Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tieneke
[quote="qyan"]
[quote="Lizzy"]
De schilfers....., dat begint nu een beetje vreemd te worden! Mijn Basset eet al JAREN hetzelfde (rauw en vers) en ineens heeft zij OOK schilfers. Ik dacht dat het kwam doordat ik gestopt was met de visolie capsules. Loopt ik net de hond uit te laten, kom ik een mevrouw met een Riezen Schnauzer tegen, helemaal onder de schilfers. Ik vraag haar daar natuurlijk naar en ze antwoorde dat dit ook voor het eerst is dat haar hond dit heeft....!

Nou ja zeg! Zou het te maken hebben met de veel te hoge temperatuur die we in januari/februari hebben gehad ofzo?
[/quote]

vindt je het heel erg als ik nu ga zeggen dat ik heel blij ben dat qyan daar geen last van heeft ;D
hij heeft een keer iets niet :D

[/quote]
Mazzelpik ;) ;D
Door jeanne
nou, die basset van mijn vriendin zat ook onder de schilfers, ik heb hem vandaag toevallig hier gewassen.
Blijkt dat ze een hele poos geen visolie meer had gegeven en er vorige week weer mee begonnen is.
Hm, vind het wel toevallig.
Maar onze Freule heeft nergens last van hoor, en die eet alles door elkaar: carnibest en barf. :-\
Door qyan
[quote="tieneke"]
[quote="qyan"]
[quote="Lizzy"]
De schilfers....., dat begint nu een beetje vreemd te worden! Mijn Basset eet al JAREN hetzelfde (rauw en vers) en ineens heeft zij OOK schilfers. Ik dacht dat het kwam doordat ik gestopt was met de visolie capsules. Loopt ik net de hond uit te laten, kom ik een mevrouw met een Riezen Schnauzer tegen, helemaal onder de schilfers. Ik vraag haar daar natuurlijk naar en ze antwoorde dat dit ook voor het eerst is dat haar hond dit heeft....!

Nou ja zeg! Zou het te maken hebben met de veel te hoge temperatuur die we in januari/februari hebben gehad ofzo?
[/quote]

vindt je het heel erg als ik nu ga zeggen dat ik heel blij ben dat qyan daar geen last van heeft ;D
hij heeft een keer iets niet :D

[/quote]
Mazzelpik ;) ;D
[/quote]

mag qyan ook een keer een mazzeltje hebben, komt al niet zo vaak voor ;D ;)
maar laat ik het maar afkloppen en niet te hard roepen dat hij het nog niet heeft ;)
Door Nelly
Hier geen schilfers, maar wel al een flinke rui; ook een beetje vroeg vind ik! hou het ook op de zachte winter!
Door qyan
[quote="Nelly"]
Hier geen schilfers, maar wel al een flinke rui; ook een beetje vroeg vind ik! hou het ook op de zachte winter!
[/quote]

qyan is zelfs nog niet in de rui ;D afkloppen
Door Lizzy
[quote="Ollie"]
[quote="Lizzy"]
[quote="Ollie"]
[quote="Lizzy"]

[/quote]

Hier precies hetzelfde, ik hou het op ontgiften! En ik zet tegenwoordig de stofzuiger op de huid, en dat helpt aanzienlijk! ;D Ja mischien heeft het ook wel met de temperatuur te maken, echt heel vreemd dat er zoveel honden last van schilfers hebben!
[/quote]Aangezien mijn hond moeilijk nog in ontgiftingsfase zit, houd ik het maar op het weer ;D
[/quote]

;DJa in jouw geval ligt het wel weer anders he! ;D Maar die dame die je tegen kwam voerde die brokken of vlees? Want daar was ik nog wel nieuwschierig naar! ???
[/quote]

Die voerde brokken (ik vroeg het gelijk want ik was er ook benieuwd naar). Ze voerde RC.
Groetjes, Liz
Door Breezer
Okay het magnetron verhaal dus niet doen. Maar ik denk dat Breezer gewoon last heeft gehad van kou op z´n buik, want woensdag middag had ie weer de boel ondergekotst. En spuitpoep, en nu gaat het alweer ietsje beter. Hij heeft net weer normaal gegeten, woensdag avond had ik na overleg met de da wat rijst met kip gegeven. En gisteren helemaal niets, ja een paar koekjes. En nu net heeft ie z´n bakje keurig leeg gegeten.
Hoe lang kan ik het vlees eigenlijk buiten de koelkast laten??
Door Breezer
O,ja en de schilfers......... daar heeft ie nu met het koude weer spontaan geen last meer van!
Ik snap er geen hout meer van, maar ik ga wel weer ff naar de kruiderij om wat olie te halen voor door het voer!
Door ~anna~
[quote="Breezer"]
Okay het magnetron verhaal dus niet doen. Maar ik denk dat Breezer gewoon last heeft gehad van kou op z´n buik, want woensdag middag had ie weer de boel ondergekotst. En spuitpoep, en nu gaat het alweer ietsje beter. Hij heeft net weer normaal gegeten, woensdag avond had ik na overleg met de da wat rijst met kip gegeven. En gisteren helemaal niets, ja een paar koekjes. En nu net heeft ie z´n bakje keurig leeg gegeten.
Hoe lang kan ik het vlees eigenlijk buiten de koelkast laten??
[/quote]Ontdooien in de koelkast en dan moet het binnen een half uur als het al ondooit was goed zijn.
Ik zet het op een plat bord en Duck gaat snel dat was ook een 1 reden dat ik ben over gestapt naar Duck ;D
Door jelle
Al het hondenvoer gaat hier in porties om te ontdooien in bakkies van de Chinees. We gaan niet eens extreem vaak erheen maar even sparen en je hebt zo een stapel, erg handig.
Door Ineke
[quote="Breezer"]
Maar ik denk dat Breezer gewoon last heeft gehad van kou op z´n buik, want woensdag middag had ie weer de boel ondergekotst.[/quote]

Ik zet het vv (Bibi) altijd in warmwater voor ik met de honden ga wandelen. Het is dan al wel ontdooid (vorige dag om 13:00 uit de vriezer in de koelkast - 13:00 uit de koelkast op de verwarming - 17:00 in warmwater)
Als ze dan terug komen van een stevige wandeling liggen ze de rest van de dag met een lekker volle (lauw)warme buik na te genieten.
Laatst gewijzigd door Ineke op za 28 feb 2004, 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Breezer
Nou het ritme zit er nog niet helemaal in hier hoor! ;D
Vanmorgen wil ik Breezer eten geven, uuuuuuuuh volgens mij ben ik gister wat vergeten.....
Nu staat dus z´n bak met Duck op de verwarming en een kwijlende Breezer ervoor! Ik heb nu gelijk maar voor vanavond en morgen ook eruit gehaald en nu maar hopen dat ik het morgen niet vergeet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door