Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lieve 14
Even een update van de situatie.
Heb hem gisterenavond nog een plakje KVV gegeven...kon het niet langer aanzien.

Ook hier at hij niet zoals anders...1 hapje nemen en dan weer achteruitdeinzen en maar kwispelen naar het eten alsof het wel erg lekker was maar ook heel gevaarlijk ::)

Vanmorgen kippehartjes en rundslever in stukjes dan maar -dat stond op zijn normaal menu van de week op woensdag-en opnieuw zijn tanden nagekeken want het duurde heel lang en vooral de hartjes werden heen en weer geslingerd in zijn bekje als waren ze gloeiend heet .

Ik denk dat ik naar de DA ga morgen op spreekuur.Ik wil absoluut zeker zijn dat er niets mis is in zijn bekje. Het is balen :'( want volgende week vertrekken we op reis en ik die dacht dat hij nu volledig op vers stond en dat het makkelijk zou zijn voor ginder...kippeboutje,spiervleesje...wil ook zeker zijn dat hij behandeld kan worden als er wat is vooraleer we gaan.Ik houd jullie op de hoogte en hoop echt dat we vinden wat er is...ik zie helemaal niets aan zijn tanden en hij zeult nog met zijn lege plastiek flesje rond..;maar het kan zijn dat het zijn maaltanden zijn vanachter natuurlijk...
zucht :-[ afwachten maar vanavond opnieuw KVV

Groetjes
Lieve en Benjo
bedankt voor jullie antwoorden hoor en vooral voor de demostratieve foto's van vleesmalers ;D
Door Lizzy
En als je hem een droog koekje geeft, eet hij dat wel? Ik denk dat het sowieso goed is om even naar de DA te gaan.
Door Bianca1
he wat vervelend nou.
zeker omdat je ook op vakantie gaat zou ik idd ook ff langs de DA gaan.
Veel succes
(Zijn jullie al vakantievoorbereidingen aan het treffen en is ie bang dat jullie weggaan misschien??)
Door roefus
Als het lijkt alsof je hond honger heeft, terwijl hij dan vervolgens niet eet, of slechts moeizaam.
Dan is er iets anders aan de hand, volgens mij.
En dan heeft-ie angst om te eten, omdat het waarschijnlijk ergens zeer doet.
Ik zou inderdaad naar de da gaan.
Door Lieve 14
Lizzy schreef: En als je hem een droog koekje geeft, eet hij dat wel? Ik denk dat het sowieso goed is om even naar de DA te gaan.
Wel euh droge koekjes zijn nooit zo zijn ding geweest dus dat heb ik niet kunnen proberen. Hij ruikt daar van ver eens aan en dan stapt hij heel resoluut de andere kant uit ;D
Door Lieve 14
Bianca1 schreef: he wat vervelend nou.
zeker omdat je ook op vakantie gaat zou ik idd ook ff langs de DA gaan.
Veel succes
(Zijn jullie al vakantievoorbereidingen aan het treffen en is ie bang dat jullie weggaan misschien??)
Ja we zijn al een beetje aan het klaarleggen enzo maar hij gaat natuurlijk gewoon mee. De vakantie is afgestemd op de hond...heb zelfs een rugzak voor hondjes gekocht om hem in te zetten als we langere wandeltochten doen of naar een winkelcentrum gaan ofzo...Heb een hotel gevonden waar hij overal meemag...in het restaurant,bar...behalve in de sauna natuurlijk ;D
nee ik neem mijn "louke" overal mee...
Door conleeuw
dat willen eten maar zich er dan van afkeren klinkt of er toch iets mis is met zijn bek of keel? Hij heeft niet toevallig kennelhoest gehad onlangs? of aan het hoesten geweest na het eten van een barf maaltijd?
Ik zou zeker even langs de Da gaan. Sterkte ermee :-*
Door Lieve 14
even het vervolg...
Gisteren was ik er toch niet echt gerust in en ben wat vroeger naar huis gegaan van het werk...ik zat er toch maar de hele tijd aan te denken.

