Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pike
[quote="Laura2004"]
Het gaat toch prima ;) Een keertje een beetje zachte ontlasting is niet erg hoor.
Als je het nog eng vindt om een karkas te geven moet je dat niet doen. Ik zou nu gewoon over gaan op vleugeltjes en als hij dat goed verteerd kan je misschien pootjes geven en als dat allemaal goed gaat kan je een keer een karkasje geven. En als je denkt dat een karkas te veel bot is dan kan je er wat spiervlees bij geven (kopvlees oid) dan weet je zeker dat de ontlasting niet te hard is of je geeft er wat orgaanvlees bij.
Succes!!!!!
[/quote]
Het klinkt allemaal zo eenvoudig!! Nee, ik vind het helemaaaal niet erg als de ontlasting eens wat zacht is, zolang hij het op kan houden en poept wanneer het hem uitkomt heb ik daar geen problemen mee. Alleen als hij 's nachts al pruttelend en knetterend naast mijn bed staat.....

Maar om op het spiervlees terug te komen: het maakt voor een beginnende barfhond dus niet uit of dat van kip lam kalf vis of wat dan ook afkomstig is (ja ik weet het, géén varken).?
Door roefus
[quote="pike"]
Het klinkt allemaal zo eenvoudig!! Nee, ik vind het helemaaaal niet erg als de ontlasting eens wat zacht is, zolang hij het op kan houden en poept wanneer het hem uitkomt heb ik daar geen problemen mee. Alleen als hij 's nachts al pruttelend en knetterend naast mijn bed staat.....

Maar om op het spiervlees terug te komen: het maakt voor een beginnende barfhond dus niet uit of dat van kip lam kalf vis of wat dan ook afkomstig is (ja ik weet het, géén varken).?
[/quote]

Nee, dat maakt volgens mij niets uit.
Ik heb zelf ook alle spiervlees door elkaar gegeven.
Tja...als iemand bang is voor allergie, of met een eliminatie-dieet aan de gang is.
Dan wordt alles anders.
Maar ikzelf heb gewoon alle spiervlees gegeven, wat ik vinden kon.
Door pike
[quote="Laura2004"]
Ik heb nog nooit wat platgeslagen.
[/quote]
Netty hamert er anders lustig op los ;D ;D
Door roefus
pike schreef: Kan ik naast de kippenekjes bijv. een stukje rauwe vis geven??
Ja, en dan hoop ik dat jouw hond dat lust (dat pakte hier anders uit :().
Door roefus
pike schreef: Netty hamert er anders lustig op los ;D ;D
Je moet alles uitproberen.
Ik heb niet gehamerd (maar Netty heeft een teckel, en ik had een grote hond).
Overigens, ik heb WEL gehamerd...en hamer nog steeds... ;D...voor de kat.
Door pike
roefus schreef: Ja, en dan hoop ik dat jouw hond dat lust (dat pakte hier anders uit :().
tjonge jonge wat een lastpakken zijn het toch allemaal!
Door 202Spots
Inplaats van plat te hameren kan je de nekjes en vleugels ook ZELF vasthouden, met washandje of keukenpapier of zo, zodat het niet weg glijd. en dan laat je er kleine stukjes van af bijten.
Sardientje kan je ook gewoon heel proberen, of anders in stukken knippen.
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 09 jun 2006, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pike
roefus schreef: Je moet alles uitproberen.
Ik heb niet gehamerd (maar Netty heeft een teckel, en ik had een grote hond).
Overigens, ik heb WEL gehamerd...en hamer nog steeds... ;D...voor de kat.
zolang je er voor en niet op hamert! Ik heb geen grote hond maar een soort van super tekkel! Vroeger had ik ook een tekkel en die lustte álles (behalve champignons, tenzij ze in de boter waren gebakken ;D)
Door Netty
pike schreef: zolang je er voor en niet op hamert! Ik heb geen grote hond maar een soort van super tekkel! Vroeger had ik ook een tekkel en die lustte álles (behalve champignons, tenzij ze in de boter waren gebakken ;D)
mijn teckel is 10 jaar en mist hier en daar een tandje, en is luiuiuiuiuiui, superlui, die heeft luiigheid uitgevonden 8)
Door pike
Nou mijnes was altijd heel actief! Met Pike gaat het intussen goed, geen problemen vannacht :D dus vanochtend weer beetje meer vlees gegeven. We zijn weer heel hoopvol gestemd ;Den ik heb een voerschema voor de komende 10 dagen gemaakt. Als alles goed gaat is Pike dan helemaal barf met kip-onderdelen. ;D Het kipvlees (zonder bot) gaat wel door de kvv, zo wil hij niet. Dus ik hoop dat hij het strakjes wel wil eten als de kvv er helemaal af is. En hij krijgt nu sinds gisteren pro-biotica (dat poeder vind ie nog lekker ook).
Door pike
2 daagjes verder en (nog) geen noemenswaardige problemen met Pike. Heeft nu het volledige gedeelte van rvb (in de vorm van kippenek nog steeds), volledig gedeelte spiervlees (van kip) en vanochtend voor het eerst een klein beetje orgaan (van kipmaag). Enige is dat zijn ontlasting verre van jedat is. Gisterochtend vroeg nog acceptabel, gisteravond zacht (wel vorm). Vanochtend twee gele heel stevige keuteltjes in een waterig geel sausje :o. Eerst dacht ik dat ie aan de dunne was, maar na enige studie ontdekte ik die harde drolletjes in dat sausje. (Ja ik bestudeer het goed ;D) Kan de warmte ook een rol spelen?
Door 202Spots
Orgaan werkt ook laxerend, en misschien niet genoeg bot erbij? Probeer anders 'n mespuntje gemalen eierenschaal door de bakvoer,misschien help dat.

oh, ik zie net dat het alleen maagje was, dat moet kunnen..
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 12 jun 2006, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pike
ja en dat maagje heeft ie ná het sausje gehad.
Gisteren heeft hij kvv, kippenek en vlees gehad. Niets meer. Hoeveelheid resp. 300-200-65 gram. Toen hij nog alleen kvv at kreeg hij daar 500 gram van. (per dag).
Door pike
o ja, ik heb vanochtend ook een extra kippenekje gegeven, dacht ook dat hij daar misschien te weinig van kreeg. Maar van de andere kant zijn daar ook die harde keuteltjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door