Dus ik ben goed bezig!
Ik wil liever geen tablet, want dat is in combinatie met een ontworm middel, toch???
Moderator: Lizzy
carlala schreef: Dus ik ben goed bezig!Lijk mij wel, wat heeft jou dierenarts voorgesteld?
Ik wil liever geen tablet, want dat is in combinatie met een ontworm middel, toch???
carlala schreef: Hartwormziekte komt alleen daar voor waar hartwormmuggen leven die de ziekte overbrengen. Tot op heden komen zij alleen voor in landen in Zuid Europa en niet in Noord Europa.Er staat ook bij dat hartworm daar het meest voorkomt. Wat meer naar het noorden zit een overgangszone waarin het ook wel voorkomt, maar minder dan in het zuiden.
In Europa wordt hartwormziekte het meest gevonden in:
• Italië: Po-vlakte en Toscane
• Frankrijk: Middellandse Zee gebied en Corsica
• Spanje: zuidelijke provincies, Mallorca, Canarische Eilanden
• Portugal
• Griekenland
• Balkanlanden grenzend aan de Middellandse Zee
• Hongarije
Hier staat Oostenrijk geeneens bij
???
herder_lover schreef: ja maar pas op met wat je nu zegt! HEt is dan effectief tegen de muggen van de hartworm, maar verder? Als een andere hond hartworm heeft en contact heeft met jouw hond... dan krijgt jouw hond het dus ook! Geen mug komt er aan te pas, en goh, toch gaat je hond straks dood.... kan dat nu ???Ik heb er nog nooit van gehoord dat hartwormbesmetting ook van hond tot hond zou kunnen plaatsvinden? ??? ??? ???
Gewoon ook hartworm geven, geen risiso's nemen hoor![]()
carlala schreef: Gisteren de band gekocht, en toen weer even naar de hartworm gevraagt, kreeg nu als antwoord dat de scaliborband ook tegen de muggen van hartworm effectief is.Ja, ik hoorde het en het is goed nieuws, want dan kunnen we weer met minder bestrijdingsmiddelen toe.
Dat wisten ze pas sinds vorige week woensdag, ben ik blij dat ik hem een week later heb gekocht
Sonja schreef: Ik heb er nog nooit van gehoord dat hartwormbesmetting ook van hond tot hond zou kunnen plaatsvinden? ??? ??? ???dus hier uit maak ik op dat ik geen extra stronghold hoef te gebruiken bij Pepper???
carlala schreef: dus hier uit maak ik op dat ik geen extra stronghold hoef te gebruiken bij Pepper???Als Scalibor nu garandeert dat dit middel voorkomt dat een hond d.m.v. een steek van een besmette mug wordt besmet met hartworm, dan lijkt me dit afdoende mits je die band tijdig omdoet. Het enige dat Stronghold dan voor heeft op Scalibor is dat je met Stronghold ook een recentelijk opgedane besmetting aan kunt pakken en het lijkt me dat dat met Scalibor niet kan, omdat dat middel zuiver preventief is.
carlala schreef: Hartwormziekte komt alleen daar voor waar hartwormmuggen leven die de ziekte overbrengen. Tot op heden komen zij alleen voor in landen in Zuid Europa en niet in Noord Europa.
In Europa wordt hartwormziekte het meest gevonden in:
• Italië: Po-vlakte en Toscane
• Frankrijk: Middellandse Zee gebied en Corsica
• Spanje: zuidelijke provincies, Mallorca, Canarische Eilanden
• Portugal
• Griekenland
• Balkanlanden grenzend aan de Middellandse Zee
• Hongarije
Hier staat Oostenrijk geeneens bij
???
Sonja schreef: Ik heb er nog nooit van gehoord dat hartwormbesmetting ook van hond tot hond zou kunnen plaatsvinden? ??? ??? ???Als de ene hond hartworm heeft kan het in bepaalde omstandigheden overgebracht worden aan een andere hond door likken, ontlasting ofzo. De precieze omstandigheden weet ik niet, weet alleen wel dat het kan (hier dan, dus lijkt me ook bij jullie