Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door An
[quote="Ineke"]
[quote="An"]
Tegen mij was gezegd dat je 1 meter vriezerruimte nodig had. ;)
[/quote]

Hoe hoog. Hoe breed?
Ik heb hier twee vrieskisten staan. Bijna even groot, MAAR de ene heeft een inhoud van 223 ltr en de andere een inhoud van 159 ltr.
Ik denk niet dat je met de term: "Je hebt een meter nodig" zomaar 160 kg Duck mee kan nemen. Je zal toch maar 20 kg buiten moeten laten liggen....... :o
Vinden de honden van de buren vast niet erg ;D
[/quote]

hahaha ik vond het ook vreemd hoor, maar dat hebben de mensen van Duck tegen me gezegd ;)

Maar ik heb effe gemeten. Ik heb hier 1 doos Duck staan waar 16 kilo inzit, zo moet je er dus 10 kwijtkunnen, die doos is 26 cm op 26 cm op 36 cm. Dus hiermee kan je aan de slag zou ik zeggen ;)
Door Paul_Barte
Heb het al zo vaak gezegd:
Reken op ongeveer 60% van het aantal liters in kilo's en je zit aardig goed. In de praktijk is het altijd iets meer maar je kunt de eerste keer beter ruimte over houden als vlees ;D

M.a.w. In en vrieskist van 100 liter past 60 kilo vleesvoer enz. enz.
Door Ineke
Van Duck kun je denk ik wel meer kwijt dan van Bibi of Carnibest. Duck is natuurlijk mooi plat. je hebt dan geen ruimte verlies.
Houd er wel rekening mee, dat de kou van de vriezer niet goed in het middelste gedeelte kan komen als je de vriezer echt goed vol stampt.
Als de dozen half ontdooit zijn, raken ze bijna niet meer bevroren en bederft je vlees waar je bij staat.
Door Nephilim
Lizzy, ik vind ook niets terug op hun website van dat hondenvlees. Het ziet er rauw uit. Er stond alleen vermeld dat het rund- en kalfsvlees was. Gemaakt uit vlees en charcuterie. Met de samenstelling zoals ik die hierboven al vermeld heb. Kun je aan de hand van die samenstelling zien of het goede voeding is of niet?

Bedankt om de afmetingen van zo'n Duck doos eens door te geven.

Zo kom kan ik de literinhoud van 1 doos Duck berekenen:
26cm*26cm*36cm = 24336 cm³

1m³ = 1000 liter
1m³ = 100cm*100cm*100cm = 1000000 cm³

24336 cm³ = 0.024336 m³ * 1000 = 24,336 liter

Dus, 10 dozen (=160 kg) = 243,36 liter.

Daar is toch al een flinke diepvries voor nodig hé.
Dat zal wel een 400-500 euro kosten en zo'n 40 euro verbruik per jaar.
Per jaar kan ik zo'n 262 euro besparen door die grote hoeveelheden. Na 2 jaar zou ik m'n diepvries terugverdiend hebben...

Ik ga er toch nog eens over nadenken, en eens overleggen met m'n vriendin

Bedankt voor de informatie hé iedereen
Door Lizzy
[quote="Nephilim"]
Lizzy, ik vind ook niets terug op hun website van dat hondenvlees. Het ziet er rauw uit. Er stond alleen vermeld dat het rund- en kalfsvlees was. Gemaakt uit vlees en charcuterie. Met de samenstelling zoals ik die hierboven al vermeld heb. Kun je aan de hand van die samenstelling zien of het goede voeding is of niet?

[/quote]Hoi Stig, nou, volgens mij moeten we het rekenen vanmorgen aan iemand anders overlaten want na mijn berekening kom ik op een eiwitfractie van 36% en dat kan haast niet waar zijn! Dus ik moet iets fout hebben gedaan maar ik kom er niet achter wát ik heb fout gedaan.

Wat is charcuterie?

Groetjes, Lizzy
Door chooky
Ik kom op precies hetzelfde uit hoor Lizzy:

ruw eiwit: 19% > 19 gram x 4 = 76 kcal
ruw vet: 14% > 14 gram x 9 = 126 kcal
khdr. 1,5% > 1,5 gram x 4 = 6 kcal

totaal 208 kcal per 100 gram
1% = 2,08
76 : 2,08 = 36,5 als eiwitfractie.
Positief is wel het lage aandeel in koolhydraten. Dit zal dan ook wel de hoge eiwitfractie verklaren denk ik.
Door Lizzy
[quote="chooky"]
Ik kom op precies hetzelfde uit hoor Lizzy:

ruw eiwit: 19% > 19 gram x 4 = 76 kcal
ruw vet: 14% > 14 gram x 9 = 126 kcal
khdr. 1,5% > 1,5 gram x 4 = 6 kcal

totaal 208 kcal per 100 gram
1% = 2,08
76 : 2,08 = 36,5 als eiwitfractie.
Positief is wel het lage aandeel in koolhydraten. Dit zal dan ook wel de hoge eiwitfractie verklaren denk ik.
[/quote]

OK dan! Dank je voor het narekenen Eva! (goh, valt me mee van mezelf ;D).

