[quote="AstridStraver"]
Hier eten 6 katten die samen 40 kg wegen per dag ca. 750 gram Carnibest Lam & Rijst, dat is dus 125 gram per dag per kat. Het zijn grote binnenkatten varierend in leeftijd van 3 - 12 jaar.
Ze doen er ongeveer de hele nacht over om het op te eten.
Ik ga dus zeker geen eten neerzetten wat ik na 10 minuten weghaal, dat past niet in onze situatie.
Probleem 1. is dat iedereen moet wachten totdat Roy (10 kg en geen grammetje vet) gegeten heeft. Roy is een watje en wilde

eerst geen vers, maar nu gromt hij iedereen opzij. Pas daarna kan de rest eten. Ze eten uit een 'puppytrog' dus kunnen makkeljk allemaal tegelijk eten.
Probleem 2. Haal ik het weg als de andere 5 gegeten hebben, dan staat onze oudste dame 's nachts aan de slaapkamer deur te rammen. Dus voor onze nachtrust en de harmonie in de groep accepteer ik maar dat ze er de hele nacht over doen. Misschien dat ik het in het nieuwe huis aanpas, daar willen we de katten net als de hond permanent in de woonkamer houden en dan kunnen ze niet meer aan de slaapkamerdeur zeuren

De hond is 's nachts in zijn bench, dus dan kunnen de katten rustig eten.
[/quote]
Als je er zelf geen probleem mee hebt dat ze er de hele nacht over doen dan is er toch geen probleem.