Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door andres
Wat een geluk dat het nu iets beter gaat met Beau, ben benieuwd naar de uitslag. Waar haal je de echinacaea/calendula gel? Wij smeren de poten van onze Joey (die hij nog steeds kaal kluift helaas) in met Calandula zalf, maar dat is vet en haalt de jeuk helaas niet weg.
Door Laura2004
tigger schreef: De dermatoloog heeft net gebeld met de uitslag van de bloedwaardes van nieren/lever/schildklier. Deze waren over het algemeen genomen normaal. De schildklierwaarde was wel aan de lage kant, maar niet zo laag dat het abnormaal was.
De resultaten van de allergietesten waren nog niet binnen, hij zou naar het lab gaan bellen hiervoor (volgens mij was hij deze bijna vergeten). Deze moeten we dus nog afwachten ::), vandaag of morgen word ik weer gebeld.

Ik ben benieuws of ze iets te weten zijn gekomen!
Door tigger
De dermatoloog belde net weer, hij had de resultaten van de allergietesten binnen. Beau is duidelijk allergisch voor: 2 soorten (huisstof)mijten, 1 grassoort en 1 schimmel. De schimmel vond hij niet erg relevant, geloof omdat die voornamelijk in Engeland voorkomt. Het is wel een opluchting om te weten waar hij nu last van heeft.
Hij stelde voor om direct met een desensibilisatieproces te beginnen. Op zich voel ik daar ook wel voor.
Ik heb ook nog een boel vragen, misschien dat jullie mij daar mee op weg kunnen helpen.

-Zijn er ook andere methodes om deze allergieen tegen te gaan?

-Kan het desensibiliseren gecombineerd worden met de homeopatische middelen die we nu tegen de jeuk gebruiken?

-Nu het dus niet voedsel gerelateerd is, kan ik Beau dan ook weer direct andere soorten vlees geven? Of is het verstandiger om hem toch eerst 9 weken op eend te houden?

-Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch; hoe ontstaat een allergie? Beau heeft nooit ergens last van gehad, hoe kan dat zo ineens om slaan?

-Is het nu ook nodig om iedere week Beau's mandjes was op 60-90 graden (gaan de mijten dan dood)?
Door ~Joke~
Hoi Vivian,
Ik heb net het hele verhaal zitten lezen. Wat afschuwelijk zeg!!
Heel veel sterkte!!
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op ma 22 mei 2006, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
andres schreef: Wat een geluk dat het nu iets beter gaat met Beau, ben benieuwd naar de uitslag. Waar haal je de echinacaea/calendula gel? Wij smeren de poten van onze Joey (die hij nog steeds kaal kluift helaas) in met Calandula zalf, maar dat is vet en haalt de jeuk helaas niet weg.
Calendulan emulsie haalt de jeuk wel weg en het smaakt vies. Als ik dat op de mijn honden smeer blijven ze van de plekken af. Ik heb er Kyra's hotspots ook mee behandeld.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op ma 22 mei 2006, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
Ik heb in de bieb een [Engels] artikel over elimentatie dieet gezet
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op di 23 mei 2006, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
tigger schreef: De dermatoloog belde net weer, hij had de resultaten van de allergietesten binnen. Beau is duidelijk allergisch voor: 2 soorten (huisstof)mijten, 1 grassoort en 1 schimmel. De schimmel vond hij niet erg relevant, geloof omdat die voornamelijk in Engeland voorkomt. Het is wel een opluchting om te weten waar hij nu last van heeft.
Hij stelde voor om direct met een desensibilisatieproces te beginnen. Op zich voel ik daar ook wel voor.
Ik heb ook nog een boel vragen, misschien dat jullie mij daar mee op weg kunnen helpen.

-Zijn er ook andere methodes om deze allergieen tegen te gaan?
Eventueel kun je nosodes proberen (homeopathische verdunningen van de dingen waar je hond allergisch voor is) en voedingssupplementen (zoals bijv. visolie). Eventueel aangevuld met homeopathische middelen zoals bijv. cardiospermum, etc. Tannetje weet vast nog wel meer mogelijkheden!
-Kan het desensibiliseren gecombineerd worden met de homeopatische middelen die we nu tegen de jeuk gebruiken?
Oef, durf ik niet te zeggen.
-Nu het dus niet voedsel gerelateerd is, kan ik Beau dan ook weer direct andere soorten vlees geven? Of is het verstandiger om hem toch eerst 9 weken op eend te houden?
Je kunt kijken of het eend toch nog wat uithaalt. Maar die kans is vrij klein... Ik weet niet hoe lang je al alleen eend geeft? Misschien is het handig om die 6 tot 9 weken gewoon vol te maken, dan weet je het zeker?
-Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch; hoe ontstaat een allergie? Beau heeft nooit ergens last van gehad, hoe kan dat zo ineens om slaan?
http://www.causus.be/doorverwijzing.cfm?Id=17

