Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
202spots schreef: Moet 'n nieuwe halen Truus,want kan me andere nergens vinden...ik ben aan 't stampen en klappen... ;D
maar moet wel dichtbij haar staan voordat ze er erg in heeft...
we zien wel..
De mensen zullen wel denken....driftig mensje die Dory ;D
Door 202Spots
Truus schreef: De mensen zullen wel denken....driftig mensje die Dory ;D
Ja...en wat denken ze wanneer ik dan ook nog is op 'n fluit sta te blazen!!! 8)
Door Truus
202spots schreef: Ja...en wat denken ze wanneer ik dan ook nog is op 'n fluit sta te blazen!!! 8)
Dat je voor klaarovertje aan het leren bent ;D
Door conleeuw
202spots schreef: Moet 'n nieuwe halen Truus,want kan me andere nergens vinden...ik ben aan 't stampen en klappen... ;D
maar moet wel dichtbij haar staan voordat ze er erg in heeft...
we zien wel..
reageert ze wel op stampen? Bess niet zo veel, maar klappen wel, moet wel zeggen, ik moet wel hard in mijn handen klappen ;D staat een beetje stom, maar werkt voor Bess wel, mischien inderdaad een fluitje? Bess kan haar fluit niet meer horen, ik denk omdat het een hoge toon is, ach je probeer zo wel van alles tot je iets vindt wat voor jou hond werkt. ;)
Door pike
Vroeger een herder gehad die doof werd. In huis stampten we op de grond (houten vloer) om aandacht te trekken, buiten altijd aan de lijn.
Mijn vorige (tekkel) werd ook doof toen ie bejaard was. Veel gebarentaal aangeleerd, maar dat werkt natuurlijk alleen als je al z'n aandacht hebt. Beestje kon ook niet meer los lopen. Alleen waar echt helemaal niks geen auto's waren.
Door Sonja
Je hebt ook teletacs met een trilfunctie. Die kun je dan gebruiken ter vervanging van het commando 'hier' wanneer de hond ver weg loopt. Je zou dat natuurlijk ook voor een dove hond kunnen gebruiken.
Door 202Spots
Sonja schreef: Je hebt ook teletacs met een trilfunctie. Die kun je dan gebruiken ter vervanging van het commando 'hier' wanneer de hond ver weg loopt. Je zou dat natuurlijk ook voor een dove hond kunnen gebruiken.
Ja in principe wel...maar ik zou zoiets dan alleen omdoen wanneer ze buiten los loopt...wanneer ze te ver weg gaat...dan werkt zo'n ding ook maar voor 'n bepaalde afstand :-\
En wanneer ze TE ver zou zijn...dan helpt 't dus niet.
Ik denk dat ze nu maar samen met Tor, ieder aan 't eind van de 80 meter koord vast gaat...evengoed "los" hollen, maar toch "vast" aan 'n lijntje. 8)
Door Sonja
202spots schreef: Ja in principe wel...maar ik zou zoiets dan alleen omdoen wanneer ze buiten los loopt...wanneer ze te ver weg gaat...dan werkt zo'n ding ook maar voor 'n bepaalde afstand :-\
Ik denk dat ze nu maar samen met Tor, ieder aan 't eind van de 80 meter koord vast gaat...evengoed "los" hollen, maar toch "vast" aan 'n lijntje. 8)
Die dingen hebben een bereik van wel 800 meter, anders zouden ze inderdaad zinloos zijn. ;)
Ze zijn alleen niet goedkoop. :(
Door conleeuw
202spots schreef: Ja in principe wel...maar ik zou zoiets dan alleen omdoen wanneer ze buiten los loopt...wanneer ze te ver weg gaat...dan werkt zo'n ding ook maar voor 'n bepaalde afstand :-\
je kan ook een border collie aanschaffen en die op Dalmaten leren werken ;D
Door 202Spots
Sonja schreef: Die dingen hebben een bereik van wel 800 meter, anders zouden ze inderdaad zinloos zijn. ;)
Ze zijn alleen niet goedkoop. :(
Had net effe gezocht...1 mile..(609 meter) $ 379.00
1/2 mile...$245.00.... :-\

Kdenk dat ik er eerder 'n Bordercollie bij neem! ;D ;D
Door Sonja
202spots schreef: Had net effe gezocht...1 mile..(609 meter) $ 379.00

;D ;D ;D
Door conleeuw
202spots schreef: Had net effe gezocht...1 mile..(609 meter) $ 379.00

even off topic, ik heb Bess wel eens gebruikt om een wegloper op te halen, mijn vriendin had een hond die voor geen meter luisterde, en als hij weer eens niet wilde komen, dan werd Bess ingezet om hem op te halen, lachen ;D ;D ;D ze deed het ook nog, vondt het prachtig, ook de kinderen kon je haar laten halen.... dan gingen ze express alle kanten op hollen omdat ze wisten dat Bess dan kwam ;) handige hond, en als je haar nu zie ??? oud, dement, doof, blind, stinkt, wankel, maar nog steeds erg geliefd hier :-*
Door 202Spots
conleeuw schreef: even off topic, ik heb Bess wel eens gebruikt om een wegloper op te halen, mijn vriendin had een hond die voor geen meter luisterde, en als hij weer eens niet wilde komen, dan werd Bess ingezet om hem op te halen, lachen ;D ;D ;D
HaHA!! Hebben we ook is gehad met 'n Dally Day....een Dal was los geraakt en liep heerlijk te hollen, en natuurlijk oost indies doof....er was iemand met Border collie voor een of andere flyball demostratie, en die heeft de border achter de Dal aangestuurd!!!
Kwam toen netjes met de riem in z'n bek de Dal terug brengen!!! ECHT gebeurd!!!
tWas eigenlijk nog 'n beter demo dan de Fly Ball!! ;D
Door Netty
mijn vorige hond, X Ierse Wolfshond was aan het eind ook doof, maar ook bijna blind, dement en incontinent, maar ze was lief tot het einde, en had erg veel plezier in het eten, vond het heerlijk om nog op schoot te zitten en gekroeld te worden, werd zeker iedere maand nagekeken door de dierenarts, liep aan de riem te kwispelenen had veel lol in het snuffelen van ''sporen''
Door Tineke *
Ik heb een doof hondje van 14 jaar,je moet echt oogcontact maken om gebaren te leren.
Het ergste voor haar vind ik als ik haar wakker maak(heel voorzichtig)ze schrikt zich dan helemaal wezenloos.En los meenemen gaat echt niet meer,ze heeft verdorie 14 jaar geen riem gehad.Het gebaar kom kent ze nu maar hoe leer je bv.nee?
Ik schud dan maar met m'n vinger,kortom het is een hele zorg vind ik.

Tineke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door