Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Peet
Dank je wel Sharpie, ik hou het gewoon in de smiezen...en ik zal wat minderen met de visolie...is misschien idd wat teveel voor haar.... :P(hihihi...overbezorgd he, bij zo'n asielstakker...)
Peet
Door avalon
[quote="Nelly"]
Tja Renate, toch hebben de mensen, althans nu het weer voorjaar wordt, wel een beetje gelijk. Nu nog niet, maar over een maandje ga ik het uitgeborstelde haar van de honden buiten in de tuin leggen. Je wilt niet weten wat daar allemaal op af komt ::) Zelfs het eekhoorntje dat hier woont bekleedt er haar nestje mee. En voor de rest alle mogelijke soorten vogels van kraaien tot winterkoninkjes, ze laden hun snavels zó vol dat ze amper nog kunnen zien waar ze vliegen ;D ;D ;D
Verder heb ik hier ook overal mezenkastjes hangen, waar ik ieder najaar de oude nestjes uithaal. En die zijn altijd allemaal met witte hondenwol gestoffeerd 8)
[/quote]
Wat haar in je eigen tuin is wel wat anders dan een hoop haar in de natuur gedumpt. In je eigen tuin heeft niemand er last van. In de natuur vindt ik het storend omdat het er niet hoort.
Door Helen
[quote="Peet"]
Hai allemaal,
Ik zal even proberen alle vragen te beantwoorden:

- Ze zou idd aan het ontgiften kunnen zijn....is schilferen daar een indicatie van?
- de nieuwe brok heb ik pas sinds zaterdag, dus daar kan het volgens mij niet van komen. Ik voer 's ochtends brok, deel uit financ overweging (Beau is al zo'n duur puppy, met zijn carnibest en medicijnen.... :P).., maar ook omdat het ivm werk gewoon makkelijk is 'morgens..(...I admit..... ;) )
- In de boullion zit uiteraard geen zout
- Visolie caps: misschien moet ik haar die om de dag gaan geven?
Overigens is haar vachtkleur al veel mooier geworden en is haar vacht niet zo vettig meer.
Misschien is het gewoon een combinatie van de tijd van het jaar, meer binnen leven, ander voer....kortom de omschakeling.
Ik wou gewoon met jullie hulp proberen uit te sluiten dat ik iets verkeerd zou doen qua voeding...Ik blijf haar wel regelmatig kammer, want dat is echt hard nodig (zie ook Lupa...haar huid stikte idd door al dat onderwol, ze stonk ook, maar dat is al over). En een uurtje doorkammen en dan is het klaar?
Nou...niet bij Tunja hoor.....die kan je daaaageen kammen....en nog zit er onderwol los....
Maar de aanhouder wint! Ik blijf het in de gaten houden!
[/quote]

Balou had een jaar geleden ook roos in haar vacht. Toen ik visolie ging supplementeren ging dat direct weg. Een capsule per dag gaf ik. Toen het winter werd kreeg ze weer roos. Het was blijkbaar te weinig en verhoogde ik het naar twee capsules per dag. En weer verdween de roos en werd haar vacht mooier. Maar opeens twee weken geleden werd haar vachtje super vettig. Ik ben gestopt met de visoliecapsules iedere dag te geven maar geef ze nu twee keer per week en haar vacht is weer als vanouds!! Heel vreemd. Of niet, natuurlijk. Ik denk dat er wat tekorten aangevuld zijn, of dat er iets in haar voeding is veranderd waardoor de visolie niet meer gesupplementeerd hoeft te worden of zo. Het is gewoon een kwetie van uitproberen wat op een bepaald moment het beste werkt voor je hond, denkt ik zelf.

groetjes Helen
Door Lizzy
Hoi Helen, ik zat vandaag aan jou te denken..! Je had al eerder geschreven dat jij een keer gestopt was met visolie en dat Balou toen roos kreeg. Nou, door de negatieve verhalen over visolie ben ik er mee gestopt... wat denk je? Whoofer heeft roos! Ik ben vandaag gelijk weer begonnen met visoliecapsules en borageolie. Mijn honden krijgen daar geen vettige huid van, maar ik heb wel gemerkt dat Whoofer een slechte huid krijgt van omega & more olie (of zoiets)! Ze wordt er dof van en gaat stinken... Nah, raar he, wat die olieen als niet voor invloed hebben!

Geef desnoods anders ook eens borageolie Peet!

Groetjes, Lizzy
Door Paul_Barte
Dat er een groot verschil is tussen olie en olie is een feit........zelfs tussen visolie en visolie zit vaak een groot verschil en......de duurste hoeft niet altijd de beste te zijn :-\
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op ma 23 feb 2004, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
[quote="Paul_Barte"]
Dat er een groot verschil is tussen olie en olie is een feit........zelfs tussen visolie en visolie zit vaak een groot verschil en......de duurste hoeft niet altijd de beste te zijn :-\
[/quote]
En welke raadt jij aan Paul?
Door Paul_Barte
Truus, dat is heel moeilijk te zeggen aangezien ze eigenlijk allemaal vinden dat ze de beste zijn ;)
En het verschilt vaak van hond tot hond hoe er gereageerd wordt op diverse oliën.
Door Truus
[quote="Paul_Barte"]
Truus, dat is heel moeilijk te zeggen aangezien ze eigenlijk allemaal vinden dat ze de beste zijn ;)
En het verschilt vaak van hond tot hond hoe er gereageerd wordt op diverse oliën.

