]
[quote="monky555"]
als ik hem 1 keer zou gaan voeren zou ik hem dan weer eerst een tijdje 750 gr. geven en dan bijvoorbeeld weer kijken hoe het gaat ik wil graag tips want ik ben zelf nog al onzeker en probeer het allemaal zo goed mogelijk te doen voor mijn woeffie
[/quote]
[goute]
Da's niet zo moeilijk waarom jou hond nog honger heeft. Dat komt omdat je hem 2x daag eigenljk te weinig geeft. Je zou hem eigenlijk 's-morgens vroeg 200 gram moeten geven en 's-avonds de rest. Dan is ie eigenlijk pas voldaan en zal dan vanzelf dikker gaan worden. Trouwens 1 kilo per dag voor een Amerikaanse Stafford vind ik helemaal zo gek nog niet. Je kunt ook gerust een keer Carnibest gaan proberen maar meestal maakt dat geen 100 gram verschil uit
[/quote]

dan ga ik vanaf morgen s'morgens verminderen en s'avonds meer en dan effe kijken hoe hij het doet aangezien hij toen hij op brokken zat 1 x per dag at en daardoor s'morgens ging overgeven doe ik het rustig aan s'morgens verminderen en dan effe kijken misschien gaat dat beter en misschien kom ik er ook wel achter dat hij het misschien wel beter zou doen op 1 keer per dag
Laatst gewijzigd door monky555 op wo 25 feb 2004, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sharpie
Nou, ik vind dat best wel aktief, niet overdreven hoor, maar gewoon lekker.
Maar dan mogen ze over het algemeen best wat meer eten.

Ik denk ook niet dat hij het aan zijn schildklier heeft hoor, helemaal niet, dus ga je daar niet druk om maken, maar het is vind ik altijd goed om in je achterhoofd te weten dat als nou echt helemaal niks mocht helpen en je moet hem echt overdreven veel voeren en hij blijft mager en hongerig, dat dat misschien een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn.

Verder vind ik zoals Ordell ook al zegt, 1 kilo voer voor een Am. Staff van 35 kilo ook niet zo heel erg gek veel, zeker niet als hij dus ook nog eens genoeg beweging krijgt.
Ik heb ook altijd zoiet van: als je hond niet te dik is en hij wil graag meer eten, waarom dan niet?
en idd de tip van Ordell, 200gr. 's morgens en de rest 's avonds is ook een goed idee.
Door Lupa
daarom ordell,
ik zeg ook in een van mijn berichten wat goed is voor de ene hond hoeft niet goed te zijn voor de andere hond.
Daarmee wil ik bibi absoluut niet afkraken, ik heb dat met veel plezier gevoerd en mijn honden hebben dat met veel plezier gegeten.
maar de behoeftes van mijn hond vroegen om (blijkbaar) een andere voer
Door Ordell
Neem ik onmiddellijk van je aan. Uiteraard is Carnibest een uitstekend voer om aan je honden te geven. Ik heb alleen soms wel eens het idee dat er honden zijn die niet van de toegevoegde groentes houden ;)
Door Lupa
gelukkig hebben mijn honden daar geen problemen mee, vooral de 2 cavia's ;D ;D
maar als je hond (die absoluut niet op eten is) dag in dag uit met de voerbak staat te rammelen omdat ze met 900gr niet genoeg heeft ben ik toch verder gaan zoeken en heb carni gevonden.
ik heb het echt geprobeerd, ik dacht dat aan haar lag(opvoedings probleem ;D) maar na de eerste keer andere voeding was het al duidelijk te zin aan haar.
ze liet een boer en ze ging slapen.Voor me was dat genoeg.
Door Janet
Kijk anders even bij "menu van Janet" (nou ja, eigenlijk van Kali ;D). Ik zat een tijdje geleden ook met dat probleem en nu is het opgelost.
Door monky555
[quote="Janet"]
Kijk anders even bij "menu van Janet" (nou ja, eigenlijk van Kali ;D). Ik zat een tijdje geleden ook met dat probleem en nu is het opgelost.
[/quote]

dat zal ik effe gaan doen bedankt allemaal
Door RottSenner
Het feit alleen dat Monky z'n bak uit blijft likken en bedelt zegt volgens mij niets over een hongergevoel. Trek, ja, dat wel. Maar 't is natuurlijk ook heel erg lekker! Daarbij is hij volgens jou goed op gewicht.
In 1 van de eerdere postings zag ik dat je 'm dan soms weleens een bakje yoghurt geeft. Voilà, de perfecte intervaltraining is geboren: hij heeft geleerd dat bedelen wel degelijk loont. Niet elke keer, maar wel soms. Dus: de aanhouder wint.
Ik zou 'm dus noooooit meer iets geven op een moment dat hij 't van je vraagt, leg 'm desnoods af/weg op het moment dat je zelf zit te eten. Hij zal dan vast wel proberen om je aandacht te trekken, maar dat moet je dan vooral negeren (tanden op elkaar).
Wil je 'm op een ander tijdstip wel iets geven, doe het dan in zijn bak of geef het als beloning na een uitgevoerde opdracht.
En of je 't bedelen er ooit helemaal uit krijgt? Ik denk van niet, maar een stuk minder zou zo te horen ook al erg prettig zijn. ;)
Dit "anti-bedel-regime" kan natuurlijk gewoon meelopen naast de andere tips.
Door Lupa
dat geld niet voor iedere hond.
Mijn flat had duidelijk niet genoeg, nogx ze is niet op eten9in tegenstelling tot mijn andere 2) maar Lupa moest ik sereus nemen, en inderdaad andere voer heeft zijn werk gedaan.

ps mijn gevoel zei ook dat het niet genoeg was, ze was ook vrij iel, na de noiwe voer is ze breder in de borst geworden.
Laatst gewijzigd door Lupa op vr 27 feb 2004, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door