[quote="Peet"]
Hai allemaal,
Ik zal even proberen alle vragen te beantwoorden:
- Ze zou idd aan het ontgiften kunnen zijn....is schilferen daar een indicatie van?
- de nieuwe brok heb ik pas sinds zaterdag, dus daar kan het volgens mij niet van komen. Ik voer 's ochtends brok, deel uit financ overweging (Beau is al zo'n duur puppy, met zijn carnibest en medicijnen....

).., maar ook omdat het ivm werk gewoon makkelijk is 'morgens..(...I admit.....

)
- In de boullion zit uiteraard geen zout
- Visolie caps: misschien moet ik haar die om de dag gaan geven?
Overigens is haar vachtkleur al veel mooier geworden en is haar vacht niet zo vettig meer.
Misschien is het gewoon een combinatie van de tijd van het jaar, meer binnen leven, ander voer....kortom de omschakeling.
Ik wou gewoon met jullie hulp proberen uit te sluiten dat ik iets verkeerd zou doen qua voeding...Ik blijf haar wel regelmatig kammer, want dat is echt hard nodig (zie ook Lupa...haar huid stikte idd door al dat onderwol, ze stonk ook, maar dat is al over). En een uurtje doorkammen en dan is het klaar?
Nou...niet bij Tunja hoor.....die kan je daaaageen kammen....en nog zit er onderwol los....
Maar de aanhouder wint! Ik blijf het in de gaten houden!
[/quote]
Balou had een jaar geleden ook roos in haar vacht. Toen ik visolie ging supplementeren ging dat direct weg. Een capsule per dag gaf ik. Toen het winter werd kreeg ze weer roos. Het was blijkbaar te weinig en verhoogde ik het naar twee capsules per dag. En weer verdween de roos en werd haar vacht mooier. Maar opeens twee weken geleden werd haar vachtje super vettig. Ik ben gestopt met de visoliecapsules iedere dag te geven maar geef ze nu twee keer per week en haar vacht is weer als vanouds!! Heel vreemd. Of niet, natuurlijk. Ik denk dat er wat tekorten aangevuld zijn, of dat er iets in haar voeding is veranderd waardoor de visolie niet meer gesupplementeerd hoeft te worden of zo. Het is gewoon een kwetie van uitproberen wat op een bepaald moment het beste werkt voor je hond, denkt ik zelf.
groetjes Helen