Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Pjieuw, gelukkig Wim.... Ik ben bang dat dit soort ribben (want dat zijn het, het is geen kraakbeen, het is gewoon ribbot) meestal niet verteerd. En blijkbaar worden ze meestal misselijk en kotsen ze het uit. Maar, dit zijn altijd dingen om goed in de gaten te houden en naar de DA te gaan als de hond probeert te kotsen maar er niks uit komt. Ik vrees dat het dan tijd is voor een rontgenfoto en eventueel een operatie.
Jeetje Wim, wil je me nooit meer zo laten schrikken.
Ik kreeg het tijdens het lezen van de topic steeds warmer en warmer.

Ik geef altijd alleen maar dit soort ribben:
Afbeelding of Afbeelding
dus echt ribstukken zeg maar.

We hebben nu eenmaal vreetwolfjes. ;)
Streep heeft het ook onverteerd uitgekotst gisterenavond.
Hij is er totaal niet ziek van geweest ( gelukkig ).
Ik had er nooit bij stil gestaan dat het zo'n kwaad zou kunnen. Pas toen ik jullie reacties las, begon ik een heel klein beetje lichtelijk in paniek te raken.
Maar ben desondanks toch naar bed gegaan, en mijn lieftallige echtgenote riep op een gegeven moment naar boven dat hij het bot in zijn geheel onverteerd had uitgekotst.
Ik had de slager toch echt om kraakbeen gevraagd.
Ik kan deze botten dus beter weggooien, goh ik dacht ze er een plezier mee te doen.
Bumper kraakt het en vreet het in 2 seconden op.
Nou ja eind goed al goed, ik zal beter opletten in het vervolg.
wimk schreef: Ik merk niks aan hem, hij heeft het trouwens gekregen in een bak Bibi, dus helemaal kaal was het niet.
1 Kale bot MET bibi blijft nog steeds 'n KALE bot Wim!
Ik ben ook heel blij dat deze kale bot er aan de voorkant is uitgekomen.
Betekend niet dat je geen botten meer kan geven, maar volgende keer meerdere botten (met vlees er tussen en die nog aan elkaar vast zitten) Is veiliger omdat er dat echt aan gekluift moet worden voordat het klein genoeg is om door te slikken.
Knuffers voor Streep :-*
wimk schreef: Hier is een foto van een soort gelijk bot

Afbeelding
Hoi Wim,

Wat een opluchting dat je pup het uit heeft gekotst!

Dit is zeer zacht kraakbeen met wat ribsluiting aan het begin en zit tussen de echte harde ribben van een koe. Als je weet hoe je hond dit opslokt, kan het goed als bot dienen. Ik heb ze ook altijd en heb het op een akkoordje met mijn slager kunnen gooien. Geen harde ribdelen, maar kalfskraakbeen met heeeeeeeel veel vlees. Niet schoongemaakt dus en dat zijn geweldige stukken mooi vlees/bot, wat ze niet zomaar naar binnen werken. Misschien heb je wat aan deze tip?
Laura2004 schreef: Ik denk dat het er ook van afhangt hoe je hond is, schijnbaar kan je streep geen enkele ribben geven. Hier krijgen beide honden regelmatig enkele kalfsribben en dat gaat prima, ze kauwen er heel lang op.
Kalfsribben(meerdere) zijn een stuk zachter misschien kan Wim hier wel aankomen.
En dan met een goed stuk vlees eraan
Laura2004 schreef: Ik denk dat het er ook van afhangt hoe je hond is, schijnbaar kan je streep geen enkele ribben geven. Hier krijgen beide honden regelmatig enkele kalfsribben en dat gaat prima, ze kauwen er heel lang op.
Ja...mijn hond krijgt ook vaker lamsribben of geitenribben....

Gelukkig dat het met Streep goed is afgelopen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door