Ik heb een vraagje voor mensen die diepvriesversvlees voeren. Ik haal ´s morgens 4 plakken vlees uit de vriezer, doe het in een bak in de koelkast voor ´s avonds. Echter 9 van de 10 keer zijn de plakken ´s avonds nog (een beetje) bevroren en dan duurt het echt een eeuwigheid voordat ze op kamertemperatuur zijn.
Ik zet wel eens de bak in de gootsteen met warm water of ik voeg een scheutje warm water in de voerbak toe maar ik weet niet of dit wel zo goed is. Maar ja soms kan ik ook niet nog 2 uur wachten met eten geven tot het op kamertemperatuur is. Meestal is er het grootste deel van de dag wel iemand thuis (ik werk katooruren en Heidi óf 4 uurtjes aan het einde van de middag of nachtdienst) maar soms hebben we het toch niet op tijd dooi (misschien ook een kwestie van wennen en goed afspreken wie wanneer het voer eruit moet leggen)
Het is zeker ook geen optie om het vanaf ´s ochtens in een afgesloten bak buiten de koelkast te bewaren? Lijkt me eigenlijk niet....
Daarom ben ik benieuwd hoe de anderen dat doen, hoe ver van tevoren halen jullie ht vlees uit de vriezer en hoe lang voor de maaltijd uit de koelkast om het op kamertemperatuur te laten komen?
Groetjes Femke
PS: Sorry dat ik steeds van die domme vragen stel maar ik kan soms zo onzeker zijn of ik het wel goed doe.....