Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Bernadette
Ze geven hier ook duidelijk aan wat hun bewegingsbehoefte is... Ze hebben zoveel energie nodig om te verteren dat ze op één oor liggen. Dan wel snel plassen, maar pas de dag daarna komt er weer beweging in!
Door Femke
nou, mijn manier van voeren zou het zeker niet zijn. En dat een hond die eenmaal daags eet in stilte lijdt, daar herken ik bij mijn honden dus totáál niets van.
Door Bernadette
Ik herkende het ook niet bij mijn honden hoor, het is ook absoluut geen aanval, of ik wil hiermee ook niet zeggen dat mijn manier "beter" is dan enige andere vorm van voeren.

Maarrrrrrrr, dit is de manier waarop ik vind dat mijn honden gevoerd dienen te worden! We hoeven het toch niet allemaal hetzelfde te doen ;D Dat zou maar saai worden.
Door Femke
[quote="Bernadette"]
Ik herkende het ook niet bij mijn honden hoor, het is ook absoluut geen aanval, of ik wil hiermee ook niet zeggen dat mijn manier "beter" is dan enige andere vorm van voeren.

Maarrrrrrrr, dit is de manier waarop ik vind dat mijn honden gevoerd dienen te worden! We hoeven het toch niet allemaal hetzelfde te doen ;D Dat zou maar saai worden.

[/quote]

nee, daarom schrijf ik ook dat het mijn manier niet zou zijn ;)
Wie zou ik zijn om jouw manier van voeren te veroordelen? Zou niet durven, je weet waar mijn huis woont 8) :o
Door tieneke
[quote="Bernadette"]

Wanneer een hond meerdere malen per dag krijgt leidt hij in stilte. Hij heeft nl. altijd honger!

[/quote]
Ben ik het absoluut niet mee eens.
Mijn honden krijgen 2 keer per dag fatsoenlijk te eten ik zie er echt het nut niet van in om ze meerdere dagen geen eten te geven....vind het eerlijk gezegd je hond uithongeren zonder dat het enig nut heeft maar goed dit is mijn mening.
Door Bernadette
Zonder enig nut, dan ben ik het met je eens. Maar hier heeft het wel nut! De teef eet normaal, komt aan en verteerd haar voedsel optimaal. Is energiek en levenslustig.
Door 202Spots
[quote="Bernadette"]
Zonder enig nut, dan ben ik het met je eens. Maar hier heeft het wel nut! De teef eet normaal, komt aan en verteerd haar voedsel optimaal. Is energiek en levenslustig.
[/quote]

Doe je regelmatig bloedonderzoek dan?
Wanneer ik zou voeren zoals jij doet, dan zou ik minstens elk jaar de bloedwaardes laten nakijken.

De eerste 2 jaar dat ik barf gaf, heb ik 1 x per jaar laten nakijken, omdat alle waardes optimaal waren,doe ik 't nu om de 2 jaar.
Door Bernadette
[quote="202spots"]
Doe je regelmatig bloedonderzoek dan?
Wanneer ik zou voeren zoals jij doet, dan zou ik minstens elk jaar de bloedwaardes laten nakijken.

De eerste 2 jaar dat ik barf gaf, heb ik 1 x per jaar laten nakijken, omdat alle waardes optimaal waren,doe ik 't nu om de 2 jaar.
[/quote]

op wat zou ik moeten laten testen? Ijzerwaarden? Waar doel je op? Voorheen deed ik elk jaar wel een gezondheidsverklaring laten maken door de da. Maar dat is niet meer nodig met de nieuwe paspoorten.

Virus is nagekeken, van top tot teen, röntgenen gebeurd volgende maand.... Maar wat bedoel je precies met bloed afname?
Door Lizzy
Ik denk dat het prikken van bloed en een algemeen bloedonderzoek in Amerika vaker wordt gedaan als hier in NL. Ik laat bij mijn honden nooit zomaar een bloedonderzoek doen. Doe ik bij mezelf niet, bij mijn honden ook niet. Eerlijk gezegd ga ik er vanuit dat mijn honden gezond zijn, als ze goed in hun vel zitten, ze zich gezond gedragen (energiek zijn enzo) en er op alle fronten gezond uit zien ze ook gezond zijn.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 28 mei 2006, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bernadette
Ik heb hier de ballen verstand van, al die afkortingen... Mijn honden zijn geen puppies meer, ook geen jonge honden. De één is drie, de ander is zes.
Waar baseer je op dat mijn honden niet voldoende afwisseling zouden krijgen? Wat wil je me zeggen? Dat ik met mijn honden voor een basistest bloed moet laten afnemen? Om dan een papiertje mee te krijgen waar ik zelf niets van snap.
Als je bij de mechelaar bloed moet afnemen moet je haar een roesje geven, zij laat dat echt niet zomaar gebeuren. Wat bereik je daar dan weer mee?

Je zal het allemaal goed bedoelen, maar zolang mijn dieren gezond zijn en niets tekort komen ga ik niet preventief naalden in ze laten steken, of er MOET echt een noodzaak voor zijn...

Ik zou het allicht kunnen vragen of ze het doen wanneer ze gaan röntgenen bij de teef, maar ik vraag me af wat voor meerwaarde dat zou geven...
Door Laura2004
MAANDAG

Kai                      Ziggy
570 gram kipkarbonade            570 gram eendenpoten
131 gram groentemix               131 gram groentemix
175 gram (kalfs-/lams)lever            175 gram (kalfs-/lams)lever

DINSDAG

570 gram geitenribben            570 gram geitenribben
131 gram groentenmix            131 gram groentenmix
175 gram lamshart               175 gram lamshart

WOENSDAG

570 gram kipkarbonade            570 gram eendepoten
131 gram groentemix               131 gram groentemix

DONDERDAG

Kai                   Ziggy
285 gram kale kalfsribben          285 gram kale kalfsribben
285 gram gehakt             285 gram gehakt
131 gram groentemix            131 gram groentemix
175 gram lamsniertjes         175 gram lamsniertjes

VRIJDAG

570 gram geitenribben         570 gram geitenribben
350 gram runderpens            350 gram runderpens

ZATERDAG

790 gram sardientjes            790 gram sardientjes

Om een beetje on-topic te blijven, dit is het menu van mijn honden. Ze krijgen ook af en toe een eitje en als ze hun lever niet op willen eten krijgen ze 1 levertraan capsule per week of per 2 weken. En ze krijgen ook 1 of 2 keer in de week (als ze vis uit blik krijgen 2 keer) een visolie capsule. En ze krijgen soms ook biogarde.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 29 mei 2006, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
Ze krijgen trouwens bijna nooit verse sardientjes, ze krijgen meestal makreel of zalmkoppen en aangezien Kai dat niet lust krijgt hij bijna altijd blikjes vis en soms koop ik wel verse sardines voor hem, maar dat vind eigenlijk te duur. ;)
Door Laura2004
Weet je wat ik trouwens een beetje vreemd vind dat het nu allemaal door elkaar staat, terwijl het in mijn word document netjes onder elkaar stond ???
Door Femke
Laura weeg jij alles zo nauwkeurig af? Of is dit de behoefte per week gedeeld door zeven maaltijden?

Hier gaat het meer van: "ongeveer zes ons....."

Bij ribben bijvoorbeeld weeg ik net zoveel grote en kleine bij elkaar dat ik tussen 550 en 650 gram uitkom.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door