Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Femke
.........om Stan en Oliver meteen hun hele portie op te laten eten bedoel ik.
Dat gedoe iedere keer met die warmhoudbordjes in de vriezer. Vraag me niet waarom, maar 't staat me ineens heel erg tegen. Temeer denk ik, omdat ze als ze barfhap krijgen een behoorlijk aantal stukjes spiervlees wél in een keer opeten. Vanmiddag meurde de voerbak de pan uit, zat nog een beetje CB in :-X

Aan de andere kant, ze zijn ook de jongsten niet meer.
Hoe pak ik dat aan, gewoon een kwartier het eten laten staan en dan weghalen? En dan de volgende ochtend weer proberen?

Of zeg je, niet meer aan beginnen?

Ze zullen ongeveer 7 jaar zijn, hoewel ik denk dat Oliver ouder is.
Door - pien -
Femke schreef:

Hoe pak ik dat aan, gewoon een kwartier het eten laten staan en dan weghalen? En dan de volgende ochtend weer proberen?

Ik zou het proberen hoor! Misschien werkt het ook als je een tijdje een beetje schraal voert, zodat ze aanvallen en alles opeten?
Mijn ouwe taart van 12 die gewend was dat er dag en nacht brokjes stonden, heb ik overgezet op 2 maal per dag kvv en ze snapt het helemaal :D. Binnen een maand verscheen ze 's morgens en 's avonds om te eten en als ze es een keertje oversloeg moest ze tot de volgende keer wachten, maar dan kreeg ze ook meer zodat ze niks tekort kwam (ze is aan de magere kant).
Door Lizzy
Mijn kat eet het echt niet meer zo snel hoor... Ik laat het de hele ochtend/avond staan (ze krijgt 2 en soms 3 keer per dag). Als ze uitgegeten is, dan zet ik er een grote bak overheen en als ze dan weer wat wil eten, haal ik die bak even weg. Zo blijft het de ochtend/avond wel goed.
Door sylvia
Lizzy schreef: Mijn kat eet het echt niet meer zo snel hoor... Ik laat het de hele ochtend/avond staan (ze krijgt 2 en soms 3 keer per dag). Als ze uitgegeten is, dan zet ik er een grote bak overheen en als ze dan weer wat wil eten, haal ik die bak even weg. Zo blijft het de ochtend/avond wel goed.
Maar dat tutje van jou is hoog bejaard en in het geheel niet meer snel die zou ik ook gewoon zo laten eten zo als ze gewend is en op haar eigen slow tempo
Door sylvia
Femke schreef: .........om Stan en Oliver meteen hun hele portie op te laten eten bedoel ik.
Dat gedoe iedere keer met die warmhoudbordjes in de vriezer. Vraag me niet waarom, maar 't staat me ineens heel erg tegen. Temeer denk ik, omdat ze als ze barfhap krijgen een behoorlijk aantal stukjes spiervlees wél in een keer opeten. Vanmiddag meurde de voerbak de pan uit, zat nog een beetje CB in :-X

Of zeg je, niet meer aan beginnen?

Ze zullen ongeveer 7 jaar zijn, hoewel ik denk dat Oliver ouder is.
Ik zou ze inderdaad gewoon de keus geven tussen nu eten of geen eten binnen de kortste keren eten ze wel wanneer het er staat en in 1 keer want tja anders eet het vrouwtje het schijnbaar op :o ;D
Door Femke
hmmm ik ga het gewoon proberen. Ze zitten namelijk wél altijd demonstratief op de krabpaal als ik bezig ben met hun eten. En als ik volgens 'hun koninklijke hoogheden' niet snel genoeg opschiet beginnen ze te mauwen.

Ik probeer het gewoon een tijdje, zie wel wat het wordt ;)

Zouden jullie dan één of twee keer per dag voeren?
Door sylvia
Femke schreef: hmmm ik ga het gewoon proberen. Ze zitten namelijk wél altijd demonstratief op de krabpaal als ik bezig ben met hun eten. En als ik volgens 'hun koninklijke hoogheden' niet snel genoeg opschiet beginnen ze te mauwen.

Ik probeer het gewoon een tijdje, zie wel wat het wordt ;)

Zouden jullie dan één of twee keer per dag voeren?
Ik doe de katten twee keer per dag voeren.
Door Mevroi Kruim
Ik voer de katten ook 2x daags. Het zijn geen honden die zichzelf helemaal klem vreten en dan een week niks hoeven, katten zijn van nature solitaire jagers die geen grote prooien aankunnen zoals een roedel honden. Ze eten dus meermalen per dag kleinere prooien, normaal gesproken.
Alhoewel ze met een konijn ook wel een tijdje doen ;D
Door Femke
[quote="Kruimel"]
Ik voer de katten ook 2x daags. Het zijn geen honden die zichzelf helemaal klem vreten en dan een week niks hoeven, katten zijn van nature solitaire jagers die geen grote prooien aankunnen zoals een roedel honden. Ze eten dus meermalen per dag kleinere prooien, normaal gesproken.
Alhoewel ze met een konijn ook wel een tijdje doen ;D
[/quote]

ik geef ze nu twee keer daags, maar ze eten maar een paar hapjes en laten de rest dan staan.
Hoop dat eerdaags het kwartje valt

(en ook bij de honden, dat als ze 's ochtends de voer-bak horen, het niet per sé voor hun is)
Door sylvia
[quote="Femke"]
ik geef ze nu twee keer daags, maar ze eten maar een paar hapjes en laten de rest dan staan.
Hoop dat eerdaags het kwartje valt

(en ook bij de honden, dat als ze 's ochtends de voer-bak horen, het niet per sé voor hun is)
[/quote]

Dat laatste kun je gevoegelijk vergeten ;D
Door Nelly
Mijn 2 oude katten krijgen 2 x daags eten, gelijk met de honden. Wat ze niet opeten wordt, zeker in de zomerdagen weggezet, zodat er geen vliegen bij kunnen. Als het gaat ruiken gooi ik het weg, anders krijgen de honden het, ' t is tenslotte hetzelfde voer. Simply Red oftewel SR, is een ander verhaal; hij eet met de honden mee, maar is ook grotendeels self-supporting; - zie andere topic- d.w.z. hij vangt zijn eigen eten en komt dat lekker thuis opeten. Leuk is anders, maar ja, je hebt katten of niet.
Door tieneke
Onze vorige katten aten heel de dag door wanneer het hun uitkwam...ze waren ook 13 en 14 en gruwelijk verwend.
De katten die buiten leven geef ik nu nog maar 1 keer per dag en op=op maar zij vangen tussendoor natuurlijk hun eigen barfprakkie ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door