Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door EstherVanPuck
Storm heeft sinds een tijdje jeuk in zijn liezen en likt daar dus als een gek. Nu begint dat dus wat te irriterenen ietsje roze te kleuren. Gelukkig niet zo erg, maar ik vraag me toch af waarom hij toch zo nodig daar moet likken.

Hij heeft ook een vrij 'droge' balzak. Er zitten soms wat schilfers op. Heeft dit ermee te maken of staat het los van elkaar?
Als laatste bijt ie ook wel eens aan zijn achterpoten.

Allemaal dingen waar ik niet zomaar antwoord op weet wat de oorzaak is.

Laatste vraagje: ik lees wel eens dat mensen Okugest aan de hond geven bij diarree ofzo. Nu heb ik net zo'n doosje in huis gehaald voor op vakantie, maar hoeveel moet/mag je geven bij diarree of misselijkheid?
Door Lizzy
Is hij misschien allergisch/overgevoelig voor een grasje of een polletje of een plantje waar hij doorheen is gelopen? Zitten er kleine bobbetjes/pukkies misschien? Linga heeft allemaal bobbeltjes op haar kop! Ze ziet eruit als een wratten-zwijntje! Ik weet niet of de droge balzak er ook mee te maken heeft.... Heeft hij daar ook jeuk aan? Je kunt wat visolie extra geven (geef je visolie?). En eventueel zou je Holergie van Steigerwald kunnen proberen. Zijn liezen kun je misschien ook insmeren met Calendula. Dat werkt vaak jeukstillend... (ik kan dat bij Linga niet gebruiken want zalf MOET er af).

Okugest kun je 6 tabletten van per dag geven. Maar ik geef er Brutus gerust 10 per dag, als het nodig is. Bij diarree doseer ik ongeveer ieder uur 1 (of half) tabletje, tot de diarree minder is.
Thanx. Storm heeft geen pukkels op zijn kop, maar wel roze vlekken. Grappig, want Puck had het vorig jaar ook en die heeft nu nog geen enkel vlekkie op haar hoofdje.

Misschien heeft het er wel mee te maken. Visolie heb ik wel staan, maar geef ik bijna niet (vergeet het vaak... ::) ) Dus dat ga ik dan maar eens geven, kijken of dat voor verandering zorgt.
Door Truus
Timo heeft hier ook last van en alleen in het voorjaar. Ik weet haast wel zeker dat het aan het jonge gras ligt. Calendula erop en dan gaat het weg, ook goed tegen de jeuk.
Door - Judith -
Bruin heeft ook een beetje roze pukkelliezen en af en toe moet hij zo nodig op zijn voeten kluiven. Dit jaar nog geen roze hoofd, zoals vorig jaar. Ik denk ook dat het van grasjes o.i.d. komt, of anders van het zwemwater (hij plonst nogal veel en uitbundig...).

Ik zag bij de UV-proef overigens dat de ballen van een andere dallie werden ingesmeerd met zonnebrand. Dus misschien een idee voor Stormpie z'n glockenspiel (ach ja, de een moet een zonnebril op, de ander.... 8) :o ;D).
Door tieneke
Hier bijten ze de laatste week ook vrij veel,vlooien is geheel uitgesloten.
Ook aan Tinus zijn ene bal zit een kapot plekje :-\
Ik vermoed inderdaad het jonge gras met vreselijk veel eiwit ERIN wat de honden dus opeten ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door