Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sella
Vanmiddag om half 5 krijgt hij de echo in Noordwijkerhout. Dan zullen wij het nieuws even laten bezinken op het strand en daarna een hapje eten.
Ik schat dat wij rond 20 uur weer thuis zijn en de uitslag kunnen delen.
Ik hoop waarschijnlijk tegen beter weten in dat het toch allemaal storm in een glas water is.
Door Ine
Sella schreef: Vanmiddag om half 5 krijgt hij de echo in Noordwijkerhout. Dan zullen wij het nieuws even laten bezinken op het strand en daarna een hapje eten.
Ik schat dat wij rond 20 uur weer thuis zijn en de uitslag kunnen delen.
Ik hoop waarschijnlijk tegen beter weten in dat het toch allemaal storm in een glas water is.
Laten we hopen, dat ALS er iets mis is, je er goede medicatie voor kan krijgen, zodat hij nog een mooi en lang leven kan hebben.
Kun je niet even smssen, als je iets weet! :-[
Ik duim heel hard voor een enorme meevaller :-* :-*
Laatst gewijzigd door Ine op ma 29 mei 2006, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sella
Nou we zijn weer thuis!
Het hart is goed geen vergrotingen en geen lekkende kleppen.
Het doet inderdaad aan ritmestoornissen denken maar het zal lastig zijn om vast te stellen.
Hij heeft begin februari meegeholpen tuinieren en heeft een heel diepe kuil in een bak gegraven waarna ik wel de stelen maar geen bollen heb gevonden van 2 narcissen.
Omdat die dingen giftig zijn met gekromde tenen gezeten maar het leek allemaal met een sisser af te lopen en een hoop rotzooi natuurlijk.
Met nadenken zijn in dezelfde periode de klachten ontstaan. Mocht dit nu toch nog een gevolg zijn van snacken van narcisbollen zou er dan een tegengif zijn?
Als we dicht bij huis zijn en hij is paars dan meteen een thermometer in zijn gat stoppen om te zien of hij oververhit raakt.
In ieder geval zover gerust gesteld dat zijn tikker in principe goed is alleen zijn ritme niet altijd maar in rust niet waarneembaar.
Bedankt voor het duimen!!!!
Door Laura2004
Sella schreef: Nou we zijn weer thuis!
Het hart is goed geen vergrotingen en geen lekkende kleppen.
Het doet inderdaad aan ritmestoornissen denken maar het zal lastig zijn om vast te stellen.
Hij heeft begin februari meegeholpen tuinieren en heeft een heel diepe kuil in een bak gegraven waarna ik wel de stelen maar geen bollen heb gevonden van 2 narcissen.
Omdat die dingen giftig zijn met gekromde tenen gezeten maar het leek allemaal met een sisser af te lopen en een hoop rotzooi natuurlijk.
Met nadenken zijn in dezelfde periode de klachten ontstaan. Mocht dit nu toch nog een gevolg zijn van snacken van narcisbollen zou er dan een tegengif zijn?
Als we dicht bij huis zijn en hij is paars dan meteen een thermometer in zijn gat stoppen om te zien of hij oververhit raakt.
In ieder geval zover gerust gesteld dat zijn tikker in principe goed is alleen zijn ritme niet altijd maar in rust niet waarneembaar.
Bedankt voor het duimen!!!!
Nou, dat is redelijk goed nieuws toch :D Ik hoop dat jullie er snel achterkomen wat er precies aan de hand is en dat er iets aan gedaan kan worden. Ik heb hier ook zo'n zorgenkindje en ik heb gewoon het idee dat sommige honden gewoon een zwakkere gezondheid hebben dan anderen, ze krijgt het beste van het beste voer, we doen allemaal leuke dingen, meer kan ik niet doen en ze blijft kwakkelen. :-\ Ik hoop in ieder geval dat je wat meer duidelijkheid krijgt. ;)
Sterkte :-*
Lizzy schreef: Nou, je bent weer een stuk wijzer! En op zich klinkt dit niet verkeerd en niet ontmoedigend! Ze kunnen een hond zeker niet op een treadmill zetten en dan een hartfilmpje maken?
Nee. het is nu even nadenken, er zit een da in wormerveer die een ecg kan maken. Maar dan moet je dus op commando de hond erg laten inspannen.
Hij liet het echo onderzoek niet gelaten overzich heen komen. Voor een betrouwbaar ecg moet hij stil liggen en niet enorm hijgen. Als hij blauw is hijgt hij langdurig als een stoommachine. Hij heeft en gister mischien wat teveel karnemelk gehad en nu ietwat stress maar hij is aan de race en mensekinderen wat meurt hij en ik moest zijn broek schoonmaken :-X
Eerst maar even rust in de tent en nadenken wat wijsheid is.
Tis en blijft een lekker dier waar we waanzinnig veel van houden dus ik zal gewoon morgen nog eens op internet gaan speuren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door