202spots schreef:;D12Ik moest effe denken...maar het is nu zeker KOUD geworden bij jullie he? 8) 8) 8)

Moderator: Lizzy
202spots schreef:;D12Ik moest effe denken...maar het is nu zeker KOUD geworden bij jullie he? 8) 8) 8)
Twiz schreef: .10 minuten? De eerste 10 minuten heeft hij gebruikt om al piepend rondjes om het bot te lopen: zo van help hoe moet ik dit opeten??? Mag het in stukjes baas??
Ik heb Twizzle met schouderbladen nooit eindeloos door laten knagen. Tien minuten of zo is zat, zeker als het een rappe knager is. Ook kalfsschouderblad is vrij zacht bot.
Dus op dat kale schouderblad niet te lang laten knagen om verstopping te voorkomen.
Ik weet niet of mijn "limiet" qua knagen (tien minuten) voor elke hond opgaat, dus ik hoop dat de experts ook nog even reageren.
202spots schreef: Ligt eraan hoeveel er na 10 min.knagen is weggegknaagd..de punt van 'n kalfs shouder is bijna kraakbeen, en dat word er hier in 2 tellen vanaf gehaald, de rest van de bot is harder,en duurd langer voordat er wat van af is.Niets dus. Ik ben het net als de kipnekjes vast gaan houden. Toen begon hij het af te likken. En na verloop van tijd begon hij te schrapen. Toen heb ik het weer neergelegd en is hij doorgegaan met schrapen. Echt knagen dat duurde nog een half uur langer voor hij dat doorhad. Maar ik zag in het begin niet echt iets verdwijnen hij probeerde het aan alle kanten. Uiteindelijk heeft hij wat van het uiteinde (daar waar de opperarm erin valt) afgeknaagd.
Dus even kijken hoe snel het verdwijnt, en wanneer het langzaam gaat, dan haal ik na 20-30 min, de rest weg.
pike schreef: hoelang vleugeltjes geven voor hij karkas mag?Ik heb zo'n karkas natuuuurlijk uitentreure bestudeerd (omdat ik geen kippennekken had...) voordat ik die aan mijn anti-barf honden gaf...
en moet zo'n karkas ook "bewerkt" worden met de hamer??
202spots schreef: bijna 7 keer achter elkaar 'n Pike bericht.. ???tjonge hoe tel jij? maar goed, af en toe moet ik even wat kwijt, sorry hoor, en van die vleugeltjes dat weet ik nou wel hoor, vandaar die snoeischaar
Het liefst zou ik hem nu een hele kip geven .
moet ik de nekjes nog blijven hameren?
hoelang vleugeltjes geven voor hij karkas mag?
en moet zo'n karkas ook "bewerkt" worden met de hamer??
groente is niet zijn favoriet, maar hij eet wel het meeste op zo'n 90% schat ik, mag ik daar tevreden mee zijn of krijgt hij dan te weinig binnen (sinds vandaag krijgt hij het ook helemaal gepureerd)? en moet ik er iets mee doen om het smakelijker te maken?Geef je alleen de mix of met wat anders?