Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
Laatst had ik iets gelezen over honden met lage schildklierwaardes (=traag werkende schildklier??); voor hun zou het niet verstandig wezen om veel jodium (bv dmv zeewier) binnen te krijgen.
Helaas kan ik de informatie niet weer vinden.
Weet iemand misschien meer over dit onderwerp?
Door Lizzy
Bij mijn weten is bij een lage schildklierwaarde juist wel jodium gewenst. Alleen moet je sowieso nooit teveel jodium tot je nemen of aan je hond voeren. Maar, de kans op een teveel aan jodium via natuurlijke voeding (zee-producten zoals vis en zeegroentes en zeewier) zijn nou niet zo groot. Of eigenlijk klein. Maar grote hoeveelheden kelp en zeewier, dag in dag uit: daar zou ik wel mee oppassen.
Door 202Spots
Kelp is wel goeie 'n ondersteuning voor de schildklier, maar wanneer de hond al Hypothyroid is, dan is kelp dus GEEN geneesmiddel.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
http://www.dogaware.com/specific.html#hypothyroid

Adding a small amount of kelp to the diet can be good for the thyroid because of the iodine it contains, but if your dog has thyroid disease, he will need to be treated with a prescription thyroid replacement, adding kelp is not going to cure a thyroid problem unless it was caused by an iodine deficiency, which is unlikely. Selenium deficiency may also contribute to hypothyroidism, so it may be worthwhile to try supplementing with small amounts (no more than about 75 mcg per day for a large dog, proportionately less for smaller dogs). However, supplementing with kelp, and feeding a raw diet, may reduce the amount of thyroid supplementation needed. If you do make such a change to your dog's diet, be sure to monitor his thyroid to see if the dosage needs to be adjusted. Also, be aware that too much iodine (from oversupplementing kelp) can actually lead to hypothyroidism.
Door tigger
Okay, dan was ik even in de war. Dus als ik Beau om de dag gedroogde zeewier geef is er niks aan de hand; is het juist goed ter ondersteuning van de schildklier.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door