Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
[ em ik kan er niks aan doen als ik voor mijn beurt praat, want Lizzy typt gelijk met mij]
Door Laura2004
Ik geef dus iedere dag vleesbotten en ik verdiep me eigenlijk nooit in het feit of het precies 50/50 is. Ik snij dus ook nooit vlees eraf. Ze krijgen gewoon de hoeveelheid vleesbot die ik voor ze heb berekend. Lijkt me zo'n gedoe omdat ook nog te gaan wegen en te moeten snijden.
Vinden jullie dat echt nodig?
Door 202Spots
Ik denk dat gewoon op 't oog makkelijk te bekijken is, en wanneer je wat meer ervaring krijgt en de verschillende botten met vlees, of kip onderdelen met vlees gaat geven dan is 't echt niet zo moeilijk,en hoeft de % echt niet ELKE dag precies uitgezocht worden.
Of anders ook heel makkelijk te zien....want wanneer je TEveel botten geeft dan is de poep heel hard. ;)
Door roefus
Laura2004 schreef: Ik geef dus iedere dag vleesbotten en ik verdiep me eigenlijk nooit in het feit of het precies 50/50 is. Ik snij dus ook nooit vlees eraf. Ze krijgen gewoon de hoeveelheid vleesbot die ik voor ze heb berekend. Lijkt me zo'n gedoe omdat ook nog te gaan wegen en te moeten snijden.
Vinden jullie dat echt nodig?

Aaaah.....laten we het nou niet ingewikkeld maken.
Ik had gewoon een keer een stuk geitenrib, waar een mega lap vlees aan hing.
Die heb ik eraf gesneden, om daags erna als spiervlees te geven.
(want ik had voor de dag zelf al een flinke lap pens op het menue staan, bij de geitenrib).
Niets meer en niets minder.
En voor de rest pluis ik het ook niet uit.
Geef gewoon 50% RMB (vleesbot).

Ik had het niet moeten ZEGGE........
Lijkt net alsof ik alles in verwarring breng.
Door roefus
Pike, het is gewoon MAKKELIJK hoor.
Laat je niet in verwarring brengen.
Als je bezig bent, zie je het zo.
Door 202Spots
roefus schreef: De ene keer zal zo'n bot wat meer vlees hebben en wat minder bot.
En de volgende keer andersom.
Alles door elkaar, komt het mooi uit. :D
Of...
Alles door elkaar, komt het ER mooi uit
Door Laura2004
roefus schreef: Aaaah.....laten we het nou niet ingewikkeld maken.
(want ik had voor de dag zelf al een flinke lap pens op het menue staan, bij de geitenrib).
Niets meer en niets minder.
En voor de rest pluis ik het ook niet uit.
Geef gewoon 50% RMB (vleesbot).
Ok, ja zo doe ik het ook, ze krijgen hier 60% RMB en ik snij er verder niks vanaf, ik maak me daar niet zo druk om. Ziggy's ontlasting is altijd minder goed, maar Kai zijn ontlasting is altijd perfect, dus ik ga er maar vanuit dat het goed is zo.
roefus schreef: Ik had het niet moeten ZEGGE........
Lijkt net alsof ik alles in verwarring breng.
Ik was ook helemaal in de war van je!!! ;)
Door roefus
202spots schreef: Of...
Alles door elkaar, komt het ER mooi uit
Ja, ook dat ;D
Da's trouwens extra speciaal, sinds ik barf ;D
Hetgeen wat eruit komt, is béter.
Nooit meer diarree, altijd van de goeie samenstelling ;D
Door Laura2004
roefus schreef: Ja, ook dat ;D
Da's trouwens extra speciaal, sinds ik barf ;D
Hetgeen wat eruit komt, is béter.
Nooit meer diarree, altijd van de goeie samenstelling ;D
Dat is altijd het hoogtepunt van de dag als er een mooie barfdrol wordt geproduceerd ;D
Door roefus
Laura2004 schreef: Dat is altijd het hoogtepunt van de dag als er een mooie barfdrol wordt geproduceerd ;D
;D ;D ;D
gelukkig eindigen we weer bij str*nt
Door Laura2004
roefus schreef: ;D ;D ;D
gelukkig eindigen we weer bij str*nt
Daar kan ik hele lange diepgaande gesprekken over voeren 8)
Door pike
;D ;D ;D ;D stop effe allemaal, er komen zoveel reacties ik kan het allemaal niet meer bijhouden ;D ;D ;D

ze zeggen wel vaker dat ik het allemaal veel te ingewikkeld maak en alles zo precies moet doen ;D ;D

Een ding heb ik al gezien en dat is wat ik maar steeds niet goed begreep. Nu wel. Die 15% spiervlees. Die moeten er dus nog bij. Dacht dat dat onder het vlees van het vleesbot viel. He he, pfoe. Ga nu eerst mijn eigen potje koken en vanavond wel weer verder uitzoeken. Morgen heb ik de kippenekjes als het goed is en ik ga heel voorzichtig met één beginnen (en das niet omdat ik gierig ben) ja ik weet het ik moet hem plat slaan. ;D ;D ;D
Door Lizzy
roefus schreef: Aaaah.....laten we het nou niet ingewikkeld maken.
Naaah, ik snijd die lap vlees waar jij het nu over hebt ook wel van de ribben af hoor, om een paar dagen later als spiervlees te geven. Ik doe dat uit krenterigheid ;D. Kom jij ook uit zeeland? (ons zeeuwen benne zunig ;D).
Door 202Spots
Hier nog zo een hoor!!
Die laatste kalfribben hadden ook zo'n losse flap eraan zitten, (de lamsribbekast ook altijd) en dan ook nog heel veel vlees op de ribben.
Maar nog 'n keer de foto voor pike...op de ribben kan je 't vlees zien wat als vlees/bot gegeven word, en er onder al 't botloos vlees wat ik er af heb gehaald

Afbeelding
Laatst gewijzigd door mahuni op do 01 jun 2006, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
pike schreef: Een ding heb ik al gezien en dat is wat ik maar steeds niet goed begreep. Nu wel. Die 15% spiervlees. Die moeten er dus nog bij. Dacht dat dat onder het vlees van het vleesbot viel.
Ik geef 65% RMB rauwe vleesbotten, en de botten die ik geef daar zit meer vlees aan dan bot, 15 procent groentes en 20 orgaanvlees. En verder geef ik niet apart spiervlees erbij, alleen als ik kale botten geef dan geef ik ze eerst wat spiervlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door