Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bockel
Ik heb een fotootje van Bockel gelinkt aan mijn handtekening. Hier was ze nog maar een puppy, maar dan zien jullie in ieder geval waar het om gaat...
Door roefus
Bockel schreef: Ik heb een fotootje van Bockel gelinkt aan mijn handtekening. Hier was ze nog maar een puppy, maar dan zien jullie in ieder geval waar het om gaat...
Leuk om er nu 'beeld' bij te hebben.
En fijn dat het niet allemaal zo hopeloos klinkt.
Hoop dat het goed te behandelen zal zijn.
Door Bockel
Beste allemaal,

Ik kom net van de DA. Een nieuwe, want de DA waar we eerder waren heeft ons doorgestuurd. Een hele lieve.
Hij begon met een uitwendig onderzoek van de buik en blaas. Maar Bockel krampt heel erg op en hij kon niets voelen. Toen heeft hij een anaal onderzoek gedaan om de blaas te kunnen voelen. Bockel piepte en jankte heel hard, maar toen ontspande ze een beetje en kon hij beter voelen.

Hij voelde iets hards en erachter voelde hij iets knarsen. Hij wilde een rontgen. Dat was de eerste keer (!) dat iemand dat wilde doen en achteraf besefte ik dat we dat 2 jaar geleden hadden moeten doen.

Ik wachtte geduldig in de wachtkamer en toen werd ik weer binnen geroepen. Hij keek opgelucht en zei dat hij een diagnose had. Hij ging me voor naar de rontgen en daar hing de foto op de lichtbak. Ik kon alleen maar heel hard roepen: Het is niet waar! Het is niet waar!

Op de foto was een steen zichtbaar van 2,5 bij 1,5 cm!! Bijna 2/3 van haar blaas is gevuld met een enorme steen! Erachter liggen op het zicht zo'n 5 of 6 kleinere steentjes. Waarschijnlijk struviet.
Ongelofelijk.
Dat was helder. Bockel moet geopereerd worden. Komende vrijdag gaat dat gebeuren, vandaag had hij er geen tijd meer voor.
Ik heb antibiotica mee voor vooraf, tijdens en na de ingreep. Dat is een normale procedure vanwege de operatie. Ik vertelde hem over het Carnibest voer, de Crasnberrie en Vitamine-C en hij knikte goedkeurend. De steen zal na de operatie opgestuurd worden om te bekijken of het daadwerkelijk om struviet gaat.

Ik ben zo opgelucht! Eindelijk weten we wat!!

De DA zei dat het een dankbare operatie is om uit te voeren omdat de dieren er zichtbaar vrijwel direct enorm van opknappen.

Godzijdank hebben veel mensen hier goede adviezen gegeven en zijn we dan eindelijk bij een arts beland die het goed voor heeft met Bockel en niet alleen geld willen verdienen.
Geld verdienen, prima, maar over de rug van mijn hondje?! De DA was verbijsterd over het feit dat niemand eerder een anaal onderzoek of een rontgen heeft uitgevoerd. Waar ik bij stond belde hij met de dierenarts die ons doorgestuurd had legde uit hoe hij het anale onderzoek had uitgevoerd.
Samen besloten ze dat hij de operatie zelf wilde doen. Dat was prima.

Eindelijk!! Nu kan mijn hondje eindelijk beter worden!

Dank jullie wel allemaal!!
Door 202Spots
Bockel schreef: Eindelijk!! Nu kan mijn hondje eindelijk beter worden!
Wat fijn dat er nu eindelijk 'n diagnose is!!!
Wat zal Bockel opgelucht zijn NA de operatie!!
En JIJ OOK !!! ;D
Kan nu alleen maar helemaal goed komen!!
Door Lizzy
Mijn hemel, zo'n grote steen in zo'n kleine hond?! :o :o :o

Tjonge jonge, wat ben ik ONTZETTEND blij dat jij naar deze DA bent gegaan en dat je het nu EINDELIJK weet! Ik snap dat je compleet opgelucht bent!!! Mijn complimenten hoor, dat je niet hebt opgegeven en naar deze DA bent gegaan!

Nou, voor vrijdag gaan we natuuuuuuurlijk ontzettend duimen dat Bockel goed door de operatie komt. Hoewel ik daar niet bang voor ben, want echt, Bockel is in goede handen daar!!!!!!!!

He, fijn! Ik vind het zo fijn voor jullie!
Door *Natasja*
Wat fijn dat de oorzaak nu eindelijk gevonden is, en dat er iets aan gedaan kan worden! Waarom heeft die andere dierenarts nou ook niet dit onderzoek gedaan, dat had Bockel (en jou) veel ellende bespaard. Hopelijk knapt Bockel na vrijdag snel op! Veel sterkte alvast voor de operatie.
Door roefus
Super !!!!!!!!!!!!!!
Wat HEERLIJK dat Bockel geholpen kan worden en dat je nu weet wat er aan de hand is. :D
Door conleeuw
zo, dat is tenminste een duidelijke diagnose, daar kan je wat mee. Ik ben deel van de duimploeg voor vrijdag ;)
Door Charlie Angel
Wat ontzettend fijn dat deze da de moeite heeft genomen om verder te kijken.
Kan die arme Bockel eindelijk geholpen worden, wat zal ze opknappen na die operatie zeg! :D
Sterkte vrijdag, ik zal hard duimen! :-*
Door Mevroi Kruim
Heeeee, da's echt helemaal geweldig!
Arme arme Bockel zo'n giga-steen in zo'n klein hondje :-X
En wat een klunzen, die andere dierenartsen, dat ze dat niet eerder hebben gevonden.
Maar gelukkig dat het probleem nu bekend is!
Er wordt hier geduimd!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door