Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Truus
tieneke schreef: Je moet haar niet teveel verpesten he? ;D ;D ;D ;D
;D Als ze klaar is, ziet ze dit pas :P ;D ;D ;D
Door workingmalinois
Wij hebben vandaag nog 2 lekker verse "vuile" runderpensen gehaald.
Mijn man snijdt ze op een hakblok met een goed vleesmes. Gaat vanzelf.
Wij snijden ze in lappen van ongeveer 800g en dat is een volledige maaltijd voor de jongens :)
Door roefus
Truus schreef: Afbeelding

Heb je hier genoeg aan Roefus ? ;D
Ehhh....mega bedankt voor al het materiaal ;D ;D ;D
Nee hoor, ik ben nog niet bezig.
Woensdag of donderdag pas.
Woensdag is slachtdag :P

Maar met jullie attributen kan ik wel vooruit ;D
Door roefus
workingmalinois schreef: Wij hebben vandaag nog 2 lekker verse "vuile" runderpensen gehaald.
Mijn man snijdt ze op een hakblok met een goed vleesmes. Gaat vanzelf.
Wij snijden ze in lappen van ongeveer 800g en dat is een volledige maaltijd voor de jongens :)
Het zal wel meevallen... ;D
;D ;D ;D ik ga het ook nog voor de kat in stukjes snijden ;D
Door Saskia C.
Zelf heb ik laatst voor het eerst ook een verse runderpens "vermoord". Ik heb de pens opgehangen aan een haak waar we ook fietsen aan kunnen ophangen onder het afdak buiten en toen heb ik het gewoon met een scherp mes in stukken gesneden. Ging eigenlijk best wel makkelijk. Voelde met net een slager, met al dat bloed wat nog uit de pens kwam :P. Succes ermee in ieder geval.
Door tieneke
Saskia C. schreef: Zelf heb ik laatst voor het eerst ook een verse runderpens "vermoord". Ik heb de pens opgehangen aan een haak waar we ook fietsen aan kunnen ophangen onder het afdak buiten en toen heb ik het gewoon met een scherp mes in stukken gesneden. Ging eigenlijk best wel makkelijk. Voelde met net een slager, met al dat bloed wat nog uit de pens kwam :P. Succes ermee in ieder geval.
Er kwamen toch geen mensen langs? ;D ;D
Door amiwoods
wij hangen de pens ook aan een haak op en dan snijden de messen er zo doorheen , je hoeft er nagenoeg geen kracht op te zetten.
deze week 3 runderpenzen klein gemaakt en dat was in een half uurtje gepiept anders waren we daar toch ruim een uur mee bezig. ;)
Door bas rouge
Kruimel schreef: Ik snij runderpens ook, met een scherp mes geen enkel probleem. Knippen krijg ik lamme handjes van.
Ja, da's waar, van die lamme handjes, hoe kan ik dat nu vergeten. Ik voel het direct weer.
Door roefus
amiwoods schreef: wij hangen de pens ook aan een haak op en dan snijden de messen er zo doorheen , je hoeft er nagenoeg geen kracht op te zetten.
deze week 3 runderpenzen klein gemaakt en dat was in een half uurtje gepiept anders waren we daar toch ruim een uur mee bezig. ;)
Ik heb niet zo'n haak, en als ik hem al zou hebben....dan geloof ik niet dat de ruimte geschikt is (drie schuren met nogal wat opslag erin).
Maar als jij....op de 'minder goeie' manier drie penzen in een uur doet....
Aaaah.....wat let me dan?
Twintig minuutjes...ik heb een vlijmscherp mes ;D
Door Saskia C.
tieneke schreef: Er kwamen toch geen mensen langs? ;D ;D
Nou ik was wel bang dat als de buren uit het raam zouden kijken ze de politie gingen bellen of de mensen met de "witte" jassen, want de buurvrouw die zomaar met een scherp mes een "grote zak" aan het stuksnijden is, dat kan niet goed zijn ;D.
Door 202Spots
Saskia C. schreef: Nou ik was wel bang dat als de buren uit het raam zouden kijken ze de politie gingen bellen of de mensen met de "witte" jassen, want de buurvrouw die zomaar met een scherp mes een "grote zak" aan het stuksnijden is, dat kan niet goed zijn ;D.
Ach..mes is maar mes...
zolang ze dit niet zien....
Afbeelding
Door 202Spots
En wanneer je te vlug leest dan zie je dus niet goed wat er staat :o
roefus schreef: ik ga de kat in stukjes snijden ;D
Door amiwoods
roefus schreef: Ik heb niet zo'n haak, en als ik hem al zou hebben....dan geloof ik niet dat de ruimte geschikt is (drie schuren met nogal wat opslag erin).
Maar als jij....op de 'minder goeie' manier drie penzen in een uur doet....
Aaaah.....wat let me dan?
Twintig minuutjes...ik heb een vlijmscherp mes ;D
daar zit ook het verpakken in kilootjes bij hé ;)
dus in een half uur 3 pensen gesneden, afgewogen en verpakt in kilo's ;D
Door roefus
Wil nog even melden dat ik de runderpens gesneden heb :D
En dat het hartstikke makkelijk ging, in no-time.
Mijn vleesmes gleedt er zo doorheen, als door warme boter ;D
Het was zo gebeurd dus, terwijl ik me hele erge toestanden had voorgesteld ;D
(er zaten nog strootjes en grasjes aan, dus ik neem aan dat dit een lekker pensje is 8)).
Door Mevroi Kruim
roefus schreef: Wil nog even melden dat ik de runderpens gesneden heb :D
En dat het hartstikke makkelijk ging, in no-time.
Mijn vleesmes gleedt er zo doorheen, als door warme boter ;D
Het was zo gebeurd dus, terwijl ik me hele erge toestanden had voorgesteld ;D
(er zaten nog strootjes en grasjes aan, dus ik neem aan dat dit een lekker pensje is 8)).
Klinkt goed!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door