Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
Je kunt dat vel er gerust bijgeven.
Zou ik gewoon bij spiervlees tellen.
(ja...nee, niet TEveel vet, natuurlijk).
Ik geef dat vel gewoon mee (lijkt me bij het proodier te horen).
Door pike
en wanneer mag ik de botjes die ik over heb (met nog vlees eraan) gaan geven en moet ik die ook nog platslaan voor de zekerheid?
Door danielle1980
even niet over barfen, maar je zet dat je hond steeds aan de diarree is.
is hij wel eens ergens op onderzocht door de dierenarts,
bv darmproblemen of giardia?
Door roefus
pike schreef: en wanneer mag ik de botjes die ik over heb (met nog vlees eraan) gaan geven en moet ik die ook nog platslaan voor de zekerheid?
kippenbotjes?
Nou, als het met de nekjes goed gaat, dan zou ik ook eens een vleugeltje gaan proberen.
(even inknippen en er eens op slaan).
Doe maar niet te vlug, eerst kijken of het allemaal goed gaat.
Door pike
danielle1980 schreef: even niet over barfen, maar je zet dat je hond steeds aan de diarree is.
is hij wel eens ergens op onderzocht door de dierenarts,
nee hij is nooit verder onderzocht, da vond dat niet nodig omdat hij buiten de diarree geen ziekteverschijnselen had. Dwz geen koorts, geen apathie enzo. Hij blijft altijd de vrolijke piet die overal voor in is. Hun (ik heb er wel eens een collega bij laten halen voor een second opinion zeg maar) conclusie was simpel, de hond is allergisch voor iets in het voer. Geef hem maar een tijdje dieetbrokken. En toen ik dat deed was het probleem over. Hij heeft bij elkaar circa een jaar lang dieetbrokken gehad, en in die tijd nooit een keer diarree of ook maar dunne poep gehad. Ik kon hem toen ook hondekoekjes of buffelhuid dingen geven, geen probleem. Zodra ik echter probeerde om van die dieetbrokken af te komen en voorzichtig een andere brok ging voeren, dan ging het weer fout. En kvv alleen dat gaat wel goed, maar kvv en een paar hondekoekjes en hij vreet weer gras alsof zijn leven eraf hangt en poept prut.
Wat is in hemelsnaam giardia ???hier heb ik nog niet van gehoord...
Door pike
roefus schreef: kippenbotjes?
Nou, als het met de nekjes goed gaat, dan zou ik ook eens een vleugeltje gaan proberen.
(even inknippen en er eens op slaan).
Doe maar niet te vlug, eerst kijken of het allemaal goed gaat.
oke dan blijven die pootjes nog even in de vriezer. Ik vind die vleugeltjes alleen zélf een beetje eng weet niet waarom. Ben bang dat ik ze niet goed genoeg knip of zo. Moet het bochtje helemaal doormidden geknipt ???
Door Netty
ik mep die dingen met een hamer aan gort 8)
wel ff het plastic zakje erom laten, maar je hebt het zo in stukjes.

ik geloof dat het quoten niet helemaal goed gaat :P
pike schreef: oke dan blijven die pootjes nog even in de vriezer. Ik vind die vleugeltjes alleen zélf een beetje eng weet niet waarom. Ben bang dat ik ze niet goed genoeg knip of zo. Moet het bochtje helemaal doormidden geknipt ???
hamer ;D
Door pike
Netty schreef: ik mep die dingen met een hamer aan gort 8)
Ik zie jou al helemaal voor me met die hamer ;D ;D ;D
is het nog wel herkenbaar als vleugel na de behandeling ;D
Door Netty
pike schreef: Ik zie jou al helemaal voor me met die hamer ;D ;D ;D
is het nog wel herkenbaar als vleugel na de behandeling ;D
jawel, een heeeeeeeele platte ;)
Door Mevroi Kruim
Ach, weet je, mijn katten, althans de twee jongsten, eten zonder moeite een vleugel, met intacte botjes (alleen het bochtje even ingeknipt). En dat zijn echt geen reusachtige huistijgers of Maine Coons ofzo, gewoon htk-katten van gemiddeld formaat. De grootste, Knor, kan met wat moeite ook een poot baas.
Dus ik denk eerlijk gezegd dat alle honden boven het formaat Yorkje of Sjiewawa, met een beetje normale bek en gebit (dus niet kleine bulletjes bv) al gauw een vleugel baas kunnen.
Door pike
Kruimel schreef: , met een beetje normale bek en gebit (dus niet kleine bulletjes bv) .
nou dan moet het goed gaan want hij is wel niet groot maar hij heeft heeeele grote tanden achterin dat bekkie, daar zijn die van een boxer kaboutertandjes bij :)
Door pike
:o vannacht weer een pruttelpot naast mijn bed :'( >:(
ben ook weer zoooo dom geweest, hij heeft 3 nieuwe dingen gehad ipv 1! :-[kippelever, kippevlees en kippevel. Was zo enthousiast toen het met die nekkies zo goed ging. 's avonds bij wat kvv nog het stukje lever dat ie 's ochtends had laten liggen. (had ik terug in de koelkast gedaan hoor). Dus misschien door de kippelever? :-\
straks maar weer kippenekjes en dan alleen wat stukjes vlees erbij zonder vel.
Door Netty
pike schreef: :o vannacht weer een pruttelpot naast mijn bed :'( >:(
ben ook weer zoooo dom geweest, hij heeft 3 nieuwe dingen gehad ipv 1! :-[kippelever, kippevlees en kippevel. Was zo enthousiast toen het met die nekkies zo goed ging. 's avonds bij wat kvv nog het stukje lever dat ie 's ochtends had laten liggen. (had ik terug in de koelkast gedaan hoor). Dus misschien door de kippelever? :-\
straks maar weer kippenekjes en dan alleen wat stukjes vlees erbij zonder vel.
ik denk naar mijn bescheide mening dat het te veel is geweest.
Lever is laxerend, en vel is ook vet en dus ook laxerend.
in je enthousiasme kan je soms teveel geven, en dan heb je een borrelhondje naast je. :-\
Door pike
Netty schreef: ik denk naar mijn bescheide mening dat het te veel is geweest.
Lever is laxerend, en vel is ook vet en dus ook laxerend.
in je enthousiasme kan je soms teveel geven, en dan heb je een borrelhondje naast je. :-\
ja ik denk ook dat het teveel was. Gisterochtend had ik al zoiets van "dat is wel een bak vol zeg", maar ja, als je die nekjes platslaat lijken ze ineens veel groter dan wanneer ze nog rond zijn dus ik dacht het lijkt meer dan het is. En misschien is het vel toch te vet voor hem, of beter gezegd, zoiets met wat vet is hij nog helemaal niet gewend. En dan is het allemaal bij elkaar waarschijnlijk teveel van het goeie.
We gaan gewoon door met proberen, even iets minder.
Door pike
danielle1980 schreef: is hij wel eens ergens op onderzocht door de dierenarts,
Heb Google losgelaten op giardia en weer wat bijgeleerd. Pike voldoet m.i. niet aan het ziektebeeld. :) Heb gezien dat er een wormenkuur is die tevens tegen Giardia werkt, uiteraard ook nooit eerder van gehoord. :-[
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door