[/quote]
Dus een kwestie van uit proberen?
Ik dacht.....nu weet ik het..maar kijk zelf wel even.
Door Helen
[quote="Lizzy"]
Hoi Helen, ik zat vandaag aan jou te denken..! Je had al eerder geschreven dat jij een keer gestopt was met visolie en dat Balou toen roos kreeg. Nou, door de negatieve verhalen over visolie ben ik er mee gestopt... wat denk je? Whoofer heeft roos! Ik ben vandaag gelijk weer begonnen met visoliecapsules en borageolie. Mijn honden krijgen daar geen vettige huid van, maar ik heb wel gemerkt dat Whoofer een slechte huid krijgt van omega & more olie (of zoiets)! Ze wordt er dof van en gaat stinken... Nah, raar he, wat die olieen als niet voor invloed hebben!

Geef desnoods anders ook eens borageolie Peet!

Groetjes, Lizzy
[/quote]

Haha zo denk je nog eens aan elkaar ;) Maar inderdaad, wat je zegt Lizzy, wat zo'n capsuletje niet kan doen allemaal. Maar ja, visolie kan een nog groter bereik hebben. Kinderen met ADHD wiens gedrag verbetert!! Vooralsnog ben ik vol lof over de wonderwerking van visolie!!

groetjes Helen
Door RottSenner
[quote="Peet"]

Misschien is het gewoon een combinatie van de tijd van het jaar, meer binnen leven, ......
[/quote]

Sam heeft het ook af en toe (roos + vettige huid èn een verhevigde rui), mijn vorige hond (Rottweiler) ook. 't Duurde even voor ik een patroon ontdekte, maar het bleek te gebeuren binnen een week of 2 na het aanzetten van de verwarming (meestal oktober). Paar weekjes visolie en 't was weer verdwenen. Als je geen zin hebt om visolie te geven: 't gaat vanzelf over, maar duurt dan wat langer.

Mijn theorie: de temperatuur neemt langzaam af, de vacht past zich aan en hoppa, wij doen ineens lekker de verwarming aan (voor de mensenhuid ook al niet vriendelijk).

Misschien dat ik er helemaal naast zit, maar Helen gaf ook aan dat 't bij Balou weer in de winter opkwam.
Door jeanne
[quote="Peet"]
Nou...niet bij Tunja hoor.....die kan je daaaageen kammen....en nog zit er onderwol los....
Maar de aanhouder wint! Ik blijf het in de gaten houden!
[/quote]
Kijk, en dat is nu precies wat je even niet meer moet doen! Klinkt heel raar, maar het is waar.
Omdat jij iedere dag met een kam door de vacht over de huid gaat, haal je er iedere keer een bos haren uit, logisch, maar nu is dat juist even NIET de bedoeling.
Laat die huid eens een week of 6 met rust, zodat de natuurlijke haarwisseling/groei de kans krijgt zich te herstellen. Je mag wel met een zachte borstel of doek, de losse haren eraf halen, maar NIET over de huid. Ik weet dat het heel verleidelijk is om je hond te borstelen als je er iedere keer zoveel haren afhaald.
Ik heb met dit advies al menig golden eigenaar geholpen en denk dat het bij jouw hond ook zal helpen.
Even een paar weekjes vaker stofzuigen en dan moet je beslist resultaat hebben.
;)
Laatst gewijzigd door jeanne op di 24 feb 2004, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door SHIVA
Wat dat betreft ben ik het met Jeanne helemaal eens
Shiva borstel ik eigenlijk heel weinig en als ik dat doe is het met een handschoen
scotty ook
maar starlett borstelde ik regelmatig
en des te meer ik dat deed des te meer ondervacht zij kreeg en ook vettig
ik maar borstellen hele plukken ondervacht
totdat ik van lupa op mijn donder kreeg
je weet hoe die italiaanse zijn :D ;)
vanaf die tijd ben ik heel zuinig met de borstel
ik pluk af en toe eens wat
en het gaat goed
gr shiva
Door Truus
Als het heeft geregent, zeem ik de vacht droog , werkt ook i.p.v. borstelen. ;) De zeem rol ik op en gaat weer in een plastic coker.
Door SHIVA
Ach Lupa je hoeft je niet te :-[
Ik heb toch weer wat van je geleerd
dus niet je :-X houden gewoon alles zeggen krijg je van mij een paaseitje oke
weer vriendjes ;)
gr shiva
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door