Toen ik binnenkwam lag Benjo languit op de grond te slapen,hij lichtte van ver eens zijn kop en een zwakke kwispel maar dat was allles :o.Dit was dus NIET de begroeting van een hond die normaal tegen het plafond springt als baasje aankomt :-[

Ben stante péde naar de DA gereden...Buiten het bijna niet eten had ik de vorige dagen niet zo veel aan hem veranderd gezien maar nu was me duidelijk dat hij echt ziek was.Da was formeel hij heeft een soort klierkoorts...het slikken werd hem sterk bemoeilijkt door de opgezwollen en pijnlijke klieren in zijn keel. zijn temperatuur was nu ook erg verhoogd en ging richting 40 ° :'( Direct een injectie gekregen en pilletjes..ik moet terug langskomen vooraleer naar Oostenrijk te vertrekken. Vanmorgen ging het eten toch al wat beter en leek hij wat kwieker... :-\

Ben echt stom geweest te denken dat het alleen aan het eten lag...hopelijk komt hij goed voor de vakantie.
Kan ik iets doen om zijn weerstand wat op te krikken en hem wat aan te sterken??? ???

Bedankt voor jullie lieve mailtjes :-* :-*

Lieve en een zieke Benjo
Door conleeuw
gelukkig weet je nu wat er aan de hand is, ik hoop dat hij snel hersteld en dat jullie saampjes kunnen genieten van de vakantie. ;)
Door Audrina
Lieve 14 schreef: Kan ik iets doen om zijn weerstand wat op te krikken en hem wat aan te sterken??? ???
Wat hier altijd als een speer werkt is chlorella.
Door Lieve 14
Audrina schreef: Wat hier altijd als een speer werkt is chlorella.
En euuuhh :-\wat is dat...ben een echte leek in die dingen hoor ;D In welke vorm bestaat het en waarkan je het kopen?

Dank je,
Lieve
Door Sonja
Ach gossie. Zoiets heb ik vorig jaar met Stan ook gehad. Die bleek ook niet goed te kunnen slikken (waren bij hem zijn amandelen) en daardoor dus ook niet goed te drinken. Maar als je 4 honden hebt en telkens de waterbak bijvult omdat ze met een temperatuur van tegen de 40 graden allemaal behoorlijk dorst hebben, dan valt het je niet zo snel op dat er eentje niet drinkt. Dat werd me pas duidelijk op het moment dat hij uitdrogingsverschijnselen kreeg. :'( Ik voelde me op dat moment echt schuldig dat ik niet gemerkt had wat er aan de hand was. :-[ Maar ze kunnen het ook niet zeggen, hè? Dus het blijft toch moeilijk, zeker omdat honden verder bikkelhard voor zichzelf kunnen zijn en niet veel laten merken tot het moment dat het echt niet meer gaat.
Door Lieve 14
Sonja schreef: Maar als je 4 honden hebt en telkens de waterbak bijvult omdat ze met een temperatuur van tegen de 40 graden allemaal behoorlijk dorst hebben, dan valt het je niet zo snel op dat er eentje niet drinkt. Dat werd me pas duidelijk op het moment dat hij uitdrogingsverschijnselen kreeg. :'( Ik voelde me op dat moment echt schuldig dat ik niet gemerkt had wat er aan de hand was. :-[ Maar ze kunnen het ook niet zeggen, hè? Dus het blijft toch moeilijk, zeker omdat honden verder bikkelhard voor zichzelf kunnen zijn en niet veel laten merken tot het moment dat het echt niet meer gaat.
Wel Sonja ik ben blij dat je het zegt ,ik heb er maar 1 maar ik had het ook niet door.. hij ging gewoon mee uit wandelen als anders en was alleen s'avonds wat sneller moe maar ja dat gebeurt nog al wel eens ...en het niet willen eten ..ja hij is wel koppig soms...
het leek wel of hij gisteren echt ineens op een paar uur tijd heel er achteruitgegaan was...
Ik voelde me HEEELL schuldig gisteren bij de DA :-\
Laatst gewijzigd door Lieve 14 op do 08 jun 2006, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door