Maar aangezien we de kwaliteit van het vlees niet kennen, zou ik dit voer dus zelf niet kopen.... Jij?

Weet iemand trouwens wat charcuterie is?

Groetjes, Liz
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 23 feb 2004, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door chooky
Ik heb het nog even terug gezocht in de larousse om zeker te weten.
charcuter betekent oorspronkelijk het in stukken snijden van vlees (meestal plakjes vleeswaren).
maar een charcutier is een varkensslager :o :o :o
charcuterie staat hier, betekent "een gerecht normaal gesproken op basis van varkensvlees"

Het is een huismerk toch?
Dan zou ik daar vragen waar het gemaakt wordt. En daar dan proberen langs te gaan om te kijken hoe het in zijn werk gaat, of heel nieuwsgierige vragen gaan stellen over de telefoon.
Ik zou dit niet zomaar geven.
Door chooky
Als er nou uit onderzoek zou blijken dat er toch geen varkensvlees in zit, zou ik het eventueel gebruiken als barf-basis, aangevuld met wat groente bijvoorbeeld, om de eiwitfractie omlaag te halen
Door Lizzy
Ik geloof dat ik het lekker in de winkel zou laten liggen, dit spul! Geen risico nemen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 23 feb 2004, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nephilim
Charcuterie is vlaams voor fijne vleeswaren of beleg (zie Vandale.nl http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenb ... harcuterie), Ik wist niet dat het woord enkel in België gebruikt werd. Maar dat is niet het enige bestanddeel. En ik denk dat er staat vermeld dat het enkel runds- en kalfsvlees bevat. (ik ga de volgende keer in de Colruyt nog eens goed kijken)

Dit hondenvlees is dus niet aan te raden ter aanvulling van Duck voeding? (bv. 50% Duck en 50% van dit hondenvlees?)

Zou Bouba dan op den duur iets tekort binnen krijgen?
Laatst gewijzigd door Nephilim op ma 23 feb 2004, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
[quote="Nephilim"]
Charcuterie is vlaams voor fijne vleeswaren of beleg, maar dat is niet het enige bestanddeel.

Dit hondenvlees is dus niet aan te raden ter aanvulling van Duck voeding? (bv. 50% Duck en 50% van dit hondenvlees?)

Zou Bouba dan op den duur iets tekort binnen krijgen?
[/quote]Hoi Stig, ik vind dat je op alle fronten een heel groot risico zou nemen met dit voer.

Ten eerste is de eiwitfractie gewoon veel te hoog. Zeker gezien je de kwaliteit verder niet kent, lijkt me dit echt een risico.

Ten tweede zou ik eerst de garantie vragen dat er geen varkensvlees in verwerkt is... Zoals je weet is de ziekte van Aujeszky dodelijk voor honden en katten en komt dit virus in Europa nog wel voor.
Door Cherry
ik heb dat "hondenvlees" in de Colruyt ook een keertje vastgepakt en bekeken en het terug in de vriezer gelegd, ik heb het niet meegenomen omdat het mij niet aanstond maar kan niet echt meer zeggen waarom.
Ik denk omdat het woordje charcuterie erop stond en zover ik weet is charcuterie geen rauw vlees.
Ik vind de benaming ook bizar, "hondenvlees"
Ik zal het de volgende keer nog eens grondig onderzoeken. ;D
Door An
Die vriezer moet goedkoper kunnen hoor! Ik heb er net 1 gekocht van 370 liter en die heeft me 500 euro gekost (een A-label met een dubbele isolatiewand)

http://www.eldi.be/nederlands/ezfolder/folder.php?&g=101&sg=4

[quote="Nephilim"]

Bedankt om de afmetingen van zo'n Duck doos eens door te geven.

Zo kom kan ik de literinhoud van 1 doos Duck berekenen:
26cm*26cm*36cm = 24336 cm³

1m³ = 1000 liter
1m³ = 100cm*100cm*100cm = 1000000 cm³

24336 cm³ = 0.024336 m³ * 1000 = 24,336 liter

Dus, 10 dozen (=160 kg) = 243,36 liter.

Daar is toch al een flinke diepvries voor nodig hé.
Dat zal wel een 400-500 euro kosten en zo'n 40 euro verbruik per jaar.
Per jaar kan ik zo'n 262 euro besparen door die grote hoeveelheden. Na 2 jaar zou ik m'n diepvries terugverdiend hebben...

Ik ga er toch nog eens over nadenken, en eens overleggen met m'n vriendin

Bedankt voor de informatie hé iedereen

[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door