Nou het viel me alles mee vandaag.
De dermatoloog kon natuurlijk direct zien dat het meer dan jeuk alleen was. Hij sloot schimmels uit en vermoed dan ook een allergie. Er is bloed afgenomen voor allergietesten, ook de lever, schildklier en nieren worden gecheckt. Ik gaf aan dat ik het liefst op een homeopatische wijze het probleem wil aanpakken. Dat vond hij prima.
Indirect gaf hij aan dat hij het niet echt verstandig vond van de DA om direct dexoral geven; dit is een paardemiddel en pas wanneer niks anders meer werkt zal hij daar naar grijpen. Dit vind ik dus erg positief.
Voor de huidwond (ontsteking) wilde hij wel antibiotica voorschrijven, maar ik gaf aan dat ik eerst alles via homeopathie wil proberen. Reguliere medicijnen kunnen altijd nog. Plus Beau's huid herstelt snel en goed.
Ook stelde hij voor om essentiele olieen & vetzuren (omega 3,6, borageolie, teunisbloemolie en vitamine E) aan Beau's eten toe te voegen. Dit doe ik al, maar er mag meer gegeven gaan worden.
Hij had geen commentaar op het feit dat ik carnibest voer; hij heeft het niet eens over brokken gehad. Hij gaf wel aan dat voedselallergie bij honden vaak voorkomt mbt rundvlees; dit zit voornamelijk in cb-actief dus het zou kunnen dat het daar aan ligt. Ik gaf aan dat Beau sinds 1 week cb-eendrijst krijgt en dat we dat 6-9 weken blijven doen. Dit vond ook hij erg verstandig.
Indien er sprake is van een allergie stelde hij voor om dit aan te pakken dmv desensibilisatie, daar voel ik ook wel wat voor.
Om de jeuk te onderdrukken kan ik ook antihistamine gaan geven (bv reactine). Maar aangezien ik de reguliere middelen niet wil mengen met de homeopatische doe ik dit nog even niet.
Over 1,5 week krijgen we de uitslag; spannend! Na 45 min stonden we weer buiten...... 388,51 euro armer

.
Aansluitend heb ik de hom.middeltjes opgehaald, want daar kunnen we nu wel mee beginnen. Verder krijgt Beau de kap op, maar meestal nemen we hem nu overal mee naar toe. Als hij echt alleen moet blijven doen we de kap op, ik heb m'n les geleerd.
Zo ziet z'n dij er nu uit: