Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ja, die van de darm-clear van de Groene Os is ook prima hoor!

Ik zou zelf aan de recepten de multivitamine poeder van de Groene Os toevoegen. Die vind ik prima. Mocht je dat te duur vinden: kun je natuurlijk ook eem mensenmultivitamine geven en daar de kinderdosering van gebruiken.
Bedoel je deze?

Multivitaminen & mineralencomplex voor hond en kat
Speciaal voor kleine huisdieren

Samenstelling
A, B1, B2, B3, B5, B6, B12, C, D, E, Foliumzuur, Paba, Biotine, Choline, Inositol, Hesperidine, Bioflavonoïden.Calcium, Fosfor, Magnesium, IJzer, Kalium, Selenium, Silicea, Zink, Mangaan, Iodium, Koper, Zwavel.L-Lysine.

En als ik deze multivitamines geef dan hoef ik niet apart vit B erbij te geven, neem ik aan.
Dit heeft niet echt te maken met dit topic, maar ik was net aan het fietsen en ineens drongen een paar geniale opmerkingen van de DA tot me door.
Allereerst kwam ze met de geniale opmerking dat een hond geen wolf was maar een huis hond en dat rauw vlees en botten niet geschikt waren.
Waarop ik dus vroeg of een hond dan het darmstelsel van een cavia had, daar kreeg ik geen reactie op. 8)
Daarna zei ik dat ik brokken heel grof gezegd troep vond, waarop zij zei: "Dat vind je zeker omdat alle brokkenhonden dik zijn" ??? ??? "Nee, dat vind ik omdat een hond een carnivoor is en rauw vlees en botten hoort te eten en geen konijnenvoer hoort te eten, want in mijn ogen liggen honden/kattenbrokken dichter bij konijnenvoer dan bij geschikte hondenvoeding", maar ik vind het wel opvallend dat er zoveel dikke brokkenhonden zijn en dat zegt waarschijnlijk ook wel wat over de kwaliteit van brokken". Ook hier werd verder niet op gereageert.
En hier komt de meest geniale opmerking van de DA om nog maar eens terug te komen op het feit dat een hond niet te vergelijken is met een wolf: "Wolven hebben geen tandsteen, maar bijna alle honden wel" :o Waarop ik heb geantwoord: "Dat komt omdat de meeste honden brokken krijgen en een wolf eet vlees en rauwe botten net zoals mijn honden die ook geen tandsteen hebben, kijk maar (even Ziggy's witte blinkende tandjes laten zien ;D). Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat ik me druk maak dat zo iemand mij niet serieus neemt, want iemand die zulke domme dingen zegt hoeft mij niet serieus te nemen en een goede hondenbaas te vinden. 8)
Toen zei ze als laatste (met een heel triomfantelijk gezicht) nog: "Maar als een wolf een konijn vangt eet hij het konijn op, maar ook de plantaardige maaginhoud, dus ze hebben echt wel plantaardige voeding nodig". Waarop ik dus heb geantwoord, dat de meningen daar nog over verdeeld zijn, want de één zegt dat de wolf de maaginhoud opeet en de ander zegt dat de wolf de maag uitschudt voor hij het opeet, maar goed, mijn honden krijgen ook een groentemixje". Haar antwoord was: Oh, dus dat geef je wel. :-\
Laatst gewijzigd door Laura2004 op wo 21 jun 2006, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
roefus schreef: ;D ;D Raas maar ff lekker na ;D
En vervolgens gewoon je 'eigen weg' gaan.
Ja dat is het ook ja, ik ben ff aan het na razen ;D Ik dacht net op de fiets aan al die domme opmerkingen en ineens dacht ik waar heb ik met in godsnaam druk over gemaakt, wat een dom mens.
Ik vind het wel ongelooflijk dat iemand die toch zo'n zware moeilijke studie heeft behaald niet logisch na kan denken over wat nou precies goede voeding is, ze zitten zou vastgeroest, ik sta er echt versteld van en in mijn ogen is het dan ook echt een dom mens.
Laura2004 schreef: Ja dat is het ook ja, ik ben ff aan het na razen ;D Ik dacht net op de fiets aan al die domme opmerkingen en ineens dacht ik waar heb ik met in godsnaam druk over gemaakt, wat een dom mens.
