tieneke schreef: Je moet haar niet teveel verpesten he?![]()
![]()
![]()
![]()

Moderator: Lizzy
tieneke schreef: Je moet haar niet teveel verpesten he?![]()
![]()
![]()
![]()
Truus schreef:Ehhh....mega bedankt voor al het materiaal
Heb je hier genoeg aan Roefus ?![]()
workingmalinois schreef: Wij hebben vandaag nog 2 lekker verse "vuile" runderpensen gehaald.Het zal wel meevallen...
Mijn man snijdt ze op een hakblok met een goed vleesmes. Gaat vanzelf.
Wij snijden ze in lappen van ongeveer 800g en dat is een volledige maaltijd voor de jongens![]()
Saskia C. schreef: Zelf heb ik laatst voor het eerst ook een verse runderpens "vermoord". Ik heb de pens opgehangen aan een haak waar we ook fietsen aan kunnen ophangen onder het afdak buiten en toen heb ik het gewoon met een scherp mes in stukken gesneden. Ging eigenlijk best wel makkelijk. Voelde met net een slager, met al dat bloed wat nog uit de pens kwamEr kwamen toch geen mensen langs?. Succes ermee in ieder geval.
Kruimel schreef: Ik snij runderpens ook, met een scherp mes geen enkel probleem. Knippen krijg ik lamme handjes van.Ja, da's waar, van die lamme handjes, hoe kan ik dat nu vergeten. Ik voel het direct weer.
amiwoods schreef: wij hangen de pens ook aan een haak op en dan snijden de messen er zo doorheen , je hoeft er nagenoeg geen kracht op te zetten.Ik heb niet zo'n haak, en als ik hem al zou hebben....dan geloof ik niet dat de ruimte geschikt is (drie schuren met nogal wat opslag erin).
deze week 3 runderpenzen klein gemaakt en dat was in een half uurtje gepiept anders waren we daar toch ruim een uur mee bezig.![]()
tieneke schreef: Er kwamen toch geen mensen langs?Nou ik was wel bang dat als de buren uit het raam zouden kijken ze de politie gingen bellen of de mensen met de "witte" jassen, want de buurvrouw die zomaar met een scherp mes een "grote zak" aan het stuksnijden is, dat kan niet goed zijn![]()
![]()
Saskia C. schreef: Nou ik was wel bang dat als de buren uit het raam zouden kijken ze de politie gingen bellen of de mensen met de "witte" jassen, want de buurvrouw die zomaar met een scherp mes een "grote zak" aan het stuksnijden is, dat kan niet goed zijnAch..mes is maar mes....
roefus schreef: ik ga de kat in stukjes snijden![]()
roefus schreef: Ik heb niet zo'n haak, en als ik hem al zou hebben....dan geloof ik niet dat de ruimte geschikt is (drie schuren met nogal wat opslag erin).daar zit ook het verpakken in kilootjes bij hé
Maar als jij....op de 'minder goeie' manier drie penzen in een uur doet....
Aaaah.....wat let me dan?
Twintig minuutjes...ik heb een vlijmscherp mes![]()
roefus schreef: Wil nog even melden dat ik de runderpens gesneden hebKlinkt goed!
En dat het hartstikke makkelijk ging, in no-time.
Mijn vleesmes gleedt er zo doorheen, als door warme boter
Het was zo gebeurd dus, terwijl ik me hele erge toestanden had voorgesteld
(er zaten nog strootjes en grasjes aan, dus ik neem aan dat dit een lekker pensje is 8)).