Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Kruimel schreef: Wastie niet gemerkt door een of andere onderzoeker?

;D (manlief heeft ooit loopkevers gemerkt voor een onderzoek, zodoende).

In de magnetron vind ik wel het allergoorste :P :P :P
Ik gooi ze in de plee of spoel ze door de afvoer, als ik thuis ben tenminste. Anders plet ik ze en begraaf ze.
Ja, die van de magnetron wint ;D
Amblyomma americanum

Was dit m ??
Oh jasses, wat een griezel!!!! Komt deze 'normaalgesproken' ook in NL voor?
Door Joshii
Celie-Marco schreef: Afbeelding

Amblyomma americanum

Was dit m ??
Dát is 'm, alleen is de stip dan ietsjes kleiner.
Wat een griezel hè! :-X
Door K&D
Bah, wat heb ik een hekel aan die teken. Hier worden ze ook "gecremeerd". Verdrinken vind ik nog te genadig.
Ik heb er een speciaal zinken potje voor. Met genoegen rol ik de viezerds in een stuk keuken papier, beetje lampolie erover en de fik erin.
Die met een blauwe stip heb ik nog nooit gezien. Heel raar. Is ook een buitenlander he..... hoe zou die hier nu terecht zijn gekomen?
Laatst gewijzigd door K&D op ma 15 mei 2006, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Celie-Marco
Lizzy schreef: ;DOh jasses, wat een griezel!!!! Komt deze 'normaalgesproken' ook in NL voor?
Normaal alleen in Amerika !! Dus die hier vinden is wel bijzonder hoor !!
Door Femke
jasses diegene die ze op z'n vinger heeft voor de foto verdient de nobelprijs voor 'tekengeengorebeestenvinden" :-X :-X
Door amiwoods
sylvia schreef: Teken kunnen heel lang zonder bloed net als vlooien, maar 3 weken houden ze het in water niet vol, ik doe ook altijd wat afwas middel erbij en dan verdrinken ze gelijk (ook vlooien) Plat drukken is het slechtste wat je kunt doen de vrijgekomen eitjesgaan namelijk niet dood en komen gewoon uit, wat je dan beter kunt doen is ze verbranden maar ik vind dat heel erg goor dus ik verzuip ze in een bakje met zeep.
ik druk ze in een papiertje en dat gaat de container in.
Door Doedels
Celie-Marco schreef: Normaal alleen in Amerika !! Dus die hier vinden is wel bijzonder hoor !!
En welke ziekteverwekkers kunnen ze bij zich dragen?
Door Celie-Marco
Doedels schreef: En welke ziekteverwekkers kunnen ze bij zich dragen?
Dit kon ik er over vinden !!

The lone star tick, Amblyomma americanum, is restricted to the southern part of the United States. It can serve as the vector for Rocky Mountain spotted fever and tularemia.

**Rocky Mountain spotted fever is een infectieziekte die wordt veroorzaakt door Rickettsia rickettsii. Mensen raken besmet met deze kleine bacterie via harde teken (ixodes), en kunnen daar ernstig ziek van worden. De meeste mensen die de ziekte krijgen zijn in een gebied geweest waar de teek leeft, of zijn gebeten door een teek.

Verspreidingsgebied
Rocky Mountain spotted fever komt alleen voor in het noordenen zuiden van de Verenigde Staten. Vandaar ook de naam van deziekte.**

*Francisella tularensis is één van de meest bekende ziekteverwekkende aërobe bacteriën. 10 organismen veroorzaken de ziekte. Kan gedurende weken overleven bij lage temperatuur in het water, de modder, dierlijke geraamtes,...
Kleine zoogdieren zoals ratten, konijnen en stekende geleedpotigen (vliegen die van dieren (van het wild bijvoorbeeld) naar de mens overgaan) vormen het natuurlijke reservoir.
Gevoelig voor hitte vanaf 56°C (10 minuten) en voor de gebruikelijke ontsmettingsmiddelen (chloor).
De ziekte is endemisch in verschillende Europese landen (met name de Balkan).
Verscheidene landen zouden de bacterie kunnen gemilitariseerd hebben in hun arsenaal.*
Door Debora
iew gatver :-X ik hou ze altijd ff onder de hete kraan en spoel ze dan door maar die van de magnetron is een betere :P

