Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Liselot
Dat plan heb ik ook gehad, maar ik ken mezelf dan zo dat ik wel heel stoer alles durf te geven als het dood is, maar doodmaken, dat is een brug te ver.

Ik eet ook wel vlees, maar dat mag de slachter ook doen voor me.

Ik ken 3 mensen, waarvan 1 wel rauw vlees voert (maar dan vooral CB), 1 soms en 1 nooit, die de konijnen gewoon tussen de katten hebben lopen en waarbij dat wel goed gaat.

Ik was gisteren bij m'n tante en die heeft groot Lotharinger konijnen, die beesten zijn gewoon 6 kilo, als je die in de tuin ziet rondhupsen naast haar katten dan hoop je maar dat zo'n konijn niet op een kat gaat zitten :D
Door Borke
Volgens mji werkt zoiets alleen maar als je zoveel konijntjes hebt, dat je er bjina een hekel aan krijgt om ze te verzorgen en de boel schoon te maken.
Maar al had ik loodsen vol met konijntejs, dan kon ik het nog niet...
Door sylvia
AstridStraver schreef: Volgens mji werkt zoiets alleen maar als je zoveel konijntjes hebt, dat je er bjina een hekel aan krijgt om ze te verzorgen en de boel schoon te maken.
Maar al had ik loodsen vol met konijntejs, dan kon ik het nog niet...
Nee ik zou het dan ook niet kunnen, ik kan dat alleen als het laten leven van een dier zieliger is dan dat ik het dood zou maken en ook dat gaat dan niet zonder gillen en paniek :-[
Door Tineke *
Sylvia,ik weet niet hoe oud ze zijn.Maar hou er rekening mee dat de voedster alweer gedekt kan zijn.Heb je de mogelijkheid om ze apart te zetten?Ik heb weleens gezien dat de ram moeders van het nest trok en greep.En toen vrat die de jongen op.

Tineke
Door Ollie
sylvia schreef: ......maar niet heus.
Ik had een heel gaaf idee, ik dacht ik ga nijntjes fokken om ze te voeren aan de katten dan geef ik ze jonge nijntjes, hele prooidieren enzo. Nu hebben we twee jonkies en ze zijn zo leuk en ik kan ze zo niets aandoen, dus als er iemand een leuk nijntje wil, om te knuffelen verboden te voeren dan heb ik er twee ::)

Das weer een leuke actie geweest die in een hele stoere bui bedacht is ;D
Hahahahaha ;Dheel herkenbaar ;D
Door sylvia
Tineke * schreef: Sylvia,ik weet niet hoe oud ze zijn.Maar hou er rekening mee dat de voedster alweer gedekt kan zijn.Heb je de mogelijkheid om ze apart te zetten?Ik heb weleens gezien dat de ram moeders van het nest trok en greep.En toen vrat die de jongen op.

Tineke
Nee ze zitten nog bijelkaar en ze blijven ook bij elkaar ze verzorgen de jongen namelijk samen. En ik kan de nijntjes makkelijk kwijt dus hij gaat van de week even naar de da .
Door Mevroi Kruim
Wij hadden ooit een konijn, Ko genaamd (ja, de kinderen barsten van de originaliteit ;D) dat alstie losliep in de tuin alle andere beesten er rigoreus uitjoeg. Katten dus, maar ook de DHers ;D ;D ;D tjonge wat een agressief rotbeest was dat, als je je hand in z'n hok stak om z'n voerbak te pakken was je gelijk je vingers kwijt. Ik denk niet dat de katten of honden ooit op het idee gekomen waren dat Ko om op te vreten was ;D ;D ;D

Heel eerlijk gezegd heb ik ook moeite met het idee om speciaal voor mijn beesten andere beesten te gaan fokken en doodmaken. Normaal gesproken eten mijn huisdieren vooral van alles dat mensen niet willen, echt slachtafval dus. Dat anders naar de Rendac of in de Jeukanuba zou gaan. Daar heb ik dan geen moeite mee, ik heb liever dat mijn beestjes het opvreten dan dat het in de lijm of de Jeuk gaat. Maar speciaal gefokte ratten, muizen e.d. ... kweenie, ik voe me d'r niet echt jofel bij.
Door sylvia
Kruimel schreef: Wij hadden ooit een konijn, Ko genaamd (ja, de kinderen barsten van de originaliteit ;D) dat alstie losliep in de tuin alle andere beesten er rigoreus uitjoeg. Katten dus, maar ook de DHers ;D ;D ;D tjonge wat een agressief rotbeest was dat, als je je hand in z'n hok stak om z'n voerbak te pakken was je gelijk je vingers kwijt. Ik denk niet dat de katten of honden ooit op het idee gekomen waren dat Ko om op te vreten was ;D ;D ;D

Heel eerlijk gezegd heb ik ook moeite met het idee om speciaal voor mijn beesten andere beesten te gaan fokken en doodmaken. Normaal gesproken eten mijn huisdieren vooral van alles dat mensen niet willen, echt slachtafval dus. Dat anders naar de Rendac of in de Jeukanuba zou gaan. Daar heb ik dan geen moeite mee, ik heb liever dat mijn beestjes het opvreten dan dat het in de lijm of de Jeuk gaat. Maar speciaal gefokte ratten, muizen e.d. ... kweenie, ik voe me d'r niet echt jofel bij.
Dat wat naar de rendac gaat is ook speciaal gefokt.
Door dunja
Tjee, dat was echt een slim plan!! ;D wat een bak. maar ik snap wel dat je dat niet kon, dat zou ik ook niet kunnen. Zulke dotjes!!! nee!! dan maar weer een ander plan bedenken.
Door sylvia
dunja schreef: Tjee, dat was echt een slim plan!! ;D wat een bak. maar ik snap wel dat je dat niet kon, dat zou ik ook niet kunnen. Zulke dotjes!!! nee!! dan maar weer een ander plan bedenken.
Ik heb gepland staan dat ik gewoon het voer voor de honden en katten bij de slager haal ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door