Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door chrisje
Ons meisje van 13.5 jaar (Am. Staffie) heeft bovenaan, aan één kant tandvleeswoekering. Het lijkt op een gezwel op het tandvlees achteraan, maar het is niet kwaadaardig. Ze heeft er ook geen last van en kan gewoon eten. Haar tand achteraan is wel niet meer te zien, maar haar tanden onderaan kwetsen het tandvlees niet. Stilaan wordt het groter, ze heeft het nu al meer dan twee jaar. Ook heeft ze aan haar knie? achteraan een wratje, dat ook stilaan groter wordt. Het hangt los te bengelen en heeft de grote van kleine kauwgumbal. Ook hier heeft ze zelf geen last van. Nu stelde de DA voor om deze beiden te opereren. Natuurlijk is er geen garantie dat het niet terugkomt, maar ze is al zo oud. Haar bloed is nagezien en was goed en haar hart ook, maar ik vrees dat ze na de operatie misschien niet zo snel meer zal recupereren. Wat denken jullie? Ik heb zoiets, laat ze gewoon doen. Ze heeft er geen last van. Maar natuurlijk krijgt ze er misschien binnen enkele maanden last van en dan is ze weer wat ouder en dan krijg ik misschien spijt dat ik het niet eerder heb laten opereren, ... Pfff, een dilemma. :-\
Door tieneke
Ik zou een hond op deze best hoge leeftijd niet meer laten operen maar lekker laten genieten van de tijd die er nog is,ze heeft er toch geen last van ;)
Door Sonja
Ik weet niet. Een los bungelend wratje klinkt niet zo lekker. Zou dan ergens ook wel een beetje bang zijn dat ze er ergens mee achter zou kunnen blijven haken. Met zo'n tandvleeswoekering heb ik dan minder problemen, mits het nooit gaat bloeden tijdens het eten ofzo.
Kan de da niet alleen dat wratje onder plaatselijke verdoving verwijderen? Mijn da heeft dat bij Boefje ook wel eens gedaan.
Door tessa
Ik heb bij mijn boxer wel eens tandvleeswoekeringen weg laten halen, het is een bloederige operatie mijn hond had er naderhand weinig last van maar de dierenarts zei dat ie het bloeden bijna niet gestopt kreeg, dus als ze er geen last van heeft zou ik het lekker zo laten.
Door chrisje
Sonja schreef: Ik weet niet. Een los bungelend wratje klinkt niet zo lekker. Zou dan ergens ook wel een beetje bang zijn dat ze er ergens mee achter zou kunnen blijven haken. Met zo'n tandvleeswoekering heb ik dan minder problemen, mits het nooit gaat bloeden tijdens het eten ofzo.
Kan de da niet alleen dat wratje onder plaatselijke verdoving verwijderen? Mijn da heeft dat bij Boefje ook wel eens gedaan.

Van geen van beiden lijkt ze last te ondervinden. Het wratje bengelt wel, maar omdat ze niet meer zo mobiel is en alleen op een rustig tempo haar dagelijks wandelingetje mee gaat doen, blijft ze met het wratje nergens aanhangen.
Ik heb eens gehoord dat ze het eventueel kunnen afbinden?
Door Sonja
chrisje schreef: Van geen van beiden lijkt ze last te ondervinden. Het wratje bengelt wel, maar omdat ze niet meer zo mobiel is en alleen op een rustig tempo haar dagelijks wandelingetje mee gaat doen, blijft ze met het wratje nergens aanhangen.
Ik heb eens gehoord dat ze het eventueel kunnen afbinden?
Ik heb geen ervaring met het afbinden van wratjes, maar dat zou misschien ook wel kunnen, ja.
Bij Boef zat er een wratje op haar schouder, maar omdat zij natuurlijk een vacht heeft die geborsteld moet worden, moest ik altijd uitkijken dat ik er niet met de borstel achter bleef hangen. Ik heb 'm er gewoon af laten snijden, was een fluitje van een cent en het ding is nooit meer terug gekomen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door