Had je die teek nou weggegooid? Misschien dat onderzoekers hem wel graag willen hebben...
Door Joshii
Debora schreef: iew gatver :-X ik hou ze altijd ff onder de hete kraan en spoel ze dan door maar die van de magnetron is een betere :P

Had je die teek nou weggegooid? Misschien dat onderzoekers hem wel graag willen hebben...
Ik heb 'm idd weggegooid :-[
Na al die verhalen hier over teken die weken overleven in water heb ik het glas ( de inhoud dan) gelijk door de wc gespoeld...

Heb nog zitten denken waar ik de afgelopen dagen ben geweest met Fred...niet in het bos..wel hier in de wijk, de tuin en de polder.
Ik kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat zo'n teek het redt van Zuid-Amerika naar hier, en begin bijna te denken dat we hier te maken hebben met een look-a-like. Maar je weet natuurlijk nooit met wie/wat zo'n griezel mee lift.
Door Netty
er staat ergens dat hij ook op de balkan leeft.......denk ff mee, iemand daar vandaan parkeert zijn of haar auto ergens, op de balkan, teek kruipt in auto, of gaat gezellig mee met/op de bestuurder van auto......de bestuurder rijdt naar Nederland en voila....... we hebben hier ook de balkanteek >:(
misschien heeft hij of zij wel een hele tekenfamilie meegebracht :-[ :-X
Door Aat
Ik zou ze lekker in de chloor laten zwemmen. De magnetron, óók een pracht idee. Maar, mijn hond heeft geen teken. Terwijl ik toch dagelijks in het parkje loop waar een eigenaresse van een kat er tien op een kluitje op de kop van haar dier vond. Misschien wordt ik toch beschermd door de Scaliborband? Frontline werkt echt alleen tegen vlooien. Ik weet nog dat we als jongens in de polder in het gras lagen en door de struiken struinden. Nooit een teek gezien. Echt een plaag die in de jaren tachtig ook hier begon. En nu ook al zo'n mooie met een blauwe stip! Wat staat ons nog te wachten?

Aat.
Door Femme
Ik denk dat we ons niet moeten verbazen over hoeveel buitenlanders hier wel niet terecht kunnen komen... Er wordt al een poos hier in Nederland een teek gesignaleerd afkomstig uit middellands zee gebied, die de babesie ziekte besmetting met zich mee draagt, ja hondjes gaan steeds vaker mee op vakantie, een teek zuigt zich vast, en laat zich vervolgens inhet thuisland aangekomen weer vallen... zo krijgen wij allerlei allachtonen: zie volgend artikel:

Gevaarlijk teek op Venlose hei
HORST - Hondenbezitters kunnen de Venlose hei beter mijden. Daar komt een gevaarlijke teek voor die dodelijk kan zijn voor honden. Dat maakte Dierenartsenpraktijk Horst dinsdag bekend.

De kliniek behandelde een hond met de ziekte Babesia. Die ziekte kwam tot voor kort alleen in landen rond de Middellandse Zee voor. De behandelde hond is echter nooit in het buitenland geweest en had de teek die voor de besmetting zorgde op de Venlose hei opgelopen, zei dierenarts Jac Jenniskens van de dierenkliniek in Horst dinsdag.

De Medische faculteit in Utrecht bevestigde dat het om de gevreesde Babesiabesmetting gaat. In april vorig jaar is de ziekte ook bij twee honden in Den Haag ontdekt en in 2004 bij enkele honden in de buurt van Arnhem, aldus de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde. De ziekte wordt veroorzaakt door de uitheemse Dermacentor Reticulatus teek. Verschijnselen die op Babesia wijzen zijn apathie, gebrek aan eetlust, hoge koorts, versnelde hartslag en ademhaling.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4337 ... e_hei.html

Tsja... oppassen dus...
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door