Zal snel eens een kiekje plaatsen van Angel.

Moderator: Lizzy
tieneke schreef: De man had die pup gewoon NIET mee moeten geven.en waarom niet ?
Ik kan dit ook geen fokker noemen eerlijk gezegd
pixie schreef: @ tineke: Waarom zo vijandig? Al kost het 900 euro per knie dan word ze geopereerd. Ik ben heel blij dat we financieel die ruimte hebben. Ik begrijp je standpunt tegenover broodfokkers absoluut! Ben ik helemaal met je eens.ik kan maar een ding zeggen pixie..........
Lupa schreef: nee een pretnest moet dus niet kunnener zijn fokkers aangesloten bij verenigingen die ook maar wat doen, en er zijn de zogenaamde pretfokkers, DIE juist WEL de lijnen uit zoeken omdat ze maar 1 nestje willen, en het eigenlijk goed willen doen......
en waarom niet??
om te voorkomen dat er hondjes geboren worden bv met patella of andere rare dingen
helaas hebben veel mensen die een pretnest willen en hebben geen verstand van "lijnen"dus ze doen maar wat en daardoor brengje "kneusjes"op de wereld,is dat wat we willen?
bv een man heeft een kooikertje die heeft laten dekken door een andere kooikertje (vrind van hem) deze kooikertje blijkt de ziekte van willebrand te hebben, 6 van de 8 pups dus ook, is dat wat we willen? ik niet!!
natuurlijk zijn er fokkers die het niet goed doen maar dat is AAN ONS om dit te ondekken en dus voordat je een pup koopt eerst een zoektocht naar informatie maken, bv naar verdere pups van desbetreffende fokker enz enz
het probleem met broodfokkers of pretnestjes is WE ZELF (alweer) en dat weten hun er is altijd een Pixie of iemand anders die de pup neemt en daarom houden we deze ellende in stand
Lupa schreef: ik zou dus wel gelijk laten opereren de kans is groot dat het erger wordt en dus een veel ingrijoender operatieik vind dat het aan de ernst ligt. ws met een pupje zal het idd misschien de beste oplossing zijn.
omdat het nu in een begin stadia is hoefen ze niet zo diep te graven in de botjes