http://www.meerburgpharmacy.com/nl/prod_allergie.htm

http://www.allergie-centrum.nl/page1/page4/page4.html
-Is het nu ook nodig om iedere week Beau's mandjes was op 60-90 graden (gaan de mijten dan dood)?
Je moet wassen op 60 graden. Dan gaan de mijten dood. En ja, ik denk wel dat dat zinvol is. Even als veel stof afnemen en stoomreinigen.
Door ~Joke~
Vorig jaar is Spike's bloed per ongeluk ook op dit soort dingen gestest. De bedoeling was te testen op voedselallergie. Dit is Spike's uitslag. Hij is allergisch voor huisstofmijt en 2 soorten meelmijt
In het begin heb ik fanatiek gewassen en gestofzogen maar daar kwam al snel de klad in. Het maakt voor hem ook geen verschil gelukkig. Als ik het hele verhaal zo lees heb je grote kans dat de frontline de veroorzaker van deze reactie is geweest, misschien in combi met het vele stuifmeel in de lucht.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op di 23 mei 2006, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tigger
Joke Miedema schreef: Vorig jaar is Spike's bloed per ongeluk ook op dit soort dingen gestest. De bedoeling was te testen op voedselallergie. Dit is Spike's uitslag. Hij is allergisch voor huisstofmijt en 2 soorten meelmijt
In het begin heb ik fanatiek gewassen en gestofzogen maar daar kwam al snel de klad in. Het maakt voor hem ook geen verschil gelukkig. Als ik het hele verhaal zo lees heb je grote kans dat de frontline de veroorzaker van deze reactie is geweest, misschien in combi met het vele stuifmeel in de lucht.
Of het de frontline is geweest betwijfel ik, de laatste keer dat hij dat heeft gehad was juli 2005.
Maar misschien wel de combi van veel pollen en zijn inentingen in februari jl. Aan de andere kant; allergieen ontstaan zomaar daar hoeft kennelijk geen directe oorzaak voor te bestaan. Ik vraag me alleen wel af of allergieen alleen bij honden ontstaan die een verminderde weerstand hebben of ook bij super gezonde honden?
Door ~Joke~
tigger schreef: Of het de frontline is geweest betwijfel ik, de laatste keer dat hij dat heeft gehad was juli 2005.
Maar misschien wel de combi van veel pollen en zijn inentingen in februari jl. Aan de andere kant; allergieen ontstaan zomaar daar hoeft kennelijk geen directe oorzaak voor te bestaan. Ik vraag me alleen wel af of allergieen alleen bij honden ontstaan die een verminderde weerstand hebben of ook bij super gezonde honden?
Dan kan het idd niet de frontline zijn geweest. Er zat natuurlijk ontzettend veel stuifmeel in de lucht. Veel Allergieen kunnen door vaccinatie worden veroorzaakt.
Hoe gaat het nu met de plek?
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op di 23 mei 2006, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Twiz
Joke Miedema schreef: Vorig jaar is Spike's bloed per ongeluk ook op dit soort dingen gestest. De bedoeling was te testen op voedselallergie. Dit is Spike's uitslag. Hij is allergisch voor huisstofmijt en 2 soorten meelmijt

Afbeelding
Hoi Joke,

Is het dan mogelijk om het bloed te testen op voedsel allergie?
Want Twizzle is pas getest op verschillende dingen, maar voor geen van die dingen is ze allergisch. Ook ik dacht met alle stuifmeel in de lucht dat er misschien wel iets uit zou komen, maar nee.
Nu zijn we weer bezig met alleen maar hertenvlees om te kijken of de jeuk dan minder wordt.
Maar als er een bloedtest is waar je een voedselallergeen uit zou kunnen halen, ben je denk ik iets sneller uit de onzekerheid.
Laatst gewijzigd door Twiz op di 23 mei 2006, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
Dat is zeker mogenlijk. Spike is in 2003 en 2005 getest. De uitslagen waren zeer interessant. Als vergelijking staan de uitslagen van Kyra mijn gezonde hond ernaast. Je kunt de uitslagen op deze pagina vinden:
http://www.de-border-terrier.com/spikes ... ondiet.htm
Een uitslag tussen de 3-5 is niet goed
Er werd me later verteld dat zo'n test geen waarde heeft omdat het alleen aangeeft hoe vaak een hond met een bepaalde voedingsstof in aanraking is geweest. Het gekke is dat Spike deze voedingsmiddelen door brokken naar binnen heeft gekregen. IK heb hem bv nooit varken gevoerd en toch was er een lichte reactie. Verder als je naar de granen kijkt lijkt het in de eerste uitslag wel of ik een kip heb gevoerd ipv een hond. In de 2e test 2 jaar later ziet het er heel anders uit maar de gevoeligheid voor mais [5] is nog steeds aanwezig. Het riep bij mij de vraag op of Spike op de 1 of andere manier nog steeds mais binnenkreeg [bv graangevoerde dieren]
Spike stond ten tijde van de eerste test een jaar op het Kronfeld dieet (gekookte rijst met gekookt lamshart en lamslever, beendermeel en maiskiemolie), Kyra was net op rauwvoer (Energique nr 4) ovegestapt. Toen in februari 2005 bloed voor de tweede test bij Spike werd afgenomen stond hij 14 maanden op rauw voer (de eerste maanden op Carnibest en de laatste vijf maanden op volledig BARF).
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op wo 24 mei 2006, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tigger
Weer een paar vragen over allergieen:

Is het bij een allergie altijd zo dat het zich uit op een plek op het lichaam waar de allergeen contact mee heeft gehad?
Dus bv hond die allergisch is voor gras en loopt door het gras, en krijgt dus uitslag/jeuk op poten, liezen en buik (de contactzones).

Misschien hecht ik er wel te veel waarde aan hoor, maar de meest voorkomende plekken waar allergieen zich uiten zijn: kop, buik, liezen en poten. Dit zijn juist plekken waar Beau geen jeuk/huiduitslag heeft; bij hem zit het op zijn rug, flanken en staartaanzet. Dit in combinatie met het feit dat we bij hem blaasjes hebben gezien voor de jeuk op de specifieke plek begon http://www.mijnalbum.nl/Foto=H7SSXL4J, doet mij dus eerder denken aan bv mijten.
Misschien toch maar eerst kijken of het desensibiliseren aanslaat; ik wil zo graag dat het over is. Het zou eenvoudiger zijn als het bv mijten waren want dat is 'makkelijker' te behandelen dan een allergie :-\.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door