Ik vind het wel ongelooflijk dat iemand die toch zo'n zware moeilijke studie heeft behaald niet logisch na kan denken over wat nou precies goede voeding is, ze zitten zou vastgeroest, ik sta er echt versteld van en in mijn ogen is het dan ook echt een dom mens.
;D je zorgt voor mn eerste glimlach vandaag ;)
laat dat mens maar lekker l*llen joh. ;)
maar ik hoop dat alles nu een keer beter zal gaan met ziggy
Laatst gewijzigd door danielle1980 op wo 21 jun 2006, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
danielle1980 schreef: ;D je zorgt voor mn eerste glimlach vandaag ;)
laat dat mens maar lekker l*llen joh. ;)
maar ik hoop dat alles nu een keer beter zal gaan met ziggy
Ik ben blij dat ik met mijn geraas voor een glimlach heb gezorgd :D Ik kan er nu ook wel om lachen.
Ik hoop ook dat Ziggy een keer beter wordt, maar ja, we zullen zien. Ik ga eerst kijken wat die gekookte voeding voor haar doet, ik hoop echt dat dat de oplossing is, maar ik ben bang van niet.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op wo 21 jun 2006, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Laura2004 schreef: Dit heeft niet echt te maken met dit topic, maar ik was net aan het fietsen en ineens drongen een paar geniale opmerkingen van de DA tot me door.
Allereerst kwam ze met de geniale opmerking dat een hond geen wolf was maar een huis hond en dat rauw vlees en botten niet geschikt waren.
Waarop ik dus vroeg of een hond dan het darmstelsel van een cavia had, daar kreeg ik geen reactie op. 8)
Daarna zei ik dat ik brokken heel grof gezegd troep vond, waarop zij zei: "Dat vind je zeker omdat alle brokkenhonden dik zijn" ??? ??? "Nee, dat vind ik omdat een hond een carnivoor is en rauw vlees en botten hoort te eten en geen konijnenvoer hoort te eten, want in mijn ogen liggen honden/kattenbrokken dichter bij konijnenvoer dan bij geschikte hondenvoeding", maar ik vind het wel opvallend dat er zoveel dikke brokkenhonden zijn en dat zegt waarschijnlijk ook wel wat over de kwaliteit van brokken". Ook hier werd verder niet op gereageert.
En hier komt de meest geniale opmerking van de DA om nog maar eens terug te komen op het feit dat een hond niet te vergelijken is met een wolf: "Wolven hebben geen tandsteen, maar bijna alle honden wel" :o Waarop ik heb geantwoord: "Dat komt omdat de meeste honden brokken krijgen en een wolf eet vlees en rauwe botten net zoals mijn honden die ook geen tandsteen hebben, kijk maar (even Ziggy's witte blinkende tandjes laten zien ;D). Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat ik me druk maak dat zo iemand mij niet serieus neemt, want iemand die zulke domme dingen zegt hoeft mij niet serieus te nemen en een goede hondenbaas te vinden. 8)
Toen zei ze als laatste (met een heel triomfantelijk gezicht) nog: "Maar als een wolf een konijn vangt eet hij het konijn op, maar ook de plantaardige maaginhoud, dus ze hebben echt wel plantaardige voeding nodig". Waarop ik dus heb geantwoord, dat de meningen daar nog over verdeeld zijn, want de één zegt dat de wolf de maaginhoud opeet en de ander zegt dat de wolf de maag uitschudt voor hij het opeet, maar goed, mijn honden krijgen ook een groentemixje". Haar antwoord was: Oh, dus dat geef je wel. :-\
;D ;D ;D ;D ;D

Ja, inderdaad te gek voor woorden dat je je door zo'n dierenarts de 'les laat lezen'! Geef haar een abonnementje Barfplaats ;D. Wassen we haar met z'n alle ff de oortjes ;D
Netty schreef: alle antwoorden va haar zijn gebazeerd op onwetendheid, het feit dat jij met goede argumenten komt, zal ze niet echt als prettig hebben ervaren, wie weet zit zij nu ook nog steeds te giften over jouw bezoek ;) ;D
Ja, ik denk dat zij ook aan het narazen is ;D misschien gaan haar ogen nog ooit eens open :-\
Ik hoop van harte Laura dat Ziggy op gaat knappen :-*
Laatst gewijzigd door Ike op wo 21 jun 2006, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door