Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Pauline
Laura2004 schreef: Dat van Joep begint een beetje op Ziggy's situatie te lijken. Ik dacht eerst ook aan giardia en daar is niks uitgekomen. Ik hoop dat jij meer duidelijkheid krijgt. En ik herken ook heel erg dat het versterkt wordt doordat je andere hond wel perfecte ontlasting heeft daardoor valt het meer op.
Sterkte :-*
Dank je Laura. Heel stom, maar ik moet ook altijd aan jou denken.... :-\

Ik heb eigenlijk voor mezelf wel zoiets van: als het geen giardia is en ik medische oorzaken heb uitgesloten moet ik me er toch maar bij neer gaan leggen.

Joep is nooit ziek, altijd levendig, goede eetlust, maar idd bij tijd en wijle aan de dunne.... Tja we wachten het nog maar even af.
Door Sella
En ik ben vorige week zowat over mijn nek gegaan! Onze kerel kwam nooit goed van spoelwurmen af en heeft dus nogal wat wormenkuurtjes achter de rug.
Vorige week zat hij erg verstopt en at niet meer. Met de moet der wanhoop heb ik er een scheut lactulose ingejast bij hem.
Toeval of niet een uur of 6 later heeft meneer toch een lading echt onwijs veel slierten lintworm uitgepoet.
Ongelofelijk wat een stukken.
Meteen milbemax erin en moet hij na 2 weken weer een kuur. Ik ben er niet blij mee want ze waren erg groot.
Maar zijn ontlasting is wel een stuk stabieler.
Ik heb en drontal en milbemax gebruikt dus ben op zoek naar een goede lintworm killer.
Ik zou dat toch in mijn achterhoofd houden dat er mogelijk toch een parasiet meedoet.
En mijn vreetschuur eet ipv ruim 1 kg per dag nu nog maar 1 kg in de 36-40 uur en heeft sindsdien ook geen lege maag geel spugen meer gehad.
Erg bizar maar goed.
Door Laura2004
Pauline schreef: Dank je Laura. Heel stom, maar ik moet ook altijd aan jou denken.... :-\

Ik heb eigenlijk voor mezelf wel zoiets van: als het geen giardia is en ik medische oorzaken heb uitgesloten moet ik me er toch maar bij neer gaan leggen.

Joep is nooit ziek, altijd levendig, goede eetlust, maar idd bij tijd en wijle aan de dunne.... Tja we wachten het nog maar even af.
Dat dacht ik ook op een gegeven moment, ik moet me er maar bij neerleggen, maar ik vind het zo sneu dat Ziggy altijd na blijft persen, volgens mij heeft ze nooit echt het gevoel dat ze klaar is met poepen.
Ziggy's ontlasting is soms redelijk stevig (op de vastedagen), maar verder bijna altijd een beetje papperig, dus nooit echt stevig.
En ze is ook altijd vrolijk en levendig, ze gedraagt zich nooit ziek.
Ik hoop gewoon dat je met Joep meer duidelijkheid krijgt, want dit is niks.
Sterkte :-*
Door Pauline
Nou ik wilde dus vanochtend een poepmonster nemen en wat denk je..... keurige harde droge barfkeutels. Tja.... daar viel domweg niets vanaf te nemen. Dus moeten we de rest van de dagelijkse poep ( ;D) maar afwachten. Normaliter poept Joep alleen maar tijdens het ochtendrondje, maar dan zien we morgen wel weer. :-\

En gisteren heeft hij dus paardenvlees gehad. Heel erg mager en een lamsrib na. De dag ervoor had hij geitenribben en daar zat behoorlijk wat vet aan, gisterochtend was het dus echt bagger. Wil nu toch weer eens op gaan letten hoe de poep zich verhoudt tot het vlees.
Laatst gewijzigd door Pauline op do 22 jun 2006, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
Pauline schreef: Nou ik wilde dus vanochtend een poepmonster nemen en wat denk je..... keurige harde droge barfkeutels. Tja.... daar viel domweg niets vanaf te nemen. Dus moeten we de rest van de dagelijkse poep ( ;D) maar afwachten. Normaliter poept Joep alleen maar tijdens het ochtendrondje, maar dan zien we morgen wel weer. :-\
letten hoe de poep zich verhoudt tot het vlees.
giardia kunnen ze ook met goede ontlasting testen.
toevallig hadden mijn pups toen ze getest werden ook weer paar dagen normale ontlasting :o ::) dus ik de da gebeld, dat maakte dus niet uit.
gewoon in n zakje of bakje doen en naar de da ;D
Door Pauline
Ik heb net ff gebeld en de DA gaf aan dat het slimmer was om poep van maandag a.s. te brengen, aangezien het opgestuurd moet worden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door