Ivonne schreef:
zo, daar ben ik weer.
Ben dus bij de DA geweest; de plek op zijn achterhand is idd een hotspot die zich aan het uitbreiden is
, in zijn lies ontdekten we een etterig plekje en dit is het begin van een hotspot
. De oren van Bas waren net niet ontstoken, die diaree en het niet willen eten zijn het gevolg van iets wat momenteel blijkbaar heerst.
Bas heeft daarbij ook nog eens een erg droge huid waardoor hij veel jeuk heeft (geen wonder dat ik niets kon vinden).
Hij heeft nu een injectie gehad tegen de darmkrampen; ik heb mee gekregen een AB-kuurtje (Stomorgyl), voor zijn oren een tube Otiderm, voor zijn hotspots Vetaderm en voor zijn droge huid Megaderm Allerderm. Pfffffffft
Bas reageert overduidelijk direct via zijn huid als er iets niet goed is (alleen kom er dan maar achter Wat er niet goed is).
Om de droge huid beter in conditie te krijgen moet hij dus extra Omega 6 en 3 krijgen (ik zal nu eerst die Megaderm gaan gebruiken en ondertussen me eens opnieuw verdiepen in eventuele andere producten die dit ook bevatten). Ik heb hem een tijd lang o.a. borage-olie gegeven maar ik was daar expres mee gestopt omdat ik wilde weten of hij dat wel "nodig" had of dat het zonder supplementen ook wel goed gaat. Niet dus. Maar goed, dit staat los van de diaree want de droge huid heeft hij al een tijdje (ben toen nog bang geweest voor een schimmelinfectie). Dus supplementeren zal voor Bas toch moeten.
Verder was het advies om hem vandaag nog geen eten te geven; morgen te beginnen met wat rijst, kipfiletje, beschuitje etc. En ....... om de darmflora weer op te krikken biologische yoghurt.
Nou, dat was weer een hele waslijst en daar zitten we dan weer met een aanrecht vol spullen. Alle tips zijn dan ook welkom.
Hoi Ivonne,
Dit had ik dus ff allemaal gemist maar toch een late reactie.
Tja, balen natuurlijk maar je weet nu tenminste wat het en en ander is.
Gezien de bergen prut hier in het park met soms het schuim er nog op zal er inderdaad wel degelijk iets heersen (giardia??).
Sam heeft ook 2 dagen raar gepoept maar dat is vanzelf weer goed gekomen al zit meneer niet helemaal 100% lekker in zijn vel. De pest bij Bas is natuurlijk dat dit DIRECT zijn weerslag heeft op zijn huid.
Stomorgyl (het is niet anders) zal prima werken voor de dunne poep, waarschijnlijk is het morgen al weer beter en anders overmorgen poept Bas weer normaal.
De Vetaderm is op basis van prednison maar werkt als een speer bij hotspots. Niets scheren of wegknippen maar gewoon inmasseren en de haren er overheen borstelen. Na een paar dagen komt er al een korst op en deze lekker laten zitten. Na een paar weken zit die los en kun je de korst gewoon wegborsteln of kammen of desnoods met de vingers eruit peuteren.
De Megaderm is eigenlijk alleen wat aanvullende (dure) olie.
Dit zit erin:
per 100 gram product:
Ruw Vet: 91 g, As: 1 g, O.K: 4 g , water 4 g
Vitamine A: 12100 IE, Vitamine B6: 10 mg, Biotine: 0,2 mg,
overige B-vitamines: 35 mg, Vitamine E: 400 IE, Zink 212 mg.
Algemene informatie
Megaderm is een smakelijk aanvullend diervoeder op basis van essentiële vetzuren, zink en vitaminen. Het bevat zowel omega-6 (linolzuur 38,4 g en gamma-linoleenzuur 0,8 g per 100 g) als omega-3 (eicosapentaeenzuur 4,7 g en docosahexaeenzuur 3,2 g per 100 g) essentiële vetzuren in de verhouding 5:1. De verschillende componenten spelen een belangrijke rol bij de handhaving van een gezonde huid en vacht.
Visolie en borageolie is net zo goed maar eigenlijk nog beter!!!
Als je vragen hebt moet maar ff bellen.
Succes
Paulus