Lizzy schreef:Je bent hartstikke goed bezig dus mij is het ook een raadsel waarom de urine zo alkalisch is. In alkalische urine kan struviet vormen ja. Ik weet niet hoe je Engels is maar dit is een fijn artikel : https://healthypets.mercola.com/sites/h ... ition.aspx. Daar staan ook wel hints en tips in hoe de pH waarde te verlagen. Maar eigenlijk doe je alles zoals je moet doen. Ik zou toch eerst zelf meten en dan eventueel toch cranberry verhogen. Wat ook erg goed schijnt te werken om de urine aan te zuren is biologische appelazijn (ongefilterd).
Dankje Lizzy! Heel fijn dat ik op deze site terecht kan met mijn vragen

Ik ga de appel azijn ook gebruiken en pens tijdelijk ophogen!
Zodra de ph daalt laat ik het weten. Nogmaals dank!
Update!
De ph waarde van de reu is 5/6
De ph waarde van de teef is 7
Enige verschil tussen beide is dat ik de reu 1000 Mg vit c heb geheven sinds 5 dagen en de teef niet.
Het is dus gelukt!! Ik ga de vit c doseren g nu terug brengen naar 500 Mg en de teef ook vit c geven. Dan over 1 week urine nog eens meten op ph.
Ik ga ervanuit dat het struviet gruis tot een blaas ontsteking heeft geleid omdat beide honden gruis hadden; instaan door te alkalische ph.. door voeding ondanks dat ze vers vlees eten..
Mocht iemand hier nog anders over denken of aanvullingen hebben dan hoor ik het heel graag!!
Met dank!! Groet Yolande